Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Nina Palm - 8 april 2011 07:53

Äntligen är den tre veckor långa SPT-utbildningen slut för Jonas - äntligen, äntligen, äntligen   . (Fråga mig inte vad förkortningen SPT betyder exakt men det är en taktisk insatsutbildning - så mycket vet jag - som ska komma till nytta vid fotbollsmatcher, demonstrationer och sånt   .) Det är oklart vem som är gladast över detta kursslut men jag tippar att det är dött lopp mellan mig och Frasse   . SÅ mysigt det var att bli hämtad efter jobbet igår, att gå varsinna hundrundor och sen fika samtidigt   . För att inte tala om imorse när jag bara behövde gå lilla vädringsrundan med Pälsklingarna och ge dem mat för att husse är hemma   .

_
Igår - efter fikat - satte jag mig i Djävulsmaskinen och styrde mot Lunds Lasarett för att hälsa på pappa   . Han satt upp och var mest irriterad för att sjukgymnasten inte hade kommit och för att han inte fått gå med sin gåstol mer än några futtiga metrar med hjälp - "på det här viset kommer jag ju aldrig igång"   . Han verkade i vanlig ordning helt ha förträngt att han blivit opererad i över 6 timmar i ryggmärgskanalen i förrgår   . Hur som helst hade han beställt en gåstol hem av kommunen - "så den är på plats när jag kommer hem". Allt verkar ha gått bra iaf och efter lite snack med syrrorna om att de ska hålla ett öga på honom så han inte får för sig att börja träna själv  åkte jag hem.

_
Väl hemma blev det lock-mys all inclusive vilket innebar att vi delade soffan med samtliga pälsar i omgångar - a whole lotta' lovin' goin' on ... typ   . Det gäller att passa på nu för snart kommer GBA och då blir det lockmys med ordning och reda som kommer att gälla   .

_
I onsdags blev det ingen träning med Gruppen för oss utan jag stannade hemma med alla pojkarna. Mummade av hemmet, vattnade blommor och diskade och tog det lugnt   . Avslutade kvällen med en 50 minuters powerwalk med pojkarna och sen blev detta goggonanna helt enkelt   .

_
Ikväll kommer Sebastian och planen är fredagsmyyys. Skulle egentligen ha kickat igång gymträningen idag men det får vänta till på måndag faktiskt   . Imorron väntar skogsträning och efter det ett besök i Lilla Huset på prärien för att beskåda de två senaste Demonerna - Cobra och Carlzon - tillsammans med fröknarna Grönqvist   .

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 13 387

ANTAL STEG IGÅR: 8 806

_
"En bohem är en person som räknar hyra och skatt som oförutsedda utgifter."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards