Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Nina Palm - 9 mars 2011 07:33

Ja vi har ju haft lite sjukstuga hemma, på hundfronten alltså   . Frasse blev superkass i magen i måndags   . Han kräktes inte men diarrén var icke att leka med. Jösses! Plus att han blev jättehängig och när t.o.m svansen hänger neråt (som de flesta andra svansar gör i normalläge) - DÅ är Frasse dålig   . Jonas var ju så klart jätteorolig för sin hjälte (ja, jag med förståss) men framåt sena förmiddan igår började periskopsvansen att inta normalläge igen och Frasse piggnade till. Efter 24 timmars svält fick han igår börja äta igen, små små portioner var 4:e timme och imorse *tadaaaa* - mjuka men ändock fasta bajskorvar igen   . Puh! Varken Nixx eller Yaxxon är dåliga - tack o lov   .

_
Ett annat hälsotillstånd hade Kajsa, som var hos veterinären för koll och vaccinationer igår och lagom till sin 11-årsdag på fredag   fick hon idel ädel lovord från veterinären, som hon inte ens morrade åt när han klämde och kände på hennes lilla kropp och kollade igenom den lilla skatan. När hennes klor skulle klippas åkte dock munkorgen på   .

_
I övrigt har det inte hänt så mycket sen i måndags. I måndags var ju planen att inte att planera ett dugg och den följde vi till punkt och pricka   . Jag började dona lite med vår gravt eftersatta hemsida - fixade nytt Galleri för 2011 t.ex och ändrade typsnitt, foto och färg på startsidan   . Yaxxon fick öva på lite krypvinklar på kvällsturen men det var oxå allt förutom det helt oplanerade lockmyset   .

_
Igår kom jag på att jag inte gillade typsnittet jag hade valt till hemsidan - jobbigt att läsa - och när jag loggade in på www.one.com på fikarasten på eftermiddan upptäckte jag att man kunde ändra grejer där oxå   . Kanon lixom! Bara det att de länkade sidorna hamnade i menyraden vilket ju är liiite i smalaste laget   . SUCK! Jaja. Jonas ville ju inte lämna Frasse ensam hemma för att åka på långtur med Hobbisarna så jag åkte hem istället för till gymet, som jag hade planerat, och fixade till hemsidan först  (TACK Eva för hjälpen och lugnet   !) och efter det blev Pass 14 en 45 minuters powerwalk med Hobbisarna istället   ! Shit - jag lovar att det gick unnan'!

_
Idag väntar föredragningar av 9 socialförsäkringsmål här på jobbet och sen bär det av till gymet för Pass 15 och sen vidare till klubben för gruppträning - via duschen där hemma alltså   . Vårvädret håller i sig och det känns som att detta kan bli en bra dag   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 10 143

ANTAL STEG IGÅR: 12 604

_
"Om snöret inte håller utan går av, då är det bara att försöka med ett annat snöre."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards