Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

DAGEN EFTER ...

Av Nina Palm - 25 april 2011 18:07

Våren fortsätter med full kraft och idag var det ju lixom lite påsklov de luxe-känsla över det hela   . Tävling - check, ledig från jobbet - check, färdigrastade hundar på morronen - check   . Efter morronkaffet tog jag hand om mig själv med inpackning i håret och peeling innan jag stack iväg till klubben för att ta en fika med Gosia och för att starta upp Yaxxons kondisuppfräschning   . Det har lixom inte blivit av som det ska med hans konditionsträning *skämsmössa på*   .

_
Vi körde Lilla Passet intervall och Yaxxon var bra slut sen   . Stretchade honom försiktigt och shit så mjuk och fin han var i musklerna trots rejält pådrag i raketfart just före   . Kajsa och Nixx blev alltid väldigt "hårda" i musklerna efter explosiv träning. Bra eller dåligt? Jag vet inte men skillnad är det. Hur som helst är Yaxxon inte bara en kamel, han är vig och böjlig oxå   .

_
Väl nere på klubben blev jag ju lite nyfiken på det här med stegen   . Började på lilla stegen och det gick ju bra så då fick han traska över den stoooora stegen efter att fått beskedet "SAKTA!"   . Inga problem - lugnt, fint och koncentrerat   .

_

_

_
Nixx fick greja han oxå. Han fick två rätt rejäla godisuppletande där jag skickade honom runt i en stjärna lixom - no more springa som en galning på chans        .  Ja och så fick han apportera och hålla fast en cool pinne så klart   .

_
 

_
Imorron väntar Gruvans vedermödor igen men efter en sån här lång och go vårhelg känns det helt ok   . Djävulsmaskinen ska på service oxå men först och främst ska vi käka våfflor med hjortronsylt - e de påsk så e de   .

_
Det är förresten inte bara Yaxxon som varit en stjärna i helgen - Frasse, som varit på jobbet har bidragit till att hela 5 filurer hamnat bakom lås och bom med formidabel bevisspårning     .

_
 

_
"Om du grävt en grop och själv fallit däri bör du sluta gräva."   

 
 
Carina

Carina

25 april 2011 20:35

VILKEN KANONHELG FÖR HELA FAMILJEN.
Många härliga upplevelser, var och en på sitt sätt. Härligt med Frasses fångeri och med er uppflyttning. Chezzuz, vilken känsla.

/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Nina Palm

26 april 2011 10:17

Ja verkligen! 5 tjuvar i spjället är ju gränsfall elitklass *hahaha*. Jag kommer att susa omkring på små moln ett par dar till :). //Kram kram

 
Sabina

Sabina

26 april 2011 09:28

Låter som att familjen Palm har haft en fräsig påskhelg :-) Vädret har varit underbart & det är ju bara att hoppas att det håller i sig

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 april 2011 10:17

Mucho fräsig helg måste jag säga faktiskt :). Vädret har gjort allting extra gött och en liten uppflytt är ju aldrig fel om man säger så. Tack för träningshjälp även om min framåtsändandemetod i lördags icke var så klickerisch s.a.s :)). //Kramkram

 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

26 april 2011 11:51

Stora GRATTISAR från oss. Snart ses vi åter på tävlingarna :o)

Nina Palm

27 april 2011 07:29

Jaaaaaa :)! Det ska bli riktigt spännande tycker jag. Tack för grattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards