Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Nina Palm - 4 mars 2011 14:35

Ja hujedamej. Igår var jag kaxig satan när jag åkte mot Gruvan och skulle bl.a "köra ända in i kalket" ... Synd bara att kaklet kom redan vid lunchtid när de big bang nådde mitt huvud   . Ajaj de luxe all inclusive så det var bara att sätta sig på bussen och ta sig hem för att ta medusin och för att nanna "en stund" - jo eller hur ... drygt 2.5 timme senare vaknade jag   . Något vimmelkantig men utan huvudvärk åkte jag ut och rastade Pälsklingarna tillsammans med Jonas som var ledig igår  . På kvällen var det TS-möte och jag gick dit från vår grupp medan Jonas roade sig med Gosia och Sabina på appellplanen   . Hur roade damerna ifråga var är höljt i dunkel   . Men mormor Khan hade iaf stor nytta av sina psykologi- och livscoachningskunskaper - så mycket förstod jag iaf   .

_
Well well. I onsdags var det Gruppträning och jag tränade inte en meter. Kände viss pedagogisk inspiration och efter en väldigt fin platsliggning tog jag tag i det här med att lära Bröderna B (Benzon och Botox AKA Khan) att springa budisar    . De är ju väldigt kärvänliga och sociala de där två men ena sinnessjuka mors- respektive farsgrisar så det här med budisar kräver lite list och ... ja, man kan säga att just budföringar plötsligt blev det roligaste som finns för båda bröderna (1. man får karameller 2. man får springa både till en rolig tant OCH till matte/husse)   . Damn I'm good   ! *fniss* När Bröderna B var färdigsprungna körde jag igenom Gosia och Ajaxx en runda och det ser ju obehagligt bra ut och jag blev helt enkelt tvungen att kvida om deras högersvängar - vad är det med mig och Gosia ..? ALLA har problem med vänstersvängar/halter (om de har problem vill säga) och vi har problem åt höger   . Skumt! Men men. Avslutade kvällen med att gå en runda med Nixx och Yaxxon som fick röja loss rejält med pinn- och godisletande   . Tack Gosia för sällisen   !

_
Övriga happenings: jag fick svar från mamografin - jag har inga tecken på cancer   ! Det har ju varit lite väl mycket cancer runt omkring de senaste åren så jag lovar att det var en aning nervöst ändå att avvakta svaret   . Innerst inne alltså.

_
Den här arbetsdagen är snart slut och jag ska åka hem via gymet   . Ikväll blir det fredagsmys och imorron ska jag träna igen på förmiddan och på eftermiddan ska vi iväg och fira Jonas lillebror Martins födelsedag   . Martin är iofs relativt vuxen och fyllde hela 35 år igår men det är med honom som med min lillasyster som fyllde 40 i höstas, de är småglin for ever   . Småsyskons öde i livet.

_
På söndag väntar träning med Onsdagsgruppen - smått sensationellt är att vi ska vara på Revinge och det ser jag verkligen fram emot eftersom SOLEN & VÄRMEN ska komma hit enligt flera källor   .

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 12 033
ANTAL STEG IGÅR: 12 091

_
"Den som vill ha aktning från andra människor måste visa aktning för sig själv."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards