Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Nina Palm - 14 februari 2011 08:18

Så var det måndag igen men för mig är det torsdag och imorron är det fredag för jag ska vara leeeedig onsdag - fredag *tralalalalaaa*   . Varför? Ja det kan man fråga sig men t.ex så är Jonas ledig och det är ju ganska så najs   .

_
Fredagen var en ganska vanlig dag - jobbade först och tränade Pass 8 (springa, överkropp)  efter det   . Det tar sig och det känns iaf som att kroppen börjar tajta till sig ... eller - snarare - det KÄNDES så i fredags men så fick godis- och kakförbudet (alla dagar utom fredagar) ge vika för en väldig massa födelsedagsfirande under helgen   . I lördags efter det supertrevliga årsmötet på klubben överraskade vi Ritva som fyllt och 70    (= sjukt god chokladrulltårta med färska bär signerad Bert Petersson) och igår överraskade vi Irene som ska fylla 50 inom kort   (= en tårtorgie all inclusive signerad Susanne, Mariana och Christine).

_
Födelsedagerierna blev lyckade även om vi höll på att frysa lallorna av oss igår när vi satt gömda i en skrubb 10 personer för att bli funna av en av Irenes hundar på byggsök i Svedala   . Tack gode gud att vovven Algoth hade sin näsa påkopplad   . Ritvas överraskning ägde rum i rumstmeperatur och sällan har väl ett konstituerande styrelsemöte blivit så livat   . Apropå det så blev Cina vald till ordförande på årsmötet och Vicky och Yohnsson fick motta pris för bästa Malmöekipage på klubbens hösttävling i appellklass   .

_
Lite synd att mitt foto på Irenes 50-årstavla med 37 Demoner och 3 utbölingar på blev suddigt - det tog nästan en kvart att gå igenom vilka hundar som fanns i kollaget - men Mariana fick till bra foton både på tavlan och puckona i skrubben och jag hoppas att jag kan lägga ut ett par bilder senare idag   .

_
Tavlan (tack Mariana   ):

  

_
Apropå foto fick faktiskt kameran följa med på vår runda i lördags eftermiddag   !

_

På väg mot bilen AKA Silver Bullitt   
  

_

Frasse, Frasses svans,Yaxxon och Nixx spjingej'   

_

Frasse Tjo Fräs - Tjyvafångaren - i vackert ljus   
  

_

Mitt älskade långben Yaxxon   
      

_
Örnlandningsspaning pågår   

  

_
I lördags kväll åkte vi hem till Vicky, Mattias och Alexandra för att alla utom jag (jag har principer - det räcker lixom att jag föll till föga och började använda Iphone   ) skulle spela X-Box Kinect. Tacosmiddan före motionen var jag dock med på   . Vi har ju kommit fel i veckorna med Alexandra och Sebastian så det var ju helt suveränt att det blev byte en vecka för Alidanda så att de två fick träffas   . De har inte setts sen i somras så det var ju lite blygt och mesigt till en början men sen försvann de in på Alexandras rum och allt var som vanligt igen   . Det blev mer min typ av spel på slutet - gammeldags sällskapsspel, en slags ... gissa ordet-variant   . 1-1 i matcher, tjejerna mot killarna   .

_
Förutom födelsedagsfirandet var det lägenhetsvisning "i dagsljus" igår och det det var 10 nya sällskap som kom + 2 som varit där i torsdags. Ytterligare en bra visning och mäklaren pratade om "några seriöst intresserade"   . Nu vet vi ju själva hur det varit när vi varit med i budgivningar ... Ingen vill börja. Gode gud i himlen. Men i slutet av den här veckan förväntas det vara igång - oh my god   .

_
Som sagt. Idag är det måndag och alla hjärtans dag   . Snarkade ut Jonas på soffan i natt *oops* och det beror troligen på att jag faktiskt har lite känning i halsen och i näsan   . Inte SÅ romantiskt men ... ja. Så kan det gå   . TUR att vi världens största soffa (som Mariana så klokt påpekade). Ikväll får vi se vad som händer men jag har iaf tänkt att ta en rejäl powerwalk med Hobbisarna    (Frasse är på hundträning hela dan idag).

_

Min stegräknare är dessvärre försvunnen sen flyttstädningen ... men det har nog blitt en 10-12 000 steg iaf både fredag och lördag men igår blev det nog knappt

8 000   .

_
"Den som slutar söka skall finna."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards