Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Nina Palm - 28 februari 2011 10:10

Den här helgen har varit extremt ovanlig för mig på så sätt att jag varit ute och festat både fredag och lördag   . I fredags firade vi Sussies födelsedag på Glasklart - jag, Vicky, Sussies syster Maria, Sussies kollega Karin och kompisen Johanna   . På Glasklart finns det inte så många ställen att sitta på så det blev till att dansa i timmavis   . Very najs night! Liiite ont i fossingarna sen bara   .

_
GRATTIS Sussie    (som inte bara är en go vän utan även Yaxxons farmor s.a.s.)

  

_
I lördags var jag förvånansvärt pigg när jag vaknade och ännu piggare efter en kompletterande powernapp   så mitt på dan bar det av till klubben för lydnadsträningen med Onsdagsgruppen   .

_
Vi började med en platsliggning och jag gömde mig för första gången sen innan jul och Yaxxon låg flundra-style utan anmärkning.

_
  

_
  

_
Ajaxx härmar sin morbror i det mesta han   

 

_
Jag och Jonas började med att köra igenom Frasse och det gick riktigt, riktigt bra    . Han var sjukt "på" när han kom ut på planen men mitt i all energi hittade han balansen och jag skulle ärligt ha kunnat mörda för hans energi, precision och snabbhet   . Positionen är grym på riktigt kan jag säga  . Inga föremål som belöning utan bara godis och röst. Funkar finfint! Han kan slarva en del med bakbensarbetet åt vänster men med sakta marsch och noggranna svängar fixade Jonas till det och ... ja. Jättebra! Stanna kvar-momenten är det som Frasse har svårast med fortfarande   och där är hans snabbhet inte riktigt lika kul   - han hinner lyfta på rumpan och skutta framåt inom loppet av 0.2 sekunder och jag fick vara extra ögon där och så klurade vi med koncetrationsövningar. Avslutande två långa platsliggningar med hakan i marken gick bra och sen var Fräset trött i sina tittor   .

_
  

_
  

_
Yaxxon var mer hög än låg när det var hans tur och jag fick gå en rejäl omgång fritt följ och vara petnoga för att han skulle skärpa ihop sig   . Några rejäla gamnackesättanden blev det och vissa sekvenser där han plogade nåt grönjävligt + att han var för snabb i 80 % i av högersvängar/halter till en början   men till sist blev det riktigt bra   . Fortsatte med framåtsändandet och där tar vi ett omtag för att påminna nu - han gick ut fint men krumsprången i starterna är ju så där fräcka kan jag tycka även om han går ner i trav och sen i gående. Släppte linan på slutet och det blev helt ok ändå - inte BRA men ok och det funkar för mig i det här skedet   . Krypet gick finfint medan skallet var livat värre - skällde tätt och fint men han satt istället mer än lovligt löst   . Fixa och trixa. Hopp över hinder gick bra på full höjd bara det att jag övat såpass mycket på att INTE hoppa tillbaka förrän jag säger till att han inte kom tillbaka på hoppkommandot utan satt kvar allt vad han kunde istället. Men ORKA   ! Jaja. På det stora hela ett bra pass   .

_
Mariana tog som vanligt underbara bilder    och här kommer en liten samling (förutom träningsbilderna ovan) från hennes och Mr B:s hemsida www.gorma.se:

_

Vicky och Yohnsson
  

_

Mattias och Trym
  

_

Thelma
  

_

Mr B och Vera
  

_

Gosia och Ajaxx
  

_
På kvällen fixade Jonas världens godaste lasagne och vi hade just ätit och satt och mös i soffan och lyssnade på bra musik på Youtube och Spotify när vi via Facebook och partymusiksdelning där samt med benägen hjälp av Boel och Roger fick ett infall att gå ut och parta på Swing Inn istället för att sitta på soffan   . Sagt och gjort. Av med joggingstassen och på med partystassen o vips var vi på väg in till stan   . Det blev en härlig kväll (trots en hjärndöd dörrvakt med manlighetsissues) och vi kom hem väldansade och möra vid halv 5-tiden på morronen   . Spontan utgång är inte min bästa gren normalt sett men man kan ju ändra sig   .

_
Igår vaknade jag sjukt nog strax efter 8 ... och jag kan ju avslöja att jag var så där pigg resten av dan   . Alla planer sket sig men det var det värt   . Tur att vi inte blandat in nån annan i dem bara   .

_
Idag har jag varit på mitt livs första mamografi nu på morronen och det var ju en pressad historia kan jag avslöja ... stackars alla tjejer med dyra implantat, det kan icke vara kul! Det var jäklar vad den där maskinen kunde klämma ihop boppar   

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 10 882
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 14 310
ANTAL STEG IGÅR: 12 195

_
"Ett skenben är en kroppsdel som främst används för att hitta möbler i mörker."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards