Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

STÄDA STÄDA VARJE MÅNDAG OCH SÅ VARJE JUL ...

Av Nina Palm - 18 januari 2011 09:51

I helgen var det meningen att vi skulle storstäda hemma, eller iaf storstäda det som jag inte hann storstäda på min semester   . MEN nu blev det ju inget av med det och därför blev det storstädning igår istället   . Herregud vad vi höll på! Man kan ju tro att jag inte städat badrummet sen Eldkvarn brann för Jonas höll på att avkalka/skrubba varenda fog, varenda rör och båda blandarna i över 2 timmar   . Badrummet är ju 4-5 år gammalt i sin nuvarande utformning men det kan man då INTE tro när man ser det nu   . SÅ fint det är! Härmed lovar jag, och svär, att ingen badrumsstädning hädanefter ska ske utan att avkalkning och rengöring av rör och fogar görs samtidigt   . Själv städade jag övriga hemmet, dammsög garderober och klädkammare, mummade lister och dammade och höll på innan jag gick loss på köket - den tradiga delen dvs. att göra rent fläkten och under och i skåpen där det lixom samlas en del fett   . Vi shoppade upp oss på en del fräna kemikalier sist vi handlade och jag kan varmt rekommendera Jif-sprayet mot fett, gula flaskan   . Den nya rostfrittsprayen var oxå grym - även om det sved lite i halsen när man sprayat precis   . Kvällsfikan tog vi kl. 22.10 och därefter väntade hundrundor ... Time flies när man har roooligt   . Not. Eller jo - det var ganska kul ändå att ha sällis i städandet. 

_
Idag ska jag gå och lägga mig i tid iaf - så mycket är säkert   . Eller iaf ganska säkert.

_
Inga news i övrigt. Kajsa har bott in sig och igår spöade hon äntligen upp Yaxxon ordentligt   . Gud så dryg han är. Sexa loss med en 83-åring lixom (i människorår räknat)   . Nu är ju Kajsa osedvanligt snygg och välbehållen för sin aktningsvärda ålder men det finns ju gränser kan man tycka. Nixx har ont i sin framtass fortfarande och får ta det lugnt vilket inte passar honom alls   . Har ökat på dosen med Metacam och hoppas att det hjälper. Det passar inte en så stilig karl att linka runt som han gör nu   . Fast å andra sidan verkar han inte påverkas nämnvärt i humöret utan han är lika pigg och glad som vanligt och det lyser i hans ögon av livslust   . Håll tummen för att det går över snart, det onda.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 570

_
"Underskatta aldrig en man som överskattar sig själv."   

 
 
Cina

Cina

18 januari 2011 10:56

kan inte låta bli...snacka om att man blir lite avis på Kajsa som har sån dragningskraft vid den åldern hon har ;) Kan funka som målbild ;) *fniss svagt rodnandes*

Usch för storstädning...torka rör o sånt, fast fint kan jag förstå att det blir.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

19 januari 2011 08:10

Kajsa ger definitivt hopp om livet :). Haken är att det gäller att hålla sig i form och ha "blicken" - det har jag förstått *haha*. Det blev sjukt fint, man kan knappt tro att vi använt badrummet sen det gjordes. Sant! Skinande blankt och fortfarande snyggt. Kul! //Kramkram

 
Susanne

Susanne

18 januari 2011 11:23

Nystädat, och dessutom in i minstra vrån är så härligt att komma hem till! Nu fick jag nästan lite ångest....Jaja min tid/lust kommer väl nångång. Underhållsstädar mest för tillfället känns det som.

Är väl trist när kroppen vill mer än vad benen klarar av,
kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

19 januari 2011 08:12

Underhållsstädning är icke att förakta! Men just i badrummet rekommenderas något tätare intervaller mellan djupstädningarna *suck*. Vi har iaf bestämt att Nixx får linka på så länge det funkar, så länge han grejar med sina pinnar, gör attacker mot pippisar och gosar med liv och lust så ÄR han lycklig och trivs. //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

18 januari 2011 18:39

Sån städning ger nästan lite lyxkänsla;
Heja Kajsa, gubbarna ska hållas kort, unga som gamla;) Nillemannen håller jag tumme för, krya på:-* // Kraaaaaaaam

Nina Palm

19 januari 2011 08:13

Jag tycker nästan det ger lite nyproduktionskänsla jag :). Ingen har bott här förut lixom *haha*. Nillemannen är klart bättre i sin onda fossing idag (onsdag). Tack gode gud! //Kraaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 januari 2011 03:23

Härligt med ett ny städat hem :) Men att göra det låter mindre kul :( Går ju helt klart fortare och är roligare med sällskap :)

Bra Kajsa att du håller på dig och läxar upp snorungen när han blir för påstridig ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

19 januari 2011 08:14

Nystädat hem är inte alls så dumt och om man pysslar tillsammans och tar fikapauser mellan varven är det faktiskt lite småtrevligt så där :). Kajsa är min idol oxå. Sköt om er! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards