Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Nina Palm - 7 februari 2011 07:56

... Hm. Ja så kan man ju kalla måndagsbloggarna numera   . Sammanfattning av helgens övningar:

_
FREDAG:

Jobba som vanligt fast med lite too much to do for a white woman   . På kvällen kom Sophia, Fredrik och liten Vincent på besök hemma hos oss   . Jonas lagade god middag som avrundades med att vi skippade efterrätten och gick direkt på doodiset' istället   . Jonas och Fredrik skulle jobba natt så aftonen avslutades med sovande Vincent i soffan och avhandlingar om livet för mig och Sophia   . Hur mysigt som helst!

_
LÖRDAG:


Årets första ordentliga skogsträning för mig och Yaxxon i Vomb   . Jag trampade ett spår som väl var en 8-900 meter med 5 pinnar, slut och 13 vinklar av varierande modell (jag räknade snitslarna sen   ). Upptaget gick förvånansvärt bra och sen satan gällde det att hålla i linan för Kamelkungen var på G om man säger så   . Spåret gick bra men jag gillar ICKE hans yviga vinkelarbete så det får vi ta tag i på riktigt och eftersom jag, när det är tävlingsdags, inte har en aning om var vinklarna är får jag tänka ut en strategi som gäller hela spåret om man säger så. Alla apporterna markerade han ua och DET var var ju hur kul som helst   . Uppletandet gick oxå bra men det var lite too much fritt valt arbete i systematiken så det får jag greja med nu under våren. Han letar fint och målmedvetet, tuggar noll på föremålen och avlämnandena är helt ok - det är bra   . Avslutade dagen med en långis med Yaxxon och Nixx och en runda med Frasse Tjo Fräs när jag kom hem ... sen var jag färdig för himmet' - typ   . Sabina tog kort   .

_
 

_
Vi hade en härlig dag i skogen trots rådande Klass 1-varning och lite extra kul är att vi fått ett par juniorer - Khan och Benzon - som vi ärelystet ställt på tillväxt ... När man ser den här bilden undrar man iofs liiite över urvalsprocessen     . De är faktiskt bra på att spåra - jag lovar   .

  

_
Ytterligare en ny adept - en Frassekollega to be   - Vilde, unik schäfer med collielooken på plats   .

  

_
En härlig dag - som sagt - med många skratt, överdos av frisk luft och en sjukt skitig bil som följd.

_
På kvällen blev det lite melodifestivalskoll och båda mina 2 favvolåtar gick vidare vilket aldrig nånsin i hela världen har hänt   . När Jonas hade åkt till jobbet hällde jag upp ett glas rött och surfade runt lite på nätet, kollade TV och hade det allmänt gött medan regnet strilade ner utanför   .

_
SÖNDAG:

Startade morronen lugnt och fint med en tur till solariet   . Så skönt! Lilla duschen på det och sen bar det av till klubben för att träna lydnad med Yaxxon i dagsljus. Även Sabina, Cina och goa familjen Anderberg var där nere  så vi startade med en liten fika  . Yaxxons träning gick väl så där bra ... Började i fel ände och det är aldrig bra för balansens skull om man har en Kamelkung   . Håller ju på att klura med tunga apporten - vilket funkar bäst för tempot in? Byte med bollen eller kamp/lek med apporten  ? Igår satsade jag på bollen och det gick ju bra ... i själva apporteringen men sen fick jag lägga all tid på att få Yaxxon att ge fan i att låsa på bolljäveln   .

_
  

_

Han är inte bara hög - han är lång oxå   

   _

Frambensnit med bakbenslyft   ?
   _
   _
   _
Spontanapportering   
  

_

Kryp   

   _
Denna bild saknar förklaring - han övar säkert på NÅT   
   
_

Yaxxon är inne i ett nån slags hormonkris - imorse vill han för första gången på 2 år inte äta   - och det morras, suras och donas hemma i allra största allmänhet och på träningen är han som påtänd av en välskakad cocktail av amfetamin, extasy, Cipramil (antidepp) och ryssfemmor (testosteron - anabola) . Lägg till detta 28 567 kissningar per runda, låsningar och dräggel på kissefläckar och minst en utebliven örnlandning om dan och ni förstår att det inte är helt lätt att älska den hunden i detta nu   . Desto viktigare att jag får honom i balans i träningen alltså. Hur som helst - fria följet blev bra under sakta marsch, hoppet funkade oxå, krypet blev så där och skallet helt ok. Avslutade dagen med ett rejält gäng låååånga budisar och sen kände jag mig på det stora hela rätt nöjd   . Gör om gör rätt   .

_
Väl hemma tog jag en långrunda med Nixx och Frasse, första gången jag gick med dem tillsammans och det gick faktiskt riktigt bra   . Lite bry med vem som kunde kissa högst hade de ju, men i övrigt var det lugnt.  Med 12000 steg på räknaren var jag helt slut sen och det enda som orkades med var en akut tur till Stadium för att handla nya gåutmedhunden-skor till mig   . Mina gamla var så slitna att jag inte ens kunde ha dem på mig när jag gick in på Mobilia - jag skojar INTE   . Sulan hade lossnat helt framtill (den lixom pratade och samlade gräs och grus när jag gick) och de var helt impregnerade av vägsalt och istället för att vara svarta var de alltså vita. Tack Jonas för fina skossingar   !

_
  

_
Skulle ha kört ett benpass igår men med närmare 13000 steg på räknaren och all annat orkade jag bara inte ta mig iväg. Men IDAG ska det tränas och imorgon, när Vicky inte kan, ska jag ta igen gårdagens benpass   . Vi körde iaf Pass 5 (överkropp) i torsdags och idag väntar samma pass + lite spring på bandet för oss   .

_
ANTAL STEG I TORSDAGS: 10 876

ANTAL STEG I FREDAGS: 8 755

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 14 398

ANTAL STEG IGÅR: 12 873

_
"om något verkar för bra för att vara sant är det nog så också."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards