Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Nina Palm - 25 mars 2011 09:28

Ja och igår var det följaktligen torsdag och för min del innebar det att jag fick tummen när det gäller reparationen av Silver Bullitt. Ett år senare - drygt  .

_

Det var ju en ovanligt dum storm som slet förardörren ur handen på Jonas så att den (dörren alltså - inte handen   ) bröts framåt och ... ja. Det blev inte så bra. Vi fick den tillbonkad av en expert, så att man skulle kunna öppna och stänga utan bekymmer och sen har det lixom fått vara så   . När olyckan skedde var jag starkt traumatiserad (på ett ekonomiskt plan) eftersom jag lagt ut 6 000 kr i vagnskadesjälvrisk inom loppet av 2 månader, juli-september 2009. Först var det ju det där trädet som attackerade oss bakifrån    (ny dörr på vänster sida bak, riktning av skåpet, lackering osv) och sen - när jag just hämtat bilen från denna reparation - var det någon som körde/backade på bilen när den stod parkerad och troligen drog ett släp längs med hela vänstersidan   . Tyvärr såg det ut som att jag hade dragit sidan mot en sten eller liknande alldeles själv så nån ersättning från TFF blev det icke   . 3000 kr + 3000 kr tack så mycket och så 4 nya däck på det förra våren ... Njae. Inte va?

_
Hur som helst. Igår var det dags för skadebesiktning och bilen ska in på reparation den 4 april - byte av förardörr och vänster framskärm - OCH så ska tröskeln till sidordörren riktas (den passade på att gå sönder i vintras pga en skada som fanns på bilen när jag köpte den), svetsas och målas till det facila priset av 1 000 kr   ! Om 4 000 kr har jag i princip helt ny vänstersida på bilen och kommer att kunna öppna sidodörren utan att lyfta upp den   .

_
Väl hemma var det strålande solsken och jag tog hundarna på en rejäl powerwalk = Pass 21. Satan vad det blåste dock   ! Sprang en tur till ICA när jag ändå var i farten och sen sjönk jag ner på locket för att invänta Jonas och Frasse   . De (konstaplarna - inte hundarna) hade haft en grymt fysiskt krävande teambuilding-övning på eftermiddan och man kan säga att husse var slut i rutan ... så där smart att köra för allt vad tygen håller (och lite till  ) när man prioriterat bort lunchen för att hinna rasta hunden ordentligt   . Hur som helst blev det en ytterst stillsam kväll med lockmys, fika och så.

_
Ikväll kommer Sebastian och innan dess ska jag ut på stan och fixa lite grejer. Känns så där motiverat med tanke på det extremt tradiga och kalla väder som råder just nu men a woman's gotta do what a woman's gotta do   . I röret ligger även ett besök på den omtalade godisaffären på Svågertorp   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 144

_
"Det finns tre sorters människor - de som kan räkna och de som inte kan det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards