Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

VÅR?

Av Nina Palm - 19 januari 2011 08:15

Igår var det över 5 grader varmt i Malmö och snön är i princip helt borta   . Ikväll väntar gruppträning på klubben och jag längtar faktiskt på riktigt   . Planen för mig och Kamelkungen är att INTE gå rakt på de koncentrationskrävande och svåra grejerna utan mer att värma upp inför kommande säsong   . Han är helt stissig och skuttig och nästan desperat efter aktivitet och samarbete så jag räknar INTE med någon studie i precision och finess direkt   . Igår på kvällsturen hade jag honom lös och jag har väl aldrig fått så många presenter kastade på mig förut   - en colaburk, en pappersmugg, 4 pinnar och en tappad vante   . Jaja. Nu kör vi! Vilket troligen även kamikazedvärgschanuzern som kom farandes mot oss (100 kg schäfer och mig) imorse när vi precis hade kommit utanför dörren tänkte   . Himmel och plättar alltså - vilket trauma! Tack gode gud för skämsgrimmor, lyktstolpar och barmark   . Turligt nog var ägaren till schnauzern med på banan och kom rusandes och vrålandes i full fart direkt - en  R E A K T I O N alltså - och fick tag på sin lilla kamikazepilot och ruskade om den med kraft   . That we lajk! Malmömetoden är annars att stå kvar, ropa lite mesigt efter rymlingen och sen ropa ett tröstande "han eeei sneeell!"   . Just i jakt-, vrål- och fångstskedet ska tilläggas att Nixx bytte fokus med kraft  dock  ...

_
Igår avslutade jag arbetsdagen hos Eva och Chrille i affären där Jonas var och fixade med uppdatering av Evas Ajfån med hjälp av datorn - allt gick bra, både telefonen och datorn är vid liv   . Frågan är bara hur länge datorn överlever eftersom Eva aldrig uppdaterat när flaggning om detta kommit   . Jaja. Man kan ju alltid köpa en ny   . Väl hemma blev det lite fika och sen lugnt och fint fram till dess att Jonas och Fräset åkte till jobbet   .

_
Som sagt. Ikväll väntar gruppträning och det ska bli SÅ kul   . Nixx är bättre i sin tass och bara det räddar ju den här dan   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 973

_
Dagens ord   

_
"För att få ett banklån måste du först bevisa att du inte behöver det."   

 
 
Susanne

Susanne

19 januari 2011 08:46

Skönt att denna snön hinner smälta bort tills det är dags för nytt till helgen ev.,hmmm
Är lite kluven om ikväll...eller man kanske skulle inta planen först av alla och traska runt,hahahaha. Jag får se helt enkelt.
Skönt med nixx, kian var oxå i stöt i morse, dock haltandes, men ...
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

19 januari 2011 08:59

SUSANNE: Jag har ju inte så långt att köra så jag chansar på en tur iaf :). I lördags när vi var ute och Nixx var halt sa mamma att livslusten bara lyser om honom och så länge den gör det får han halta vidare. Vår Travemündefärja. Håller tumme för att Kia håller sig i stöt hon med, ett bra tag till. //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Sabina

Sabina

19 januari 2011 09:03

Vad härligt att Nixx har glimten var i ögat och är lite bättre i tassen! <3 <3

Snäll hund som kastar presenter bara sådär. Personlig tror jag att min fyrbenta hade bjudit alla förbipasserande på blöta pussar och får åka snöre ;-)

Ses ikväll då! Ha en toppen dag, kramar

http://cityclickers.wordpress.com

 
Petra

Petra

19 januari 2011 09:25

Lust och glädje ÄR viktigt och kan räcka en god bit ändå <3 Ha en trevlig uppstart nere på klubben :) /Kram kram

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

 
Nina

Nina

19 januari 2011 14:11

SABINA: Det är gott gry i vår färja även om fossingarna inte vill som han vill alltid. Presenterna igår fick julafton att blekna :)). Syns ikväll!

PETRA: Visst är det så :). Vad är väl en stukad fot när livet leker? Vi drar på oss galondressen och hoppas på fotfäste - känns det som en plan? Ha en go akademisk dag!

Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

mariana

19 januari 2011 14:36

Nixx är livslusten i dess rätta bemärkelse;) Håller tumme för tassbättring!! Håller tumme för Yaxxon ikväll, hans moja verkar på G:-*
Jag jobbar sent, blir inget Malmoe, tyvärr. Men det finns säkert kvar..;) Ha en härlig kväll, kanske bra ha torra hossor med? // Kraaaaam

Nina Palm

20 januari 2011 12:29

Tassförbättringen har hållt i sig :). No more halta här inte. Yes! Nu är livslusten på topp kan jag säga. SUCK! Torra hossor har jag i mina eminenta kängor och behöver inga extra *fniss*. //Kraaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 januari 2011 23:45

Åhh vad kul med lite träning :) På måndag så blir det lite av den varan då vi är några som hyrt Kungsörs hallen :)

Hoppas att eran träning gick bra och skönt att Nixx är bättre i tassen :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

20 januari 2011 12:30

Faktiskt! Och så var det nästan helt torrt fläckvis dessutom *tjohooo*. Bra att kunna hyra inomhushallar så där. Träningen var lite väl livad för min smak men kul var det, att komma igång :). //Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards