Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Nina Palm - 11 april 2011 07:52

Ja jösses. Måndag ... redan   . Hur gick det till   ?

_
Helgen har varit bra men - som sagt - för kort. Det som har hänt är att Silver Bullitt fick komma hem i lördags   - snacka om service! MB Bilverkstad på Lundavägen sa att det skulle ta 1 - 1.5 vecka och jag hade ju räknat med 1.5 vecka förståss (= hämta nu på onsdag) MEN i fredags ringde de och sa att de eventuellt skulle hinna klart till 16.00   . Nu blev det inte så men verkaren åkte in till verkstan och gjorde klart det sista och städade ur bilen på lördagmorron   .

_
Hämtade bilen och sen åkte vi ut till skogen för lite träning med gruppen, som var väldigt liiiten för att vara Onsdagsgruppen   . Det var bara jag, Jonas, Sebastian, Vicky och Lotta som var ute - desto smidigare spårfördelning alltså   . Jag trampade ett spår till Frasse som blev 1800 meter långt trots att jag hade bestämt mig för att inte gå sååå långt   . Fokus på apportmarkeringar var planen men så blev jag lite exalterad där mitt i alltihop och innan jag hade fått in alla klurigheter var jag hur långt bort som helst från bilarna. Oops   ! Frasse var dock nöjd med upplägget och redde ut det hela bra. Han missade en apport, samma apport som han missade sist - ett glasögonglas - men i övrigt ... är det en ren fröjd att gå bakom honom i ett spår (och att slippa hålla i linan medans   ). Yaxxon fick oxå ett ganska långt spår med 3 skogspinnar (inte SBK-style vilket tydligen innebär en tjocklek på 2-2.5 cm   ) och 3 vanliga apporter. Gjorde 3 påsläpp på spåret och de gick bra - lite väl fort kanske men ... ja. Man kan inte få allt. Han slarvmarkerade de två första skogspinnarna så jag la ner lite extra tid på den andra vilket innebar att den tredje markerades perfekt   . Vi hade ett ganska rejält tapp på slutet men genom att vi gick bakåt i spåret ordnade det upp sig ... Nu är det "bara" upp till mig att försöka komma ihåg var i all världen vi kommer ifrån nästa gång   . Får kanske köra toapapperstricket   ? Yaxxons uppletandet var hyfsat - lite slarv vid någon avlämning och ytterligare en diskussion om UT!. Får jobba stenhårt med framförallt avlämningarna nu innan det är tävlingsdags   .

_
Efter träningen åkte vi ut till Lilla Huset På Prärien för att titta på C-kullen tillsammans med Sabina, Petra och Margareta   . Irene bjöd på fika och vi gosade med heffaklumparna   . Jättefina valpar - vilka pälsar och vilka mysljud de presterade när man gosade med dem   .

_

Sebastian med lilla kolsvarta Cobra     

_

Petra med den inte så slanka Carlzon     

_

En C-lump     

_
Väl hemma var det redan matdags och när vi hade konstaterat att det bara var mög på samtliga kanaler (vilket är ett under i sig   ) gick jag iväg och hyrde film   .

_
Igår hade vi inte en enda tid att passa   ! Love it. Framåt eftermiddan samlade vi dock ihop oss och åkte iväg för att köpa årets första mjukglass i (f'låt) Limhamn   . Hur gott som helst i 15 graders värme och solsken   . Efter glasseriet bar det av till klubben för lite träning och - skulle det visa sig - gruppsammankomst   . Leif, Susanne och Benzon var på plats, Cina och Yalla var där och sen kom Petra, Sabina och Khan och Kattis och Elvis   .

_
Frasse var lite övervarvad tyckte jag men det blev ändå ett helt ok lydnadspass med kryp och apportering framförallt + passiv markeringsträning   .

_
 

Uppsjungning   ?

_

Full rulle kanelbull med apporten ... i halsen     

_

Håll rätt - håll fast     

_
 

Allt detta jobb för att i slutänden få detta    

_
Yaxxon var i toppform MEN jag skärpte upp honom ganska bra ändå tycker jag. Fria följet gick väl helt ok men inte som det kan gå - han var för PÅ lixom - trängde en aning och envisades med att stampa mig på foten i halterna   . Jag hade gett oss en 8:a i skarpt läge. Inkallning med ställande är han jätteduktig på - jag fattar inte att han ens kan stanna ...   . Efter en liten paus körde vi kryp-skall-tung apport-hopp i serie tävlingsmässigt och det enda som gick kass var tunga apporten där han jönsade med apporten à la ruska livet ur en nyfångad kanin och "råkade" tappa den   . Jag gjorde så klart om momentet för så där kan man ju inte ha det lixom ... Krypet gick bra tekniskt men han kröp helt klart för långt fram. Det är ett under att han hamnar rätt i halterna varje gång - jag fattar inkentinken   . Skallet kanon igår igen med ordentligt kommando och hoppet gick bra   .

_
 

Bister mojja    

_
_
  

Tvärnit är på G   

_
 

Stannat    

_
 

Kaninjaktsattityd   

_
 

Tjusigt på ett sätt iaf    

_
 

Tjusigt på ALLA sätt   (som jämförelse alltså)

_
Jaja. Khan fick bl.a leka med sin brandslang.

_

_

_
 

Intressant min        

_
Kattis och Elvis fick öva sig på att leka som belöning och det var en utmaning för Kattis som hävdar att hon saknar kroppsspråk   . Jag tror däremot att hon kan göra sig förstådd   .

_
  

_
  

_
Fler bilder från igår finns HÄR   .

_
Väl hemma skulle jag greja med uppdatering av hemsidan i min nya dator (den som Dr Mattias lagade) och man kan ju lugnt säga att det förstörde min kväll. Vetefasen vad det var som hände men alla Å,Ä och Ö på vissa sidor blev ... nåt helt annat - typ "?î,½"   . Ser verkligen fram emot att gå igenom ALLA sidor och fixa till. NOT   . Somnade av ren aggression vid 22.30-tiden   .

_
Idag väntar en helt vanlig måndag på jobbet först och främst och sen bär det av hemåt för lång utgång med Hobbisarna i vårvädret   + sakletningsbootcamp för Yaxxon Palm   . Kvällen lär ju ägnas åt 112 Poliser, fix av hemsidan (kommer att ta en vecka detta ... minst   ) och lockmys   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 7 869

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 14 697

ANTAL STEG IGÅR: 10 166

_
"Plastpåsar finns i en enda storlek: lite för liten."   


 


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards