Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Nina Palm - 13 april 2011 08:26

... är ju fabulous att starta dagen med   ! Traskade i godan ro ut på min runda i regnet (ska tilläggas) och plötsligt kastade sig både Nixx och Yaxxon vrålande rakt in i en häck som omgärdar en hundrastgård   ! Jag hade inte en chans, regnhala koppel - inte beredd ... försökte få grepp och bröt 3 naglar på kuppen.SATAN - för naglarna har verkligen vuxit till sig och blivit långa och fina   . Jag har aldrig tappat hundarna förut men idag hände det alltså, inga skämsgrimmor på och regn ... ouppmärksam   . Anledningen till detta ytterst traumatiserande morrondrama var att de 2 lurviga old english shepherd-liknande antagonisterna (som kommit rusande lösa mot oss och skapat tumult 2 gånger förut) befann sig i hundrastgården. Jag har inte sett till dem på 100 år och trodde glatt att de hade flyttat eller - inte så finkänsligt kanske - dött   . Men icke. Så NU vet jag det - de inte bara lever utan uppehåller sig fortfarande i en park nära mig   .

_
I måndags jobbade Jonas dagpass och skulle hämta Sebastian efter jobbet så mitt jobb blev att handla och gå på långis med Hobbisarna   . Vädret var helt underbart i måndags och det funkade alldeles utmärkt att gå i tröja och väst   .  Efter rundan körde jag 2 omgångar uppletande med Yaxxon. Eller uppletande och uppletande - två uppletandeÖVNINGAR kanske man kan säga   . La ut 4 föremål på rad och så fick han APPORTERA dem som folk   . Det gick bra och det verkar som han fattade sambandet mellan jubel (och karameller) och att hålla fast prylarna hela vägen in till mamma. Får nörda detta i den mån jag hinner   . Väl hemma borde jag ha tagit mig samman och åkt och till klubben för träning av framåtsändandet MEN jag drabbades av akut hundägandeallergi och slapp tack gode gud kvällsrundorna helt och hållet   .

_
Igår var jag ganska duktig på jobbet - skrev hela 4 domar och förberedde 3 - och efter jobbet åkte jag till gymet för att ÄNTLIGEN köra Pass 24 (springa 20 minuter + överkropp)   . Tyvärr har jag fått ont i min högra axel igensen några dagar, den här gången är det dock inte supraspinatustendinit, den diagnosen vet jag hur den känns   , utan ontet sitter på ett annat väl avgränsat ställe. Dags att fixa diklofenak igen - värsta langarverksamheten lixom   . Jonas hade långrastat vovvarna så det var bara för mig att sjunka ner på locket och njuta av kvällen inomhus - utomhus regnade det och blåste med kraft   . Kollade på en film - The social network - som handlar om Facebooks uppkomst. Bra film tycker jag så tummen upp för den  . En annan film som vi hyrde i helgen - The American med George Clooney - var dock helt värdelös, det hände ingenting och så hände det ingenting och sen dog han   . VARNING VARNING alltså!

_
Idag regnar det vidare i Malmö och jag hoppas sannerligen att det slutar till ikväll. Gruppträning ligger på schemat och så kommer GBA till Malmö för en träningshelg med oss   . Jag har 3 projekt inför helgen: fria följet, framåtsändande, övergången mellan inkallningen och framåtsändandet och så tunga apporten. Känns lagom.

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 12 588

ANTAL STEG IGÅR: 11 567

_
"När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards