Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Nina Palm - 23 mars 2011 07:25

Ja - och så ska man föreställa sig att jag trallar på vinjetten till mitt bästa lördagsprogram när jag var liten   .

_
Onsdag och våren har definitivt gjort ett seriöst besök i Malmö   . Igår var det över 10 plusgrader, solen sken och det blåste ljumma vindar - lovely! Det är sådana dagar man önskar att man vore ledig   . Hur som helst. Fick smita lite tidigare från jobbet för att fixa lite Nina-relaterade grejer och sen tog jag Djävulsmaskinen ut till skogen för att ha en date med Jonas   . Det är ju ljust läääänge nu (och ännu längre blir det fr.o.m söndag) och vi hann spåra med både Frasse och Yaxxon innan mörkret kom   . Jag trampade ett ca 1650 steg långt kringelikrok-spår åt Frasse med 8 apporter i - små skinnbitar, en minificklampa, en nyckelring osv osv - och han missade inte en enda grej utan glänste riktigt ordentligt med att t.o.m markera ett litet klistermärke som låg i en rishög   . Jonas var jättenöjd eftersom Frasse inte direkt har prioriterat apportmarkeringar ... om man säger så   .

_

Kolla vad vi hittat!     

_
Yaxxon fick ett 1 500 meter långt "politiskt korrekt" spår med upptag - 7 apporter (vanliga apporter, naturpinne och små små slangbitar) + slut. Upptaget gick åt helvete, bedrövligt skitdåligt all inclusive   och första fjärdedelen av spåret var så där bra   men SEN nöp han i jäklar anamma och vi fick med oss allt in   (vi missade så klart naturpinnen i början vilket alltid sker när Yaxxon har en mindre bra spårdag). På ett ställe (även detta i början) bytte han spår och hade det varit tävling hade vi hillat bort oss där eftersom jag helt glömde bort att vi hittat en apport 10 meter innan vinkeln som blev av spårbytet   . Det som var riktigt bra var att jag - trots flamset i början - kunde lotsa oss runt spåret på rätt håll hela vägen eftersom jag numera kan läsa min hund bra. Jonas hade fått tystnadsplikt såvida det inte skulle bära iväg helt åt helsefyr   .

_
 

Ett bättre upptag   

_

Lite fika blev det så klart i fågelkvittret och dagen avslutades med att Nixx fick leta efter liten liten pinne och öva en bra stund på anskällningar, ligg-tyst, sitt osv vilket han var lyrisk över   . Det verkar som att tassarna klarade det bra för han gick fint imorse   . När vi kom hem svimmade alla vovvarna gott i sina egna speciella hörnor och vi kollade på TV och tog det lugnt.

_
 Nixx med pinne    

_
I måndags körde jag och Vicky Pass 20 på gymet (ben, vader, mage) och det gick bra bortsett från att jag fick spaghettiben och inte kom ur soffan på kvällen   .

_
Idag började Jonas en utbildning i Hässlehulla' som ska pågå dagtid i nästan 3 veckor så det blir till att traska långisar varje morron för mig igen (Växjö- och Karlsborgflashback   ) vilket då har den fördelen att volangerna kanske minskar på kuppen   . Träningen på gymet får jag ta på kvällstid helt enkelt när han och Fräset kommit hem igen   .

_
Ikväll väntar träning med Gruppen och iofs är träningssäsongen igång på riktigt (jag ska anmäla lite högreklasser nu till lönen   ) men jag tror vi laddar allra mest för att Gun-Britt ska komma om ett par veckor och (be-)lägra oss och då gäller det ju att komma ihåg vad hon sa sist ... typ. "Mä ää'ru dum i huvve?!"   Nej då. Så brukar hon inte säga ... så ofta   . Lyllo Sabina och Kattis som är GB-nybörjare, de har ju nåt att skylla på iaf   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 7 595   

ANTAL STEG IGÅR: 11 859

_
"Varför göra idag det du kan skjuta upp till imorgon?"   


 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards