Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

ATT MAN ALDRIG LÄR SIG ...

Av Nina Palm - 16 december 2010 08:07

... i natt var det meningen att jag skulle nanna måååånga timmar men det sket sig med eftertryck kan jag säga, sammanlagt har det väl blivit 4 timmars sömn   . Man börjar att fundera trots att man vet mycket väl att man inte kan göra ett skit åt nånting mitt i natten, från sängen och ändå maler man   . Jag brukar vara rätt bra på sån där "mindcontroll" dvs. tvinga mig själv att tänka på annat eller nåt i stil med  "jag kan ändå inte göra nåt åt det här nu, jag kan ändå inte göra nåt åt det här nu, jag kan ändå inte göra nåt åt det här nu ..." men jag var väl ur form då   . Jaja.

_
Igår efter jobbet gick jag till min frissa Alexandra för att fixa en grej med mina slingor som inte blev så bra i torsdags och kände mig väldigt nöjd när jag gick därifrån   . Nu ser det jättefint ut - det har sina sidor att vara beckmörk i håret och passa bäst i blont hår   . På kvällen blev det en tur till klubben med Yaxxon och jag tog mig faktiskt samman och tränade hyfsat seriöst   - framåtsändande, fritt följ, inkallning med ställande, tunga apporten och skall. Yaxxon var i toppform och det blev ju lite krumelurigt stundtals men han var faktiskt riktigt duktig trots många veckors vila   . Framåtsändandet (i lina och mellan koner) var det jag blev mest förvånad över faktiskt, det verkar ha satt sig under vilan på nåt sätt   . Ja å så tunga apporten som oxå var gränsfall felfri   . Mellan passen fick Yaxxon följa med in i stugan och det var ju poppis ... typ   . Han for runt som en skit i en pissepotta (som Röeeva så poetiskt brukar uttrycka det   ) och jag tror t.o.m att 5 månader gamla Khan skulle framstå som mogen vid en jämförelse   . Full galopp runt runt med Ajaxx bautakong som sällis - in under borden, sladda runt växterna om och om igen. Jösses!

_
Ja å så körde jag ju hem tidigt för att gå och sova i tid ... eller hur   ! Som lök på laxen bröt jag en nagel till och mina fina långa naglar är ett minne blott   . Ok om EN nagel är kortare men 2-3 stycken går fetbort. Dagens i-landsproblem    .

_
Ikväll ska Jonas på polisens bautajulfest och jag ska hämta mamma och pappa och lämna Kajsa. En helt vanlig kväll och den enda planen är egentligen att jag ska klippa klor på alla jyxen. Spännande   ! 5 dagar kvar att stiga upp med hjälp av klockan   - SEN är det semester   !

_
ANTAL STEG I TISDAGS: 8 788

ANTAL STEG IGÅR: 11 110

_
En Nalle Puh idag känner jag:
_
"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag."   

_


 
 
Cina

Cina

16 december 2010 09:35

inte bra att ligga vaken när man ska sova - men alla är vi där då o då, typiskt blir det så när man kommer i säng i tid liksom :( *sympati* Nalle Puh:s ord ger ju tröst helt klart ;)

Yaxxon i stugan!? Say no moore, hihi, hur gammal är han egentligen ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 december 2010 10:53

Inte så bra nej. Det ironiska är att man ALLTID verkligen somnat när klockan ringer *grrr*. Yaxxon är 3 år. Drygt. Vilket igår föreföll vara en fetlögn deluxe! Ajamen va?! Otroligt :))).

 
Ingen bild

Susanne

16 december 2010 10:33

Koden gsdy= German Shepard Den Yngre, tydligen eftersom han röjde i stugan..valpvarning,hmm

Har man lagt sig, så har man och då ska man sova.
Ses kanske nåt i helgen dådå. kram

Nina Palm

16 december 2010 10:51

Ja eller rätt å slätt KS - KnastSchäfer :). Herregud som han bar sig åt och det allra värsta är att jag INTE överdriver för att förhöja läsupplevelsen *wroooom*. Jag vet Susanne, det var planen - att sova. Vi hoppas på iaf hyfsat väder tycker jag! //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

16 december 2010 13:49

Bautatrist när sömnen vandrar helt annan väg än den man trodde. Hoppas det blir bättre i natt;)! Har man en Yaxxon så har man, "gilla läget Matte, I love it" är hans mantra, tror jag:-* Hoppas vi får träna till helgen, måste ju testa objektivet! Viktigt! // Kraaaaaam

Nina Palm

16 december 2010 19:51

Ja med Yaxxon är det sannerligen bara gilla läget å åka med. Herregud vilket pucko! Vi håller tumme hårt hårt för helgträning. //Kraaaaaam

 
Ingen bild

Hobbelotta

16 december 2010 13:57

Trist med sömnen. Har haft en del sådana nätter med. Trist och tråkigt är det. Hoppas det blir mer sömn inatt!
Såg bara linförigheten igår och den var verkligen samlad och snygg! Är man duktig på planen får man röja och bete sig som en valp i stugan!
Kramen

Nina Palm

16 december 2010 19:50

Ja det är hur trist som helst :(. MEN det kommer ju fler nätter och snart även en semester *tralalalalaaa*. Tack Lotta - va roligt att det såg bra ut ... med valpen :). //Kramar

 
Ingen bild

Vicky

16 december 2010 14:25

Våra hundar är helt enkelt lyckligast i världen och det vill dom visa för alla!!! =) Trist att börja fundera en massa men jag känner igen det tyvärr =( Du får nanna tidigt idag när mannen ändå är ute på galej =)Kram kram

Nina Palm

16 december 2010 19:49

Jättelylliga gossar de där 2 - gränsfall lite rubbade kan jag tycka *haha*. Funderingar mitt i natten leder sällan till action och då kan man lia' bäst vänta med dem :). Nanna tidigt blir det inget av - mammas och pappas flyg har inte flugit iväg än! //Kram kram

 
Sabina

Sabina

16 december 2010 17:23

Hihi...Khan mogen? ;-) beror kanske på vem man jämför med och vid vilken tidpunkt- typ.

Hoppas du nannar bättre inatt/i helgen. Vad skönt det låter med semester bakom knuten *avis*

// Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

16 december 2010 19:47

Det är just det - det beror helt på vem man jämför med :). Jag får se hur det blir med nanneriet inatt - flyget strular från Germany. Men men. Det som inte dödar, det härdar. //Kramar

 
Jessica

Jessica

19 december 2010 08:38

Oj ska det komma mer snö, ja då blir det ju en bra söndag. Hoppas bara jag vågar köra till Vomb ändå *s*
Ni får också ha en bra söndag-med eller utan snöyra för din del;)

http://www.yrlabus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards