Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

EN ENDA STACKARS ARBETSDAG :-)

Av Nina Palm - 27 december 2010 08:06

Jepp. Idag jobbar jag men fr.o.m imorron är jag ledig fram till den 10 januari   ! Ska ju knappt bli skönt. Första projektet under semestern blir att gräva fram Silver Bullitt ur den jittestora' snöhögen och se hur det är ställt med lamellerna (eller vad det nu kallas) till kopplingen   . Vi hade en liten fastkörningsincident kan man säga och det hettade till, minst sagt ... kopplingen funkar iaf (*thank you lord*) men det luktade pretty bränt där ett tag    . Håll tumme för det så att vi kan använda våra julklappspengar till att laga kameran - äntligen - istället för till en bilreparation   .

_
Julen har passerat och trots en del trafikproblem hamnade vi till sist i Östra Grevie hemma hos Jonas brorsa Martin, hans sambo Madelen och brorsbarnet Filip tillsammans med svärisarna   . Jag var inte så värst pigg men kunde iaf mumsa en relativt imponerande laddning av Jonas mammas julmat   . Jonas var tvungen att åka till jobbet rätt tidigt men han hann iaf käka innan och vår egen julklappsutdelning hade vi haft efter tolvslaget på torsdagkväll   . I love julklappar - så är det bara.

_
På juldagen åkte Sebastian hem till Bodil och vi nappade på ett erbjudande om byggsök i Svedala   . Det var sjukt kallt men hundarna var duktiga och det kändes gott att de fick jobba lite i polarklimatet ändå   . Både Frasse och Yaxxon jobbade mycket bra och hittade sina busar. Enda anmärkningen fick jag själv eftersom jag trodde Yaxxon hade brunnit på riktigt när han markerade och bar sig åt först på en takbox som låg dold under världens snödriva och sen på en upp- och nervänd plastdamm som låg 3 meter upp på en hylla inomhus   . Lita på din hund ... ha tålamod ... yada-yada-yada   . Okej - jag VET - han har koll   ! Sen var det ju lite extra kul att lille Khan som trodde att han hade fått en släng av trappfobi deluxe fick en ny hobby, nämligen trappklättring i full galopp, efter att med milt våld och i viss panik blivit uppasad i en trappa en enda gång   . Fixat!

_
  

_
  
_
   _
  

_
   _
  

_
Igår var det traditionellt annandagsfirande på klubben och av olika orsaker - don't get me started - hade vi (Cina, som är vice ordförande ringde mig, lätt stressad) inte maximal koll på läget så sent som på lördag kväll   . MEN efter några telefonsamtal och allmänna upprop på Facebook var vi rätt många som slöt upp och for runt som skållade troll för att ordna allt   . Imponerande desorganiserat på vissa fronter trots att denna tradition krävt ungefär samma rekvisita sen eldkvarn brann   - t.ex plastbestick (gärna både knivar och gafflar), dukar, kaffe, must, vanlig läsk. Lite svårt att kolla status när det bara finns en enda nyckel till aktuellt förråd - denna nyckel fick vi åka och hämta och sen blev det action vill jag lova. Min fråga är sammanfattningsvis: HUR svårt kan de va!!?? Fem minuter i 10 var allt klart och det blev en lyckad dag med finfina priser till lotteriet och allt   . Extra tack till Gosias Jörgen som verkligen INTE ville skotta men gjorde det ändå   !

_
Efter annandagsfirandet åkte jag hem och gick ut med bären och väckte Jonas som hade jobbat natt med kraft mellan lördag och söndag - han slutar 07.00 normalt sett men kom inte hem förrän strax före kl. 11.00   . KUL att han och Fräs bevisspårade ca. 600 meter och bidrog till ett klockrent gripande av hela 3 gärningsmän dock    ! Det är ju det där "skrivandet" som tar en evinnerlig tid, särskilt när det är unga filurer man får tag på   . Efter lite mat och fika svimmade vi på locket, som f.ö är sjukt brett om man plockar bort ryggstödskuddarna   . Det har sina uppenbara fördelar att ha köpt en lätt överdimensionerad soffa   .

_
På kvällen tog jag en rejäl runda med Yaxxon som ägnade sig åt sin nya favorithobby - snöklumpsjakt ... moget   . Han kastar sig ut i snövallarna och letar lämpliga klumpar och sen galopperar han ut i djupsnön och låtsas tappa dem rakt upp i luften för att sedan dyka efter dem, om och om igen.

_
Idag ska jag fixa och dona lite här på jobbet och sen är planen för familjen Palm att ta en tur i shoppingträsket för att bränna lite av julklappspengarna iaf   . Ett par svarta smala jeans i en snygg "tvätt" och en svart schiffonglångskjorta hade varit kul t.ex.   .

_

TACK återigen för igår alla goa' som spände vaderna för att få till vår annandag på klubben och alla som kom trots väder och vind och gjorde dagen till det den blev   !

_
"Om du gör som du alltid har gjort kommer du att få det du alltid har fått."   


 
 
Cina

Cina

27 december 2010 09:42

Så var julen över för detta året - sällan mig till Stort Tack till alla som gjorde annandagen så lyckad :)

Låter härligt att vara ledig fram till 10 januari - lycka till med shoppingen OCH lamellerna ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 december 2010 14:07

Hade du inte tagit tag i det hade inte vi tagit tag i det Cina! Eloge till dig :). Det ska bli underbart att ha ledigt länge nu efter en lång och mörk höst. Tack för lycka till! //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

27 december 2010 10:00

Skönt med ledighet, hoppas nu bara vädrets makter visar sig från rätta sidan (vår sida s a s);) Håller tumme för både shop och bil;)! // Kraaaaaam

Nina Palm

27 december 2010 14:06

Du kan tro! Vädrets makten kan apselut hålla sig på VÅR sida ett par veckor nu. No more snö. Pliiis! Tackar för hållna tummar. Shopping idag - bilen imorron *gulp*. //Kraaaaaam

 
Susanne

Susanne

27 december 2010 11:52

En dags arbete och sedan lååång ledighet, det står man väl ut med.
Julen är över och snabbt gick ju det så snart ka man "lära" sig skriva 2011 istället, ja shit vad snabbt det går.
Bra Byggsök kan ju liva upp vilekn snödag som helst och lite vinster på annandagsfirandet med. Mn är rätt nöjd idag minsann och det kommer att gå lungt tillväga i Svedala minsann, för att bara njuta av 1:a lediga dagen! kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 december 2010 14:05

Just ja - jag som just lärt mig skriva 2010 med viss lätthet :). Byggsöket var jättekul ännu kuligare att du tog så fina pics. Ikväll blir det lugnt och fint på Köpenhamnsvägen och framförallt ska jag vara vaken läääänge bara för att jag inte behöver gå upp tidigt imorron bitti :). //kramar

 
Ingen bild

Sabina

27 december 2010 12:12

Hur svårt kan det va som sagt! Ny hobby känns ju inte helt dumt faktiskt, trots initalt mega trauma. Inte helt fel med ledigt till 10 januari NÄSTA år! ;-)

Kramar

Nina Palm

27 december 2010 14:04

Inte svårt alls, som det verkar ;). Nya hobbisar tas gärna emot fast det kan eventuellt bli lite besvärligt att vara ute i trapprika områden *hahaha*. //Kramar

 
Vicky

Vicky

27 december 2010 12:51

En dag går fort när man har så många lediga dagar framför sig =) Byggsök är toppenroligt för hundar och tvåbeningar åsså =) Det blev en toppendag igår och alla verkade nöjda och glada ) Fattar inte heller varför bara en person ska ha nyckel, idiotiskt tycker jag. ha nu en bra jobbedag sen ska du njuta ända till nästa år ;)Kram kram

http://www.thepack.se

Nina Palm

27 december 2010 14:03

Ja nu är dagen snart slut :). Gööött! Det är ju helt galet, det där med nyckeln får jag allt lov att säga. Konstigt att folk köper en massa grejer som redan finns eller att man tror att grejer finns och därför inte handlar. Not. Jag ska njuta ända till nästa år! Puss å kram HEEEEEJ

 
Ingen bild

Tina

27 december 2010 21:55

God fortsättning till Er!
Skönt att vara ledig så länge, tyvärr är det våran sämsta tid nu så inga lediga dagarhär!
(tror du snodde kommentaren från ett visst Troll)
Kramisar

Nina Palm

31 december 2010 08:59

God fortsättning till dig oxå Tina! Det är hur skönt som helst att vara ledig och jag njuter till 100 %. //Kramar

 
Jessica

Jessica

28 december 2010 16:36

Visst är det skönt med lite jullov?
Jag har denna veckan men hoppas även få 7 januari så man får lite långhelg där:)

Fina bilder, ser ut som ni hade kul:)
Roligt med såna ställen:)

God fortsättning!

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

31 december 2010 09:01

Varje år = julsemester för mig :). Man kan kalla det en gammal tradition *haha*. Bilderna är från i vintras men funkar ju rätt bra ändå *fniss*. God fortsättning & Gott Nytt År!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards