Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

LÅNGFREDAG

Av Nina Palm - 22 april 2011 20:54

Sitter i soffan och torkar tårarna som kom av filmen Marley & jag   . En helt vansinnig men älskad familjehund som blev gammal, sjuk och fick somna in. INTE bra tajming att kolla på den så här en vecka efter att man var ganska säker på att sagan om Nixx var till ända   . MEN sagan om Nixx fortsätter och han rev just runt som ett pucko i soffan när han skulle skälla ut ett gäng måsar som röjde på HANS gräsmatta   . Han är lite småhalt i sitt bakben mellan varven när han gjort rivstarter eller trampat på en sten eller en kotte eller så men det går på rätt håll   .

_
Hmm. Vad har hänt i livet sen i förrgår då   ? JO i onsdags var det träning med gruppen på klubben och vi fick hjälp med tävlingsmässig kommendering av torsdagsgänget   . Yaxxon var helt vild och man kan ju säga att det ICKE hade blivit många poäng om man hade bedömt hans (och mina) prestationer på första försöket   . Jesus jävlar vilken cirkus! Men men. Nu vet jag det. Får verkligen samla ihop det hela om det ska bli nån ordning what so ever MEN det fria följet var fint tyckte jag   .

_
I torsdags jobbade jag som en gnu för att skriva klart alla mina psykmål innan klockan hemgång vid 13.30   . Jonas kom och hämtade mig med Djävulsmaskinen som hade fått på sig sommarskor   och efter en snabbtvätt av nämnda fordon åkte vi till Limhamn för att käka mjukglass - blandade smaker vanilj och päron med chokladströssel på   . På kvällen åkte Jonas och resten av hundgruppen på party hos en kollega, som numera jobbar i Lund medan jag tog min knasiga hund med mig till klubben för ytterligare en hallaballooartad träning   . Houston - we have a problem   ! Framåtsändandet fungerar inte alls men övriga moment ska vi fan tråckla oss igenom med hyfsade betyg om jag får ordning på partyt på rätt sätt   . Det är ju iofs kul att Yaxxon tagit sig till högre klass på 2 tävlingar MEN det har den nackdelen att han inte är van vid tävlingssituationen ... Inte har det blivit bättre av att jag anmält till en enda tävling i vår heller   - fattar inte hur jag kunde missa det ... Ärligt talat. Men det är väl kanske all snö, huset, lägenheten, kylan och allmän träningsolust som gjort att jag lixom inte haft en tanke på tävlingar? Jaja. Vi kör på söndag och ser hur det går   .

_
Idag tog jag en riktigt slapp morron   - my god vilken njutning! Mitt på dan fick jag dock fart och åkte ut till Löberöd tillsammans med fröknarna Grönqvist för att titta på C-nubbisarna   . Vi blev mötta av en yster glad Yla och ett gäng lylliga frallor - oh my god ihjälhånglade - och sen kom Carlzon och Cobra ut med sina propellersvansar på full speed   . SÅ fina de är! Glada, nyfikna, livliga, sociala och gosiga. Bilder finns säkert HÄR alldeles strax   . Tack Irene för mumsiga scones och fika   !

_

_

_
_
_
Efter valptitten åkte vi ut till skogen för lite träning av Yaxxon och Khan. Syftet var att göra ETT uppletande och ETT spårupptag med Yaxxon och fixa till det som ev behövdes men shit så fint han jobbade! Alla uppletandegrejerna hittade och lämnade han av som han skulle och spårupptaget gick på rätt håll .

_
Nu är jag hemma igen sen ett tag och vovvarna ska få en furminering innan den här dan är slut. De är förresten utrustade med nya fästinghalsband, den världsbästa tyska sorten Bolfo Flohband, som Sabina fixat   . Imorron får vi se vad som händer - tror jag måste ösa på med några framåtskick men i övrigt tror jag att det får vara som det är. Jonas jobbar helt värdelöst den här helgen så det blir lite långsamt   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 134
ANTAL STEG I ONSDAGS: 15 861

_
" Eftersom allting ändå går åt helvete kan man lika gärna vara optimist."  

 
 
Petra

Petra

23 april 2011 08:07

Ibland behöver man få ta det lugnt och fint :). Glada, nyfikna och obeskrivligt söta valpisar- det blir jättebra det här <3!. Jag håller tummarna för att det blir lagom party imorgon. //Kram kram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 april 2011 07:45

Lugnt och fint is the shit :). Jag tror oxå att det blir hur bra som helst med Clumpen Carlzon. //Kramar

 
Noomi

Noomi

23 april 2011 08:36

Filmen om Marley, den måste jag också se - men inte rätt läge nu med ofrisk jycke i hushållet. Läste boken för ett par år sen och snyftade hejvilt på slutet förstås.
Jag tror att Yaxxon kommer att sköta sig alldeles lysande i morgon nu när han har busat till det den här veckan ;) Vi håller tummar o tassar härifrån.
Kram o lyckospark

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

25 april 2011 07:44

Nej det var ju dåligt tajmat med tanke på Nixx, som ju är en sliten kille nu :(. Men samtidigt är det ju trösterikt på nåt vis att man inte är ensam. Tack i efterskott för tum- och tasshållning! //Kramar

 
Ingen bild

Cina

23 april 2011 10:37

hur det än blir imorgon så har vi underbara hundar, härliga klubbkompisar och tillsammans tränar vi och njuter i massor....o har kul :) Men måtte det bli någon tårta.... ;)

vi ses - "lyckosparkar" <3

Nina Palm

25 april 2011 07:41

Exakt så! Det blev tre tårtor och Yallas kommer när som helst. Vilken spårhund! //Kramar

 
Sabina

Sabina

23 april 2011 21:31

Ja, alltså Marley the movie kan jag inte ens tänka på utan att vattenverket sätter igång och jag är INTE blödig. Valparna var ju grymt söta och våra vovvar var superduktiga <3 <3

Håller tummar, tassar och tår imorgon!!
Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 april 2011 07:40

Jättebra film tycker jag ... men som sagt vattenverkvarning (VVV?). Valparna var nästan lika onaturligt söta som Khan :). Tack för tum- och tasshållning. Det funkade ;)! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards