Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Nina Palm - 4 april 2011 09:54

...   . Jepp idag började jag min dag med att åka iväg och lämna in Silver Bullitt hos plåtverkstan för reparation och jag har ett svagt hopp om att byte av förardörren och vänster framskärm och lagning av sidodörrströskeln bara tar den här veckan   . Jag menar - det ska ju bara bankas till och svetsat på ett ställe, resten ska bytas ut - dvs. köpas färdiglackat och klart från Volkswagen   .

_
Helgen då? Jo i fredags vid kl 19 åkte vi iväg (Jonas kom hem vid halv 7   ) för att shoppa nya Nike-byxor till Jonas på Stadium och för att storhandla på Citygross (vuxenpoints oh yes   ) . Klockan 22.01 var allt instuvat i skåp, kyl och frys, hundarna var rastade och köttet som skulle ätas på vår grillpremiär i lördags låg i smarrig marinad   . Ett glas rött senare var jag färdig för himmet'   . Herregud alltså.

_
I lördags var jag uppe med tuppen eftersom jag helst ville tvätta Silver Bullitt inför bytet till sommardäck, utan att först behöva stå i kö i timmavis   . I lördags var det nämligen "jag borde verkligen tvätta bilen"-väder, dvs. vårvarmt och uppehåll. Bytte däcken och när jag ändå var i närheten av fackmän passade jag på att be dem byta ena framlampan som varit trasig sen förra året ... typ   . Väl hemma strålade solen från en klarblå himmel och efter dusch och fix åkte vi ut och gick en rejäl runda på Revinge innan vi åkte hem till Sophia, Fredde, Nicole och Vincent för att grillpremiära, dricka gott och bara mysa   . Pojkarna fick bo i Aldos rastgård och de skötte sig jättebra. Det var mest Vincent som hade bry med att det plötsligt fanns tre extra "Aldosar"   . När vi hade försökt reda ut begreppen (Vincent är 3 år) hade vi plötsligt 4 Frassar istället   . Hmm. Jag känner att min pedagogiska förmåga har viss förbättringspotential   . Efter en supermysig kväll med rubbade mängder god mat (surdegstoast till förrätt laddad med chevréost, honung, pinjenötter, Jonas specialmarinerade fläskkarré, ugnsrostade rotfrukter och potatis, 2 olika sorters sås och en saffranspannacotta med hallon till efterrätt och the usual 2 kilo smågodis) somnade vi som bumlingar   . På morronen käkade vi frukost i lugn och ro innan vi tog oss ut till Gruppträningen i Vomb   . Även Sussie - i egenskap av länsresurs - kom förbi och sa hej tillsammans med finaste pappsen och systeryster Mixa.

_

Qurare Bosco     

_
Yaxxon fick börja med uppletande i en kuperad ruta - 5 föremål lite varstans och han letade verkligen jättefint   MEN the grej of the day var att spotta varenda föremål innan avlämnande   . Det har han inte gjort på 100 år så jag ser det som en tillfällig sinnesförvirring efter en natt i rastgård + hundrum   . Man har ju hört om travhästar som har svårt att sova borta om de ska prestera på topp lixom   . Nåväl. Spårupptaget skötte han däremot med glans   .

_
 

Mot rutan    

_

Herregud vad den pojken laddar   

_

Glappkäft   

_

Åtgärd: lek med grejerna ... igen   

_

Frasse gjorde sitt livs snyggaste uppletande igår - ut på djupet alla skick och inget "vika av på mitten"   . Han klöv en grej (perfekt - så nu har vi 2   ) och man kan säga att det här med att släppa föremål innan avlämnande INTE är ett issue för den hunden   .

_

Frasses tur   

_
  

På väg   

_

Fullt ös jätteklös   

_

Är det inte det ena så är det det andra - LOSS (för ända in i självaste helvete)   !!

_
Det är Sabina som tagit bilderna och över 250 bilder från helgens grupprelaterade träning finns HÄR   . 

_
Efter träningen tog vi en rejäl runda med alla pojkarna innan vi for hem för att omedelbart parkera oss på locket för en minut på lilla visaren   . Kvällen blev lugn och fin bortsett från att vi hade tvättstugan       . Det gäller att ladda när måndan väntar lixom och som tur var var det en bra och - framförallt - NY Beck-film på en av filmkanalerna   

_
ANTAL STEG I TORSDAGS: 14 067

ANTAL STEG I FREDAGS: 15420
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 12 007
ANTAL STEG IGÅR: 9 248

_
"Det viktiga är inte hur man har det utan hur man tar det."   


     


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards