Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

TISDAGSRAPPORT FRÅN KÖPENHAMNSVÄGEN

Av Nina Palm - 19 april 2011 07:33

Ute strålar solen från en klarblå himmel och det är verkligen sommarkänsla deluxe, all inclusive ute   . Synd att man måste vara inne och jobba fast å andra sidan är det snart påskledigt och tiden lär ju gå fort den här veckan i min Gruva - man kan säga att jag har en del att göra   .

_
Igår åkte vi till Bara för att träffa familjen Åfeldt som vi köpt huset av och för att göra lite trädgårds- och husrelaterad business   . Vi började med en supermysig fika (så goa människor!) och bl.a fick vi kolla på elräkningarna för att få ett hum om vad vi kan räkna med och så kollade vi - som sagt - på grejer som de lämnar för att de inte passar i nya lägenheten (vi snackar full uppsättning fina gardinstänger  t.ex.  ) och på trädgårdsmaskiner och sånt som de inte behöver och som vi får köpa   . Man kan ju sammanfattningsvis säga HERREGUD så ordentligt och välvårdat allt är! Från gräsklipparen till själva trädgården och huset - spotless! Mossrivaren hade gått i helgen och nytt gräs var sått här och där (de har oxå hund - en collie som heter Wilma och som är 10 år gammal). Jag är ju uppvuxen med föräldrar som alltid varit väldigt noga med sin trädgård (klippa gräs, kalka, mossriva, beskära häcken osv - inte 22 000 blomsterrabatter alltså) så jag kände mig hemma direkt   .  Nu vet jag att mamma och pappa inte har den största tilltron till mina skills i trädgården (på min tid räfsade och klippte jag gräset enbart för att få månadspeng och för att få låna bilen   ) men om man får ta över nåt så här fint är det helgerån på riktigt att inte sköta om det   .

_

Framsidan med Wilmas bollar och hennes och kompisen Buddhas (en rottweiler) matskålar   .

_

Baksidan med uterum och körsbärsträd (ny-Cuprinolade paneler all over the place) - flaggstång finns oxå med 1 tillhörande flagga och en sprillans ny sån där vimpel.

_

Här är gången mellan baksidan och framsidan och här ska vi sätta en grind för att hundarna bara kommer att få vara på baksidan. Kolla rabatterna   !!

_

Baksidan med väldigt tät och bred häck på alla tre sidorna med utgång direkt mot öppet fält eller äng - här ska vi oxå sätta en grind men som det verkar behöver vi bara förstärka med hönsnät mot ena grannen         

_
Hur som helst kan man ju säga att vi inte längtade mindre till den 15 juli efter det här besöket   . När vi såg huset senast var det ju snö överallt och då såg man inte hela konceptet lixom.

_
Väl hemma var jag helt slut i rutan och det blev ett tidigt goggonanna    .

_
Nixx är nästan helt fri från sin hälta och ber att få tacka för uppmärksamheten   :

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 271

_
"Barn berättar vad de gör, gubbar vad de gjort och dårar vad de ska göra."  

 
 
Ingen bild

mariana

19 april 2011 09:29

Mysigt "hemma" i Bara, det blir hur bra som helst ;):p Men Nixx, man *får* bara inte se ut så där:-))) // Kramar

Nina Palm

19 april 2011 13:32

Nixx får allt - det är vårt stora problem :). Mysigt är bara förnamnet! Dessutom växer de godaste körsbären närmast ;). //Kraaaaaam

 
Ingen bild

susanne

19 april 2011 09:50

härligt med ett välskött hus!!!
Låt det nu bara bli 15 juli snabbt!! hihi
Go Gruvdag snart är det torsdag..eller fredag då naturligtvis. Kramis

Nina Palm

19 april 2011 13:23

Eller hur :)! Nu får man ju lixom hålla stilen så att man inte får epitetet husmördare oxå *fasa*! 2 timmars arbetstidsförkortning på torsdag - de e grejer de! //Kramar

 
Petra

Petra

19 april 2011 10:19

Ja, vem är nöjd med att sitta inne i det här vädret? I sommar kan ni komma hem från gruvan och sitta i trädgården, hur härligt blir inte det :) Snart är det påskledigt! Kram kram

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

19 april 2011 13:22

Jag har varit ute nu och fått lite sol på lunchen :). Gott! Du kan tro att man längtar till det är dags att hutta sig i trädgården det första man gör efter jobbet. Snart snart snart ... //Kramar

 
Ingen bild

Inga-Lill

19 april 2011 12:36

Mys med fri utsikt över nejden :o) På fullaste allvar undrade jag vad det var för blandis du hade fotat. Men även schäfrar har tydligen de konstigaste uttryck ibland ;o)

Nina Palm

19 april 2011 13:21

Ja och vet du vad det allra bästa är? Det är ÄNG - dvs. inte odlat en bra bit ut och går man till höger ca. 100 meter finns det en bautaäng att rasta på :). Just den här schäfern har ett mångfacetterat uttryck *haha*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards