Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Nina Palm - 17 februari 2011 10:15

Shit så gött det är att vara ledig bara så där i några dagar   . Igår kan man säga att jag hade en ledighet av tredje graden eftersom Jonas både tog hundarna på långis och fixade kaffe på morronen    så det var bara att sjunka ner på locket och avnjuta känslan av "gott om tid - inga tider att passa"   . Det sistnämnda övertolkade jag dock något eftersom vi var sena till gruppträningen efter en jackjakt som hette duga   . Hela stan runt för att hitta en dunjacka i rätt storlek till mig ... Min gamla trotjänare är så sliten så att jag liknar en luffare - fickorna går inte att stänga, den fransar sig i ärmarna och en del fläckar går bara INTE bort   . Till slut hittade vi en fin jacka på Stadium-rean (f.ö. en riktig rea, inte utförsäljning av 2007 års skrot), en svart Peak Performance av extremt enkelt snitt. Hade den sålts på Konsum (eller Cooooop då) under den Blåvita eran hade den hetat Dunjackan "DUNJACKA"   .

_

_
Träningen kändes som en riktig uppstart av vårens övningar - Jonas kommenderade runt oss alla 9 (inklusive utbölingen Torsdags-Jörgen   ) i en grupplydnad - eller Massakerlydnad/Lydnadsmassaker som vi kallar det - som gick oväntat bra   . Yaxxon hade lite bry med doftälvan Skrulla-Reda Leijon men med lite pepp, boll och doodis' gick det riktigt bra även för hormonisk Kamelkung   . Coolast av allt var ändå att Sabina och Leif vågade hänga på med sina gröngöliga heliumballonger Khan och Benzon - friskt vågat, hälften vunnet och de två skötte sig ypperligt   . Vår tredje nykomling, Kattis med labradoren Elvis, har ju kommit lite längre i utbildningen men det var ju helt nytt för dem oxå det här   . Vi körde två gånger 15 min med en lång platsliggning emellan + en paus med alla hundarna liggandes huller om buller i lugn och ro. Nu kan man ju tycka att det är lite lätt töntigt med grupplydnad ā la 70-tal men det är verkligen NYTTIGT att verkligen fokusera på att hålla koll/kontakt med sin hund trots rätt massiva störningar OCH att lyssna på order från kommenderaren som inte alltid är helt sockersöt i sitt uttryck   - TRE METER emellan, HÅLL KOLL VÄNSTER, ÖÖÖKA, SEN NÄR BLEV BLEV TRE METER ÅTTA METER!!??   En annan fördel är att man som grupp verkligen tränar tillsammans   . Annars blir det ju så att vissa tränar ihop alltid för att man s.a.s är på samma nivå och nördar samma moment. Vilket är helt ok för mig men Massakerlydnaden ger ju det hela balans och håll ihop-känsla. PLUS att man upptäcker att somliga utvecklats med stormsteg sen i höstas - t.ex Lotta och Änzo, SHIT så snyggt det var   !

_
Idag väntar visning och - så klart - städning och jag ska bara hoppa i duschen innan jag ska sätta fart med disken och plocka undan alla spår av att det faktiskt bor folk (och fä) här   .

_
ANTAL STEG I TISDAGS: 12 315

ANTAL STEG IGÅR: 8 777

_
"Ingen kan vara nere med en ballong."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards