Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Nina Palm - 7 mars 2011 08:34

Måndag igen och ute fortsätter solen att stråla från en klarblå himmel   ! Det är fortfarande kallt på nätterna men på dagarna har plusgraderna varit rätt många ändå  nu under helgen  .

_
Okej. Vad har hänt? Jo i fredags efter jobbet tränade jag Pass 12 på gymet (springa, överkropp) och efter det blev det myskväll - lugnt och fint på locket helt enkelt   . Lite väl lugnt och fint kanske för vi vaknade båda två med ett ryck på soffan ungefär samtidigt framåt 01-tiden   . Oops!

_
I lördagsmorse vaknade jag hur tidigt som helst och blev vanvettigt pigg av att se solen och den matchande ljusblå morronhimlen   . Kaffe, hundservice och lite Dr Phil innan jag satte igång att diska och plocka undan i hemmet som nr 1 och efter det körde jag iväg med Silver Bullitt för att han skulle få ett sjukt välbehövligt bad   . SÅ fin han blev, min lilla pizzabudsbil   . Väl hemma var det dags att svida om till gymkläder och sticka och träna Pass 13 (ben, vader, mage) tillsammans med Vicky. Efter träningen hämtade Jonas upp mig och vi åkte ut till skogen för att gå en långrunda i det fantastiska vädret   . Kanske inte det mest genomtänkta upplägget för min del för mina ben var ju hyfsat stumma och inte fullt så gåvänliga efter benpasset   . MEN müsligt var det och foton tog vi   . Fler bilder finns i 2011-års Galleri.

_

Normalläge   
  

_

Polis med pinne   
  

_

En rullande Travemündefärja   
  

_

En Kamelkung   
  

_
Efter rundan i skogen blev det lite småbrådis eftersom vi skulle iväg och fira Lillebror Palm på hans 35-årsdag   . Kvällen tillbringades alltså i Östra Grevie med god middag, trevligt sällskap och allt det där   . Jag var INTE så farligt pigg när vi kom hem om man säger så ....  .

_
Igår var det gruppträning ute på Revinge ... Vi var några stycken som samlades. Typ   . Vi fick skeppa runt ekipagen i olika riktningar för att få plats. Lite synd att det pågick en löpar(?)tävling med orienteringsinslag på fältet samtidigt. Horder av motionärer for omkring och letade mjölringar all over the place   . En mjölring är exakt vad det låter som att det är - en ring av uthällt mjöl.

_
 

_
Jag trampade ett spår åt Frasse i frosten som låg kvar sen natten i en ruta där Frasse misslyckades kapitalt sist han var där ... för ett år sen typ (och där vårt äktenskap höll på att sluta i akut skilsmässa för att varken jag - i synnerhet - eller Frasse hade en aning om nånting   ). Frasse spårade fantastiskt bra igår - hela vägen från ett fokuserat och noggrant upptag till exakt och prydligt vinkelarbete och full pott i apportmarkeringar   . Detta trots att spåret på ca 800 m hade legat i 1.5 timme och solen hade värmt bort frosten under tiden. Som extra bonus är vi fortfarande gifta då alltså - jag och Frasses husse  . I övrigt gjorde Frasse ett helt ok uppletande i en mycket svår ruta där de flesta hade haft problem. Lite bry med grunda skick men det visade sig att han går utmärkt ut på djupet om Jonas är övertydlig och noga i skicken   . Hur som helst hittade han alla 5 grejerna och det var en bragd i sig igår.

_
Yaxxon fick årets första rapportträning och vi körde längs med skogsväg för att undvika de kreativa och konstnärliga metoder han annars kan använda sig av för att hitta mellan A och B   . Full rulle kanelbulle alla skicken (tyvärr inga metrar på sträckorna men ca 300 meter grundsträcka och 200 meter förlängning tippar vi på iaf ) och A-stationen försvann utom synhåll rätt snabbt pga en backe   . Fullt fokus framåt på alla skicken och knäpptyst. Vi förtjänar ICKE detta träningsresultat - den saken är säker, för vi har verkligen inte lagt ner nån tid att tala om på hans rapportträning. Nu ska vi iaf - med hjälp av träningskompisarna eftersom Yaxxon springer till vem som helst helt urskiljningslöst   - försöka få ordning på rapportträningen en gång för alla. Även Yaxxon visade upp ett utmärkt uppletande - ett grunt skick blev det som jag fick fixa till men i övrigt var han jätteduktig   .

_
Vi har ju lite nya adepter i gruppen nu och jag måste säga att vi vunnit högsta vinsten med dem - Sabina (Khan), Kattis (Elvis) och Leif (Benzon)   . Superambitiösa och duktiga är de och här kommer lite presentationsbilder av framförallt hundarna (det väsentliga alltså   ). Dessutom har Sabina och Kattis anmält intresse av att gå tävlingssekreterarutbildning och det är ju SBK så det räcker   .

_

Sabina (som råkade komma med på bilden av misstag *haha*) och Khan
  

_

Khan springer sitt allra allra fortaste på budföring   (vilket han f.ö helst gör i ett spår oxå - därav bromsanordningen på spårbilden   )
   _
Benzon spårar sjukt bra   ...

  

_
... och springer jittefott'

_

Elvis - även kallad Snällvis   

  

_
  

_
Solveig och Vicktor är oxå tillbaka efter träningskoma de luxe och det är ju hur kul som helst  - här spårar Vicktor så fint i sin camo-sele  .

      _

  

_
Och så lite bilder på Ajaxx som blivit en stor kille och som är gruppens hopp i den hårda striden om Appellklassfatet   (känn iiiiingen press Gosia   ).

   _
   _

Fler bilder från träningen finns (och får tjyvas) i Galleriet.

_
Det blev en väldigt lång dag ute i naturen och när vi väl kom hem var det nanna på locket en bra stund som gällde   . När jag hade återfått medvetandet fick jag plötsligt hemsideinspiration   ! Har inte hänt på 100 år och vips hade jag ett nytt galleri (2011), jag hade uppdaterat här och där och t.o.m bytt bilder på framsidan. Tamejtusan om jag inte ska gå in och ändra lite färger ikväll   !
_
Ikväll har jag inte en enda plan i hela världen ... Vilket är planerat   . Det har varit full rulle med planering av alla kvällar sen i onsdags nämligen och det får ju finnas NÅN hejd kan jag tycka   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 180
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 16 908
ANTAL STEG IGÅR: 15 234

_
 " Det finns inget idiotsäkert, idioter är oftast genialiska." 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards