Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

EN ELITKAMEL

Av Nina Palm - 24 april 2011 19:40

Idag har jag och Yaxxon tävlat högre klass spår och blivit uppflyttade till elitklass   .

_
 

_
Dagen har haft några rediga highlights - spårupptaget (10/10), uppletandet (9/9), inkallningen med ställande (9/10), framåtsändandet (5/7.5   ).

_
Sen var det ju inte SÅ kul att vara vilse i spåret och örla runt på ett ställe i 20 minuter innan vi kom iväg och därmed missa en pinne och så när komma för sent till målet   . Det som var BRA med detta var att jag faktiskt inte gav upp utan tänkte att "nu får det gå hur fan det vill med tävling och tid - vi SKA ta oss härifrån"   . Jag och Jonas har ju varit i krig om detta några gånger på träning kan jag säga   . Jonas manar till eftertanke (skärp dig för fan - vad lär ni er av att bryta när det tar emot!?) och jag blir skitirriterad (kul för dig att du är så jävla duktig DÅ!) och därmed trotsig (ja jag är 43 år - jag gör väl som jag vill!?). Ärligt orkade jag bara inte med scenariot att ringa hem och säga att vi gått av spåret ...   . Hur som helst. Väl i mål var jag rätt säker på att vi var för sent ute och med sammanlagt 2 pinnar borta tyckte jag att - nä, vi skiter i detta och tyckte att det kändes som en bra idé att plussa på nån minut på sluttiden. Ajabaja   ! sa bästa Krille   (spårmottagare), nu tar du chansen och genomför det här och det var ju en bra idé skulle det visa sig   . Uppletandet gick som en dans - prydliga utskick, inget trams, inget tugg och träff på alla skick utom 1   . Som tur var lämnade han av sista föremålet korrekt så det blev en dubbel 9:a   . Special: 10 på upptag, 8 på spår, 9 på uppletande.

_
Lydnaden var väl sisådär även om det började bra med en 10:a på platsen. Fria följet var inte alls nån höjdare, jag var spänd och kände att Yaxxon inte riktigt var med som han brukar   - tror det blev 7/7.5 eller nåt och största anledningen till det var att han faktiskt stack som en projektil från mig på språngmarschen   . Inkallningen med ställande gick lysande - 10/9 och sen var det dags för framåtsändandet som var en seriöst kalkylerad nolla MEN det blev det inte utan 5/7.5 vilket var = succé för mig   . Bra utgång, ett par stopp och DK men i övrigt helt ok med tanke på utgångsläget from hell. Krypet blev bra bortsett från att han satte sig upp i halten   !? Why?! Jaja. Betyg 7/6 (högsta betyg 7 när detta händer så det får jag ju vara nöjd med). Skallet var en aning glest så där fick vi 8/9. Tunga apporten gick inte bra alls - fick DK:a gripet och så tog jag den innan TL kommenderat det   . Hoppet fick ett islag och ett snett sitt 7/8. Jag var verkligen nöjd med att vi inte fått en enda nolla och med att vi blivit godkända så det var en smärre chock för mig när det visade sig att vi hade klarat oss med 10 poängs marginal   - vi fick 214 poäng för en rätt medioker lydnad med en massa väntade och oväntade fel och vi behövde 204 poäng för uppflytt   .

_
Jag var mest överlycklig för Susannes och Ullas skull som blev uppflyttade tilll elit de med idag efter en lång resa i högre klass   och för att Gosia och Ajaxx tagit sig ur appellen med finfina 263.5 poäng trots en 7:a på spåret och en nollad budis    . Man kan ju säga att de hade en GRYM lydnad   . Nåt annat som var grymt var Cinas och Yallas prestation i lägre klass-spåret på ett mardrömsunderlag på Revinge - bara 2 hundar kom runt spåret och Yalla tappade bara en endaste pinne   . SÅ synd att Yalla var dödstrött till lydnaden och bommade sin paradgren apportering - en 5:a där hade räckt för en 4:e uppflyttning till Onsdagsgruppen på en och samma dag men VÄL godkänt ger mersmak   .

_
Jag vet inte riktigt varför men jag tog faktiskt med lunch till Yaxxon, så att han skulle få extra energi efter specialen och jag tror att det är ett koncept jag ska fortsätta med   . Ett par deciliter vanlig mat uppblandad med fet Frolic + en MASSA vatten.

_
NU ska jag njuta av det här en stund och till hösten blir det elitspår för hela slanten och även lägre klass rapport - vi är laddade, jag och Kamelkungen   !

_
STORT grattis oxå till Sara och halvdemonen Ninja   som idag fick ihop 600,25 poäng i rapporten och därmed - det är jag helt säker på - både har fått ett rapportchampionat och en plats på SM i Smauland   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 072
ANTAL STEG IGÅR: 12 217

ANTAL STEG IDAG (nu har jag satt mig ner och har max 20 steg kvar: 14 530

_
För övrigt säger jag som Pekka Lindmark:

_
"Det är bara å bryta ihop å komma igen."   

 
 
Ingen bild

Cina

24 april 2011 21:25

Grattis återigen - kungen är upphöjd till kejsare tycker ju jag ;)

Jag o Yalla får se till att spara ihop till lite GB-gas kanske i höst ;)

Nina Palm

25 april 2011 07:39

Kung är ett finare ord än kejsare och så matchar det bättre med Kamel :)). Idag hängde det INTE på GB-gas för er - det var ren och skär otur *suck*. Nästa gång! //Kramar

 
Noomi

Noomi

24 april 2011 21:52

Snyggt jobbat!! Särskilt det där i spåret - vilket stresspåslag. Härligt att det gav utdelning i form av klarad tid OCH uppflyttning.
Njut en stund nu och kör hårt i eliten sen. Elitkamel minsann :))
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

25 april 2011 07:38

Ja men GUD! Nu var jag ju inte vilse på riktigt, jag hade hittat hem men satan alltså att stå där och försöka komma ihåg varifrån man kom *pust*. Jag njuter till 1000! //Kramar

 
Åsa A

Åsa A

24 april 2011 22:36

Stort grattis - härligt när man tror att man gjort en i alla fall okej prestation och den visar sig vara bättre än man trodde. :)

http://asa.kfib.org

Nina Palm

25 april 2011 07:37

Det var en överraskning och en extra bonus :). För jag var stensäker på godkänt! Tack för grattis *hjärta*. /Kramis

 
GBA

GBA

24 april 2011 22:57

Härliga tider, du ser, det kommer vad det lider:)
Va kul ni ska ha det framöver !!
Trist att du inte fick till erat såå fina fria följ.. men men, stoppa fickan bra å ha ..sen.

Kraaam

http://www.gbahundkonsult.n.nu

Nina Palm

25 april 2011 07:36

Ja det var ju gränsfall rutinerad att tråckla sig ur högre :))). Fria följet får vi visa upp en annan gång helt enkelt - för vi KAN det faktiskt rätt bra. //Kraaaaaaam

 
Lina

Lina

25 april 2011 01:19

Stort Grattis från halvsyrran Elsa som förra helgen, under språngmarschen, sprang med två ben på marken och två ben på mattes rygg...är det något med dom här Boscovalparna och språngmarschen... ;)

Massor av lycka till i Eliten, och njut nu hela sommaren av din duktiga kille!

http://mielen.wordpress.com

Nina Palm

25 april 2011 07:35

Tack Elsa och matte :)! De där Boscobarnen har sina ídéer ja *haha*. Vilken tjusig uppflyttning ur lägre ni fick till! Imponerande - trots språngmarschen alltså ;). //Kramar

 
Sabina

Sabina

25 april 2011 08:08

Jättehärligt- GRATTIS! Vilket trauma i spåret, jag tycker det är himla strongt att du stannade kvar ;-)

// Kramar :-)

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 april 2011 08:12

Tack! Jag tycker oxå att det var himla strongt faktiskt ;). Kramar

 
Carina & Nixa

Carina & Nixa

25 april 2011 08:22

Stort GRATTIS! Ni är så duktiga! Tur att du inte gav upp!

http://www.haglunds.net

Nina Palm

25 april 2011 10:41

Tack :)! Så gött det känns! //Kramkram

 
Jeanette

Jeanette

25 april 2011 08:38

Stort grattis!! Ska bli kul att ses på elittävlingarna till hösten.
Tur att du inte gav upp i spåret, o jag tror Yaxxon lärde sig massor o tänk vad han växte i att faktiskt lösa tappet!

Kram

http://www.dizza.se

Nina Palm

25 april 2011 10:40

Tack :)! Jepp - nu ska vi bara fixa till stegen och stabilisera krypet i vinklar ... typ ;). Jag tror vi växte båda 2! SÅ stolt jag var. //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 april 2011 23:40

Men jösses vad jag missat då... Vad duktiga som klarat uppflyttningen till eliten :) :) STORT GRATTIS till er...Verkligen super kul :) :)

Så nu är det bara träna vidare då inför eliten. Önskar dig stort lycka till med den :)

Sv. Ja du, spårupptagen är verkligen inte lätta :( Det som är tråkigt är ju att hon gjorde ju såna kanon upptag i höstas, gick säkert rätt 9,5 gång av 10. Och så ha glömt allt :(
Sen lydnaden har ju blivit katastrof :( Ser verkligen inte fram emot att tävla på lördag, men vi får väl ta det som en träning för att se hur vi ligger till ;)

Ännu en gång GRATTIS till uppflyttningen :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

27 april 2011 07:32

Tack Ann-Margret (har du sett att jag länkat till din blogg här i marginalen?)! Yaxxons spårupptag har varit rena döden :(. Eftersom Jonas hade med honom på polishundkursen där de tränar på ett annat sätt så började han spåra rakt framför framtassarna i början *grr*. MEN backa bandet - det brukar faktiskt bara behövas ett par gånger för att minnet ska återvända. Kajsa hade oxå en sån period. Lycka till nu - ni fick cert i debuten! VEM har fått det lixom :). //Bamsekramar

 
Ingen bild

Maria K (Ztojamojan)

27 april 2011 12:30

Stort grattis och så roligt att följa er väg fram här på bloggen. Ser fram emot att få träffa alla på lägret i sommar :-)

Nina Palm

27 april 2011 14:16

Hej Maria! Stort tack för grattis :)! Det ska verkligen bli roligt att ses till sommaren. Kan du maila mig på kajsanina@hotmail.com så att jag får din mailadress - lägerinfo lixom. Ett något tokigt gäng, men snälla *haha*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards