Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Nina Palm - 20 april 2011 09:23

I väntan på att taxin ska komma och köra mig till nio (9!!) psykiatriförhandlingar på MAS ... f'låt SUS bloggar jag väl lite då då  .

_
Igår jobbade Jonas eftermiddag och innan han drog till jobbet hade han stapplat ut (ryggskott   ) med Hobbisarna på tur så när jag kom hem kunde jag ta det lite take it easy om man säger så   . Dammsög, plockade undan och donade innan jag åkte till klubben för att träna framåtsändandet   . Jag upptäckte ju under helgens övningar att det där med bollar inte är helt optimalt för Yaxxons inlärningsförmåga    så planen var att sätta ut mina nyinköpta miniburkar preppade med miniköttbullar som "drag". Väl nere var Vicky och Mattias redan på plats och tränade   . Extremt föredömligt - korta pass med vila emellan, noga och genomtänkt   . GB-helgerna sitter lixom alltid i några veckor   .

_
Hur som helst så kom även Gosia ner till klubben efter ett tag och vi började träna. Yaxxon har ett erkänt kort minne i väldigt många situationer (bl.a. denna tydligen) så det tog ett par vändor innan han tänkte "yiiihaaa gotteburk" när jag skickade honom "framåt" MEN det blev bra till slut   , andra passet var jag särskilt nöjd med. Jag vill ju inte att han ska rusa iväg utan att han ska trava ut och - helst - bryta av i gående vid gruppen. Problemet har varit att han gärna blivit "för kort" vid utskicken och då är ju nollan ett faktum - i övrigt håller han normalt sett bra riktning och har en blixtsnabb inkallning   . Jaja. Det får bli som det blir - får vi betyg till helgen är jag nöjd. Faktiskt. Det är finare folk (dvs. elitförare   ) än jag som nollat framåtsändandet men med lite dk och klur ska vi nog kunna fixa till en 5:a iaf. Fram till dess kör jag alla skick med gotteburkarna, som är osynliga. Of course   . Avslutade träningen med kommendering av fritt följ och det kändes ju lite väl livat kan jag säga   MEN Yaxxon var lyllig och han tacklade inte omkull mig iaf   .

_
Frasse hade skött sig bra på jobbträningen (lydnad, skydd, tillämpad övning och spår) och husse var nöjd han med i annan del av stan   . Okej - lydnaden hade väl inte varit lysande i närheten av skyddstränande kollegor men det ordnade upp sig iaf   .

_
Nixx tass blir bättre och bättre. Hältan är väldigt diskret nu och igår kunde han hoppa upp i bilen för egen maskin, lite taxerande innan men inga problem   .

_
Annars nada nytt. Servicetid till Djävulsmaskinen är bokad, abonnemangen hos Telia är uppsagda och det blir grönare och grönare ute även om solskenet har uteblivit hittills idag    . Ikväll väntar träning med gruppen - platsliggning med skott, tävlingskommendering och hela baletten   . Men först PSYKET   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 031

_
"Att fela är mänskligt men för att verkligen strula till det behövs en dator."   





Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards