Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

PSYKIATRI, FRISÖR, HUNDPANIK & ONSDAGSPARTY

Av Nina Palm - 31 mars 2011 07:46

Igår kan man säga att jag hade en livad dag all inclusive   ! Det började med psykiatriförhandlingar på två sjukhus innan lunch och på lunchen bar det av hemåt för att rasta pälsklingarna och käka i 190 för att sedan kasta mig på bussen tillbaka till stan. Väl på plats på jobbet igen med gulaschsoppan på återbesök x antal gånger (jag äter fort normalt sett men igår slog jag troligen nån form av rekord   ) skrev jag klart alla domar och protokoll innan jag flexade ut och susade till frissan för renovering av frisyren   . Både klippning och slingor blev exakt som jag vill ha det   och efter en tur in om ICA landade jag på locket en stund innan jag packade vovvi i bilen fvb till klubben och veckans Onsdagsparty   . Nånstans där på slutet kom Jonas och Frasse hem   . Onsdagspartyt var välbesökt (även somliga utbölingar hade sökt sig ner till Sibbarp) och vi inledde med fika och sen platsliggning - as usual - och det gick lugnt och fint till   . Jag grejade först lite med Leif och Benzon och det tar sig verkligen riktigt bra där *goody goody*   och sen samlade vi ihop en rejäl publik (Jonas inkluderad - han kom ner till klubben lite senare) och körde igenom Gosia och Ajaxx i en superprydlig appellydnad   + budföring, där han gjorde en "avstod budföring" dvs. sprang i 200 km i timmen till mottagaren för att gå in i en anskällning de luxe   .

_
Efter en fikapaus tog jag ut Yaxxon och fick hjälp av Sabina med att kommendera tunga apporten och inkallning med ställande på fullt avstånd   . Första inkallningen var skolboken - grymt snyggt ställande och lagom fart - medan den andra var något överinspirerad dvs. utfördes i överljudsfart som kostade för många steg innan ställandet   . Tungapporten fungerade riktigt bra och igår blev det inte en enda morrattack innan grip   . Jepp - jag tror på bollen som belöning. Jonas kommenderade först krypet, som blev riktigt fint om man bortser från hafsigt avslut så det fick vi ju göra om 23 gånger   och sen skallet, som i vanlig ordning blev suveränt bara jag kommenderade ordentligt   . Fattar inte varför man tror att just skallet ska bli 1000 gånger bättre om man kommenderar tramsigt?!   

_
Kvällen avslutades med att vi tillsammans med Sabina gick en runda i regnet med Nixx och Frasse som for runt som två riktiga puckon    - de gillar varandra de där 2 och det verkar som att de kan lattja bättre om inte Junior är med. Wonder why   ?

_
I förrgår ändrade jag mina planer när jag kom hem. Istället för att åka iväg och träna med Yaxxon direkt efter jobbet stannade jag hemma och ägnade mig åt lite egenvård   . Det var som att bensinen tog slut nånstans i kön på ICA lixom   . Gjorde inpackning i håret och lite sånt istället medan Hobbisarna tuggade tuggis. Senare på kvällen blev det dock ett träningspass med Yaxxon i parken   . Vi tränade på framåtsändande bl.a och det gick bra tycker jag. Det känns som att kommandot "framåt" börjar sitta och är han bara i balans går han ut i kort trav som jag vill   . Det är nåt med fria följet som jag inte är nöjd med just nu - kan inte sätta fingret på vad det är men det känns ojämnt. På nåt vis   . Han kan gå grymt fint ibland men ibland blir det jäkligt livat och slarvigt. Får fundera lite på detta   . Troligen är det så att han måste stramas upp ordentligt och inte vara fullt så überglad för att gå som bäst. Med Jonas går han alltid gränsfall perfekt (med mina mått mätt) och jag får väl ansöka om bistånd hos honom kanske DÅ    . Krypet gick bra och även skallet blev helt ok. Kvällen avslutades med uppletande av liten pinne, håll fast och så de vanliga ut-skicken. Herregud vad det gick fort dock ....   .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Ska ut på långrunda/powerwalk direkt efter jobbet och sen är tanken att vi ska storhandla på Citygross (*katjing* i vuxenpoäng   ) , handla ett par brallor som ska ersätta de av Jonas brallor som Frasse (drygt 6 år gammal) tyckte det var en bra idé att tugga ett stort hål i   och - sist men inte minst - ska vi nog hämta den lagade datorn hemma hos Doktor Mattias   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 15 277

ANTAL STEG I ONSDAGS: 11 061

_
"Det är bra med flera hakor om man skulle tappa någon."   

 
 
Sabina

Sabina

31 mars 2011 10:03

Ingen risk att ni går och blir lata med den planeringen. Shit så ambitiöst!

Frisyren blev skitsnygg!

Ha en god torsdag!
Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

31 mars 2011 13:46

Risken för lathet är alltid överhängande i familjen Palm :). Men om man siktar mot stjärnorna så når man trädtopparna - typ. Tack :)! Jag blev verkligen supernöjd. //Kram kram och ha en go torsdag du med

 
Susanne

Susanne

31 mars 2011 11:34

Allt eller inget får väl vara onsdagsgruppens levnadsfilisofi, för det är så ens liv brukar framstå.
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

31 mars 2011 13:45

Det verkar så ja ALLT eller inget :)). Vi får se om det blir allt ... eller inget av dagens planer. Avslöjar imorron - eventuell :). //Kram kram

 
Petra

Petra

31 mars 2011 12:17

Här går det minsann osså 'unnan i svängarna :)Ha en go avslutning i gruvan. //Kram kram

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

31 mars 2011 13:45

Snacka går ju ;)! Vi får se var det slutar *fniss*. Jag avslutar allt vad jag kan i Gruvan och imorron är det fredag *yes*! //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 mars 2011 23:27

Vad kul med en massa träning :) men jösses vad du far och flänger hela tiden, hur orkar du.....Vilar du aldig??
Ta det lite lugnt och koppla av lite också. Det måste man :)

Sköt om dig och ha en bra fredag du familjen och alla voffsar :)

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

4 april 2011 10:58

Hmm. Det låter troligen värre än vad det är ... just nu blir det inte så mycket vila när Jonas går den här kursen och är borta låååånga dagar men annars är det ganska lugnt :). Typ *haha*. Tack för omtanken och jag ska vara rädd om mig! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards