Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Nina Palm - 6 april 2011 07:43

Ute är det rätt trist väder - grått, blåsigt och regnet hänger i luften   . Not så skitkul MEN det regnar alltså inte, det snöar inte heller och det är ganska varmt ändå   . Typiskt läge för en köpelatte   .

_
Igår blev min pappa som är 69 år opererad i 6 timmar på Neurokirurgen i Lund. Han har spinal stenos (deluxe-varianten ska tilläggas   ) och han opererades för 20 år sen, ganska exakt, men det är en progressiv sjukdom där ryggmärgskanalen utvecklar förträngningar hela tiden och igår banade de väg för nervbanorna i ländryggen. Igen. Det är ett stort och riskfyllt ingrepp men han mår efter omständigheterna bra   . Jag förstår inte hur han orkar vara så stark. När man vet att han åkte på 2 veckors utlandssemester med bruten överarm (ramlade och "fick lite ont i armen" på hotellet där de övernattade innan flyget gick ...) förstår man hur ont han alltid har och jag är full av beundran att han orkar, dag ut och dag in   . Om sex månader ska han genomgå samma operation i nacken. Igen.

_
  
Min pappa där han trivs bäst, i sol och värme    

_
Igår var det en ganska vanlig dag på jobbet men till skillnad från hur hur det varit de senaste tre veckorna var Jonas hemma så pass tidigt att han kunde hämta mig från jobbet strax före 16 och jag slapp hundrundorna   . Efter lite fika och sånt passade jag på att använda mig av hushållets enda bil - Djävulsmaskinen - för att först åka och hämta datorn som Dr Mattias lagat   och sen rulla ner till klubben för träning med Yaxxon   . Gosia, Sabina, Margareta och även Vicky dök upp och vi fick till en riktigt bra träning allihop   .

_
Yaxxon fick framåtsändandeträning med grupp och allt och han skötte sig (och jag skötte mig   ) riktigt bra. Använde lina men den behövdes knappt så på slutet fick den ringla efter löst på marken. Just igår var han en aning kort men det är inget jag bekymrar mig över eftersom just gaspedalen är väldigt välfungerande på Kamelkungen   . Fortsatte med kryp - där jag gick rakt och "hittade takten" till på köpet   och det enda som behövdes var lite finslip i avsluten. Inkallning med ställande med kommendering gick oxå riktigt bra (avslutade med fördröjning efter ställandet där Gosia kommenderade "kommendera" 27 gånger u.a.) Margareta höll dock på att få hjärtstillestånd av mitt stanna-kommando men förstod iaf vitsen med det   . HERREGUD vad han springer fort, Yaxxon   ! Elit-skall blev det oxå och han har sällan skällt så tätt och fint som igår ... det enda som krävs är alltså ett ordentligt skall-kommando   . Träningen avslutades med kommendering av fritt följ och det var jag inte alls nöjd med - studsigt, slarvigt, skall i halterna och allmänt överladdat   . Visst blev det snyggt när jag gick allting i långsam marsch men det går ju inte att hasa runt på det viset när det är tävlingsdags   . Det ska jag sannerligen jobba med under träningshelgen med GBA + att jag ska hitta ett sätt att gå från inkallning med ställande till framåtsändande under ordnade former. Lugnaste valpen i kullen - yeah right   .

_
Ajaxx tränade på sitt appellprogram - vi snackar sjukt finslip där ... SHIT så fint det ser ut     och även lille Khan hade en riktigt bra dag på jobbet   . Yohnsson var oxå en duktig pojke - det såg vi allt   .

_
Imorse började jag - som jag gjort sen i fredags faktiskt - morronen med en tur med alla pojkarna, Nixx och Yaxxon i sina skämsgrimmor och Frasse, som verkligen kan konsten att gå i koppel  , utan skämsgrimma. Lite stolt är man allt när man traskar omkring med dem för stiligare gossar finns icke att uppbringa   . Ikväll blir det ingen träning för mig eftersom Jonas har avslutning på kursen (tack gode gud!) med middag och övernattning och även Frasse är hemma. Det kommer icke i fråga att han först ska ligga hela dagen i bilen och sen hela natten. Gossarna är ensamma hela dan och det finns inte på kartan att de endera ska ligga i bilar (har världens bästa träningskompisar som erbjudit skjuts och burar  ) eller vara ensamma hemma ikväll med. Planen är en lååååång powerwalk   . 

_
 


ANTAL STEG I MÅNDAGS: 10 541

ANTAL STEG IGÅR: 10 789

_

"Två fel gör inte ett rätt men tre höger gör en vänster."   


 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards