Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

EN GANSKA OVANLIG SÖNDAG

Av Nina Palm - 20 februari 2011 17:55

Det började imorse med att jag - av ren omtanke och a whole lotta' love    - bestämde mig för att rasta Frasse och Nixx och sedan lämna Nixx hemma hos Kollegorna för att han skulle slippa ligga och bli kall i bilen under träningsdagen (-8 grader ute lixom). Han ÄR faktiskt inte helt fräsch i sina tassar även om han tycker det själv   . Vad händer? Jo Nixx blir till en prärievarg med övergivenhets-issues och YLAR loss deluxe och bär sig åt   . Jonas, som skulle ha sovmorron innan kvällspass vaknade av ylandet vid 08.00 och det var ju ICKE planen   . Så nu vet vi det: Nixx får följa med till skogen no matter what. 1-0 till honom   .

_
Det hela fortsatte med att solen strålade från en blå himmel och att det inte blåste ett dugg så vädret var chockartat fint för första gången ... sen igår   . MEN ni fattar - 2 dagar med underbart väder har ju inte hört till vanligheterna den senaste månaden. Väl i skogen hade vi lite bry med att administrera spårmarkerna till alla 12 hundarna men det blev hur bra som helst. Nina trampade Yaxxons spår och eftersom han "virrar för mycket i vinklarna" hade samtliga vinklar vederbörligen markerats och vad händer ... JO - Yaxxon har väl aldrig spårat så tjusigt o noga i vinklarna som idag   . En enda stackars vinkel blev lite vid men han var snabbt tillbaka på spåret och apporterna markerade han ua. Det enda som inte blev bra blev upptag 1 och 2. Jävla heliumballong   . Full fart ut, tvärnit på spåret, rätt håll direkt ett par meter och sen rodeo   . Han fick 2 chanser och sen fick jag nog med kraft   ... vilket visade sig vara en lämplig strategi för upptag 3 blev skolboken och belönades med vederbörliga ovationer   .

_
Uppletadet gick oxå bra idag, målet med det hela var att Yaxxon skulle gå UT där jag ville inte och rusa runt efter eget tycke och smak   . Fick göra ett par omskick men utan dem hade ju inte träningen blivit nån egentlig träning så ... ja   .

_
Mitt i grillningen och de sociala aktiviteterna började det plinga i telefonen och vi fick 2 nya budhöjningar på lägenheten bara så där   .

_
Dagen till ära hade jag med mig kameran och bilderna som såg skitbra ut så man nästan dog i objektivet och på snabbvisningen blev inte alls så bra som jag trodde de skulle bli   . Kanske dags att plocka fram bruxanvisningen för att kasta 84 av 108 bilder känns ju så där lyckat kan jag tycka   .

_
Några pics blev iaf kvar:

Många bilar blir det   
  

_

Gosia, Benzon och Leif
  

_

Yalla
  

_

Thelma
  

_

Ja vad säger man ...? Prilla *haha*.
  

_

Gosia och Ajaxx
  

_

Susanne och Ulla-Reda
  

_
  

_

Yohnsson
  

_

Vicky ska dela ut karamell *skynda skynda*
  

_

Och som TUR är så är Mariana en fena på att kort   :

_
Yaxxon letar grejer   :

 

_
   

_
   

_
   

_
   

_
   

_
   

_
   

_
    

_
  


Igår hade jag en ganska lugn och skön dag (Jonas, som jobbade dagpass hade rastat Hobbisarna innan han gick till jobbet  )  även om det blev en del gjort - diskade, fixade med persiennsnörena i hela hemmet, plockade upp tvätten från i fredags och så gick jag en underbar långtur med Hobbisarna i solskenet   . På kvällen hälsade vi på hos Jonas mamma och pappa och det var hur mysigt som helst  . I fredags var det skitvedervidrigt jättekallt och eländigt så den dan tillbringades företrädesvis på locket   . Till slut tog vi oss iaf samman och stack ut på långtur med jyxen, handlade en ny datormus till mig och så blev det tacos på kvällen *svenne deluxe*   .

_
ANTAL STEG I TORSDAGS: 11 558
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 011
ANTAL STEG IGÅR: 10 211

_
"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."   

 
 
Noomi

Noomi

20 februari 2011 21:18

Jag är sjukt avundsjuk på er som har barmark och kan spåra. Bara så du vet :)) Härligt med lyckad träning och fina bilder blev det ju också.
Budgivning är kul när det är lite action. Fortsätter hålla tummarna för riktigt bra slutbud. Ha en braig vecka!!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

21 februari 2011 08:39

Du anar inte så skönt det är med barmark och minusgrader - en match made in heaven om du frågar mig för då slipper man både leran och halkan :). Tack för tummar - med lite tur blir allt klart den här veckan så att man kan andas ut. Ha en braig vecka du med! //Kramar

 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

21 februari 2011 07:48

De få gånger Xera inte har fått följa med mig och Rizzla när det vankas träning så håller Xera på att riva huset samtidigt som hon vrålar. Gäller speciellt lördagar då det vankas spår. Att sova kan man glömma. Tur man bor på landet med avstånd till grannar.
Vi håller tummarna för fler bud :o)

Nina Palm

21 februari 2011 08:37

Tydligen har Nixx samma issues nuförtiden och det är ju bara att gilla läget. På med täcke och tubsockar alltså *haha*. Tackar för tummar - de behövs :). Ha en go vecka! //Kramkram

 
Cina

Cina

21 februari 2011 07:51

kylan på morgonen när vi klev ur bilarna var inte mysig...men så ändå blev det så attans gött :) Lovely lovely day

Fler bud!? Hejja hejja..olidligt spännande nu ju.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

21 februari 2011 08:36

Den var himsk' den där morronkylan - 10 minusgrader flabbar man INTE åt men sen blev det ju helt ok ändå :). Det är lite för spännande för mina franska nerver kan jag säga ... men det ordnar sig med det oxå. //Kram kram

 
Susanne

Susanne

21 februari 2011 08:18

Klart Nixx måste yla ut sitt missnöje! asså av oss tre var jag först med att bo i hushållet och skitsamma om jag har lite ont i mina fossingar, jag vill med ut i skogen!!! Typ!

Man var varm så länge man rörde på sig men shit vad det är underbrt med hundträning i skogen, oavsett...

Många bud..det är så det ska vara. Hoppas på ett rejält ett till slut!
Go måndag. kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

21 februari 2011 08:35

Så är det troligen ... stackars gubbe, alldeles övergiven av mojjan :(. MEN it won't happen again. Vi hoppas på ett par bud till helt klart :). Ha en go måndag och tack för igår! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

21 februari 2011 09:57

Jag kan sticka skossor till Nillegubben;)
Vilken tokigt härlig dag det blev igår, att Prilla tycker det vågar jag slå vad om *hehe*
Så duktiga jycksen är!
Lycka till med fortsatta budisar, schpännande;)
// Kraaaaaaaaaaam

Nina Palm

21 februari 2011 10:52

Hemstickade Nilleskossor hade ju INTE varit fel :). Dock ej i kombo med Yaxxons täcke "Mammas Kamelbäbi" *hahahaha*. Prilla tyckte nog mest att mojjan var tokig skulle jag tro - tur att hon tar det med jämnmod :))). UT! Javisst men kan jag får lämna den HÄR grejen först - ålarens!? //Kraaaaaam

 
Ingen bild

Vicky

21 februari 2011 15:08

Min säkerthetskod kan vara Nixx tankar när du åkte utan honom; E Du Utan Vet??? Lämna mig här när ni ska ut i skogen... Klart NixxePixxen ska med ut. En riktigt härig dag blev det och det blev ju ändå en hel del fina kort =) Y-bisarna har ännu en sak gemensamt, avlämnanden ;) Hahahahahaha! Dom är bara ljuvliga <3

Kram kram <3

Nina Palm

22 februari 2011 09:42

Nu fattade jag inte det med säkerhetskod men va fasen :). Shit the same. Y-bisarnas avlämnanden är minst sagt intressant - full rulle in och så kastar de både sig själva och föremålet på föraren ... i huvudhöjd! Bra tänkt. Not. Ljuvliga ändå - håller med

 
Jessica

Jessica

22 februari 2011 14:41

Massa fina kort ju:)

Vi var 6 pers med 9 jyckar på HusP och ja det är inte helt lätt att lägga upp...krävs nästan ritade kartor nästa gång. Men det är kul att vi blivit fler och fler i skogen:)

Kvarlämnad pensionär kan protestera rätt rejält har jag märkt, vid några tillfällen har jag smugglat ner träningsryggan i bilen i god tid innan men ändå vet dom...*s*

Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

23 februari 2011 07:55

Härligt att ni var så många tycker jag - även om det blve liiite trångt :)! Jag borde nog ha kört smuggelmetoden men sen är det ju det här med kaffe, grille osv som han märker direkt, den gamle björnen. Men men - nästan gång får han följa med. Han vann

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards