Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Nina Palm - 25 februari 2011 08:03

... jag skulle inte ha skrivit att lägenheten var såld i förra inlägget *jinx jinx jinx*   . För de som hade lagt högsta budet och bokat tid för kontraktskrivning i tisdags vid 19-tiden fick tydligen "personliga problem" under natten för morronen ringde mäklaren och meddelade att han inte hade fått tag på dem för en komplettering och att han alltid fick dåliga vibbar av sånt ...   . Okeeej. Det visade sig - som sagt - att de hade fått "personliga problem" efter en veckas budgivning och att de drog sig ur affären   . Återstod att ta kontakt med den andra budgivaren som så klart lämnade ett rätt lågt bud ā la "okej då - vi tar den, men inte för mer än ..." och lät meddela att de skulle kolla på en annan lägenhet   . Helvetes jävlar. För att göra en lång historia kort så bestämde vi oss för att fixa till varenda en skavank i lägenheten, avvakta nån månad och så köra hela racet en vända till   . När detta var bestämt började den andra budgivaren att successivt höja sina bud (shit - jag var imponerande stenhård kan jag säga   !) för att sluta på sitt eget sistabud och igår skrev vi alltså kontrakt och vårt hem är numera sålt   . Puh!

_
I onsdags var jag INTE i toppform precis ...   . Verkligen less, besviken och allmänt deppig - det hjälpte lixom inte ens att allt var fixat och klart hemma när jag kom hem - Jonas hade dammsugit, långrastat och servat pojkarna, diskat och fixat fika   . Sjunkbomb deluxe. Det var lixom som att luften gick ur mig även om budgivningen mot oss (skumt läge - att buda mot sig själv) var igång. Hur som helst. Igår skrev vi det där satans kontraktet och efter jobbet tränade jag och Vicky Pass 10 (hela överkroppen) och när jag kom hem var det soffmys som gällde för hela slanten    ända till Jonas och Fräset skulle åka och jobba   .

_
Idag har bidraget kommit och så klart passade ALLA mina make up-grejer på att ta slut samtidigt lagom till det vankas utgång med goa' vänner ikväll   . Foundation - slut, puder - slut, ögonskugga - slut ... ALLT är slut och dessutom har jag inget vin hemma   . Jag är rätt picky med just make up - finns det nåt värre än foundation och puder i fel ton?! Man kan endera bli helt orange eller skär som en gris och tyvärr finns min färg (gediget svenskt beige   ) bara i Cliniques sortiment (och Elizabeth Ardens) - jättebilligt. Not. Jaja. Jag ska scanna ordentligt och se om det finns nåt billigare alternativ, iaf när det gäller foundation ... som dock inte får vara av den sorten som man kan flytta runt i ansiktet som en liten portabel ö   . Det var detta om min fåfänga ådra   .

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 7 709

ANTAL STEG IGÅR: 9 744

_
"Om du mår bra, oroa dig inte. Du kommer över det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards