Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

SOLEN ÄR EN ENVIS RACKARE *like a lot*

Av Nina Palm - 24 mars 2011 08:17

Jajamän - solen skiner från en klarblå himmel även idag   ! Okej att det blåser småspik men ljuset uppväger det mesta tycker jag *tralalalalaaa*.

_
Igår var det alltså onsdag och som onsdag betraktad var det en rätt vanlig dag   . Efter jobbet var det bara att pinna ut med Hobbisarna, fixa lite soppa att äta, diska, dammsuga och sen rulla iväg till klubben för träning med Gruppen   . Jag var på plats ganska tidigt och hade planerat 2 pass - ett med ösiga moment och ett med framåtsändande   . De ösiga momenten var tungapport, inkallning med ställande, hopp, skall och så lite fritt följ med fokus på snabba sättanden. Tungapporten har blivit stabil bortsett från ett och annat lite snett avslut. Igår bytte jag apporten mot bollen med fördröjning och det funkade fint, jag brukar ju kampa med apporten men det har den nackdelen att han kan vrida ut kroppen för att jag ska nå apporten och kunna hugga tag i den för lek lixom   . Inkallningen med ställande går alldeles för jävla fort och iom det så har det senaste tiden blivit lite väl många steg och igår kopplade jag in reptilfunktionen och reagerade direkt - med eftertryck och i full fart    - på extrastegen vilket fick till följd att Yaxxon grisnitade resterande försök, trots sinnessjuk fart   . Hoppet funkar bra i höjd och avslut MEN han kan återigen hamna för nära hindret på andra sidan så igår flyttade jag ut honom några gånger igen - skillnaden mellan en 10:a och en sur 8:a pga islag   . Skall är han vass på, den där Yaxxon, så det körde jag med fokus på tyst i början och i slutet   . Än har han inte misslyckats - peppar peppar   . Fria följet gasade jag på lite med hjälp av bollen för sättandenas skull och det var mycket uppskattat   . Nästa gång blir det lugnt och fint igen. Balans is da' shit om man har en Kamelkung med studs i tassarna   . Efter en paus där jag engagerade mig i platsliggning för alla, budföring och plats för Benzon och appellydnad och budföring med Ajaxx körde jag framåtsändande med full grupp   . Riktningspinnarna stod laddade med godis första varvet men sen la jag ner dem och struntade i godiset. Linan hade jag på. Redan varv 2 gick Yaxxon ut i lugnt fint trav och bröt av i gående spontant strax innan gruppen   ! Det fräcka är att han direkt efter fri-kommandot far iväg som skjuten ur en kanon för att hämta riktningspinnen som ligger där nånstans i gräset, pinnarna är alltså den bästa belöningen ever ... även om det innebär att mina exemplar av riktningspinnar ser ut som de blivit våldtagna av ett gäng bävrar   .

_
Eftersom Jonas inte hade hunnit komma hem från Hässleholm när jag stack till klubben så skippade jag efter träningen-fika och åkte hem för lite lockmys innan nannadags   . Inte så dumt avslut alls på en helt vanlig onsdag i mars.

_
Ikväll får vi se vad som händer. Har planer på en tur till gymet ikväll och så får det bli en powerwalk med pojkarna efter det och innan dess ska jag köra till verkstan och be dem kolla på skadorna på min bil - dels den gamla dörrskadan, dels skadan på sidodörren i själva öppnings- och stängningsfunktionen. Hmm. Jag tror jag somnar ovaggad ikväll   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 425

_
"Logik är ett systematiskt sätt att komma fram till fel slutsats på ett övertygande sätt."   

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 mars 2011 09:43

Vad flitig du är med träningen :) Önskar vi haft barmark lika tidigt som ni.

Har du planerat in några tävlingar då för dig och kamelkungen? Ja har kollat in några, men så länge man inte har några bra tränings möjligheter så känns det väldigt dumt att anmäla till en massa tävlingar :(
Ska bli väldigt spännande se vad den lilla fröken kommer ihåg från i höstas när vi sätter igång ;)

Solen skiner föresten här också och det märks den värmer för den har smält bort en väldans massa snö :) Vet inte hur det ser ut i skogen men där det är öppet har det gett resultat :)

Sköt om dig och vovvarna och ha en bra torsdag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

24 mars 2011 10:20

Ja nu är jag igång känns det som :). Vi har bara en chans i högre nu på våren - hemma under påskhelgen - men jag tar det med ro. De kommer ihåg mer än vad man kan tro - de små liven *haha* - särskilt de som har cert :). Håller tummen för att ni kommer igång snart! //Kramar och ha en go torsdag ni med!

 
Cina

Cina

24 mars 2011 09:49

visst är solen lovely - men oxå "bara" det lilla att kvällarnas ljus blir längre o längre är Woouuunderbaurt :)

FS igår....fin fint :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

24 mars 2011 10:18

Tack för längre dagar säger jag särskilt nu när 10 000 grejer ska hinnas med :). Sehr wunderbar! Tack tack - visst va han duktig den lille grisen? //Kram kram

 
Sabina

Sabina

24 mars 2011 09:54

Låter som att ni hade en jättehärlig träning igår kväll :-) Solen är ju mer än välkommen att stanna.

Hoppas du har bättre tur med verkstadsprojektet! :))

Kram kram <3

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

24 mars 2011 10:17

Det blev hur bra som helst igår med träningen tycker jag :). Verkstadsprojektet återkommer jag till *hugaligen*. Som tur är är det iaf bara plåt ... vad jag vet alltså :). //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards