Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Nina Palm - 21 mars 2011 08:13

Supercoolt detta - vårdagjämning idag, sommartid på söndag   ! Just sommartiden är väl inte så fräck för de som ska upp och jobba på söndag - jag inser det   - men bara ordet SOMMARTID är ju helt fantastiskt!

_
Okej. Vad har hänt. I torsdags var det INTE sommartid iaf, den saken är helt säker, för vi hade världens sämsta och vidrigaste väder ever i Malmö   . Storm, nån minusgrad, ösregn, hagel, snö osv osv. Fruktansvärt! Hela kvällen tillbringades inomhus, på locket   . Jonas var ute på långis med hundarna i möget och det gick INTE att torka hundarna rena från lera kan jag avslöja   .

_
I fredags blev vädret rätt ok ändå - vårsol faktiskt - och vips kändes livet lite lättare. Jag uppskattar att slippa känslan av polarexpedition när jag går de stackars 300 metrarna till bussen   . Efter jobbet åkte jag till gymet för att träna Pass 19 (överkropp) med Vicky . Goody goody   ! Inte fullt så "goddy goody" att det bara blev 2 pass träning förra veckan istället för 3 pass, vilket är målsättningen, men 2 pass är ju helt klart bättre än 0 pass. Typ   . På kvällen käkade vi Jonas världsbästa lasagne och jag tog ett glas rött till det medan kocken själv fick hålla sig till lemonad för att han skulle jobba natt.

_
I lördags var det lyxmorrontajm igen - vaknade till servade hundar   - och efter lite Dr Phil åkte jag iväg och sanerade Silver Bullitt, både utvändigt och invändigt   . Invändigt var han i klass med ett ... stall faktiskt   . Fick hacka loss möget i burarna med dammsugaren och det gick åt 2 polletter   . Nu ska jag bara ta mig samman och köra iväg med honom till verkstan och boka tid för reparation av framdörren som blåste sönder för över ett år sen ... OCH höra vad det kostar att laga skjutdörren på sidan, som gått sönder   . Jag har halvbestämt att detta event ska äga rum på torsdag. Det tog en stund att fixa bilen och efter en dusch och lite paus bestämde jag mig för att köra ner till klubben och träna en runda med Yaxxon och Frasse  . Fick sällis av Sabina, Cina och Gosia   .

_

LITE BILDER FRÅN LÖRDAGENS ÖVNINGAR:

_

Fritt följ med Frasse     

_
 
Skall - sitter nääästan still   

_
 

Fräs-kryp utan skutt   

_
 

Platsliggning - the cute version   . 

_
 

Världens finaste Frasse   !

_
  
Yaxxon både rak i kroppen och på rätt ställe   

_
_
Framåtsändandet gick riktigt bra - lägg särskilt märke till öronens riktning och den hängande linan   
_

Finfint kryp - bra energi, låg och i rätt position   

_

Boink     

_
 
Yalla i riktigt fin position    

_
 
Krypet har tagit form under vintern - kul   !

_

Yalla i full fart med pinne   

 _
  
Khan fattar grejen   ! 

_

Hoppet börjar funka   

 _

Söt Khan med boll   

 _

Ajaxx i perfekt position   

 _

Framförgående ... Hur svår kan de va   ?

 _

Apport   

 _

Ajaxx kampar med budföringsmottagaren Cina     

_

"Okej Ajaxx - du ska GÅ upp, inte hoppa jämfota - SAKTA alltså! Gör du det får du en godis - deal?!"

_

"Så här menar du? SKICKA HIT KARAMELLERNA!"   

_
Fler bilder finns HÄR.

_
När Jonas hade vaknat kom han ner till klubben och efter en fika åkte vi ut på prommis med bären innan det var dags att åka hem och ta tag i veckans tvättid   .

_
Igår var det träningstajm i skogen och vi hade en helt underbar dag. Vårvädret kom framåt lunch och alla hundarna var i toppform   . Jag trampade ett lååååångt spår åt Vera Vamp - som gick som tåget - och hängde med Benzon och Khan i deras appellspår - superduktiga spårhundar de där 2   . Lite väl fullt ös medvetslös för Khans del men det är ju ett positivt problem om man säger så   . Nu ska vi bara lära Sabina att orientera sig i skogen oxå   .

_
Cina trampade ett hyfsat långt spår med upptag och många vinklar till Yaxxon och det gick sjukt bra   . Perfekt upptag, perfeka vinklar, alla pinnar med oss tillbaka ... en riktig blogghund faktiskt   . Mindre perfekt var det för Sabina (1.58 m lång) som gick med och fick hoppa höjdhopp för att få ner vinkelsnitslarna som jag hade sagt åt Cina (1.80 m lång) att sätta "så högt som möjligt"   . Oops   ... Avslutade dagen med uppletande och bortsett från ett återkallande av värsta sorten pga. tjurrusning av Mr Camelking   gick det oxå väldigt bra. Rutan var riktigt rolig med en massa höga kullar, omkullfallna träd och vinklar och vrår   .

_
Så klart blev det grillning och socialiteter och en prommis med vovvarna oxå. Jag är fortfarande imponerad av att vi fick till fördelningen av mark till alla spår och till sökrutan ... 12 hundar tar lite plats, särskilt om en del behöver 2 spår och några vill ha längre spår   . Ibland blir jag helt enkelt kär i mina träningskompisar som engagerar sig järnet i alla som kommer och gör sitt yttersta för att alla ska få en bra dag - ja, å så är de ju rätt trevliga att ha att göra med oxå   .

_
Väl hemma var jag färdig för hemmet men tog ändå ut Frasse på en tur innan jag kröp ner i sängen för en powernap   . Lite action på hemmaplan var det allt eftersom det tydligen hade inträffat en skottlossning i en korsning ca 200 meter från där vi bor   . Någon som hade klivit ur en bil och skjutit mot bilen framför - tack och lov fångade polisen de misstänkta gärningsmännen iaf   .

_
 

Foto: P Persson, artikel  i Sydsvenskan HÄR. (ev kan jag och Frasse vara på väg in i bild uppe till höger, på andra sidan tvärande gata alltså   )

_
Kvällen blev lugn och fin kan man säga ... Supertrött efter en lååång dag. Idag väntar ett pass på gymet och sen får vi se i vilken mån ambitionerna motsvarar kvarstående energi   . Har nämligen inlett ett projekt med Nutrilett idag för att fixa till de kvarstående volangerna   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 16 149
ANTAL STEG I LÖRDAGS:10 347
ANTAL STEG I FREDAGS: 8 642
ANTAL STEG I TORSDAGS: 7485

_
"Som man ropar får man svar."   
                   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards