Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

FRASSE 6 ÅR *hipp hopp hurra*

Av Nina Palm - 12 december 2010 08:42

I fredags - den 10 december 2010 - fyllde Frasse Tjo Fräs himself 6 år   !

_
  

_
Finaste Frasse   .

_
Och igår var vi på Jonas brorson Filips allra första födelsedagskalajs   .

_
  

_
Inte så mycket hundliga aktiviteter sen i torsdags men däremot har jag varit hos frissan och fixat till utväxten from hell och klippt ordning i kalufsen   . Alexandra, min superfrissa, sa "vi klipper väl inte av det va?!" och nej, det gjorde "vi" inte. Hon får avgöra när gränsen för patetisk kommer rent åldersmässigt   . I fredags var det jobb-jobb-joobba som gällde och på kvällen åkte vi hem till Sophia och Fredrik, Jonas kollegor (och Susannes faktiskt - Sophia jobbar ihop med henne just nu). Vi käkade gott, kollade på Idolfinalen och hade en urmysig kväll   .

_
Idag var det meningen att vi skulle köra Byggsök - äntligen - men Jonas är tvungen att prioritera skyddet med Frasse nu eftersom uppkörningen ligger i röret. Yaxxon ska få sig lite lydnad till livs på GRÄS (all snö försvann igår när det regnade och var 4 grader varmt   ). Grejen är att vi har ett gemensamt intresse men utövar det sällan tillsammans pga. Jonas arbetstider. Jag tränar en dag och Jonas tränar en annan dag eller på jobbet - inte så fränt alla gånger   . Nixx har ont i en framtass efter att ha sprungit som ett pucko i snö i veckan och får ta det lugnt några dagar   . Han är sjövild den där hunden och i fredags hade han ägnat sig åt att tackla Frasse med full kraft - trots ont i tassen - och blev vederbörligen mulad av pappa som konsekvens   . DÅ slutade han och donade med mer hälsosamma aktiviteter.

_
Annars intet nytt under solen. GLÖM INTE - ni som är medlemmar i SBK:s Malmöavdelning (+ ev bihang) - att anmäla er till klubbens traditionella annandagsfirande   ! Klubben bjuder på glögg, mat, tipsrunda, godispåsar de luxe åt alla barn OCH lotteri de luxe   ! Bland sponsorerna till lotteriet i år finns bl.a Vipdog   . Endera skriver man upp sig på listan på klubben eller mailar man kansliet och ber om att få bli uppskriven    kansli@sbkmalmo.m.se .

_
ANTAL STEG I TORSDAGS: 10 365
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 084

ANTAL STEG IGÅR: 5 890

_
"Är det inte det ena ... så är det det andra."   


 
 
Ingen bild

Mariana

12 december 2010 09:38

Grattis Frasse, stilig kille;) och vilken gullig 1-åring;)! Ha en skön söndag, solen skiner - just nu o här i alla fall:-) // Kraaaaaaam

Nina Palm

12 december 2010 19:04

Frasse är en stilig gosekorv och Filip är en sötnöt han med :). En skön söndag blev det allt även om det blåste lite väl krispigt runt öronen mellan varven. //Kraaaaaam

 
Carina/Dessan/Toza

Carina/Dessan/Toza

12 december 2010 10:40

Fint uttryck han har Frasse. Grattis ponken.
Vi har snö här, flera dm fortfarande, trots regn o sol. Skit åxå. Vill ju börja med mina kurser.
Ha en go söndag.
/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Nina Palm

12 december 2010 19:05

Ponken tackar för grattis *hjärta*. I Malmö är snön nästan helt borta, allt är fruset och det är helt ok att vara ute :). Håller tummen för att det blir kureser snart. //Kramar

 
Ingen bild

Tina

12 december 2010 12:34

Grattis säger vi till Frasse någon dag för sent!
Men bättre sent än aldrig!

Nina Palm

12 december 2010 19:06

Tack Tina, säger Frasse Fräs :)!

 
Petra

Petra

12 december 2010 16:42

Grattis grattis i efterskott! kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

12 december 2010 19:06

Tack tack säger Frasse Fräs :)! Kramar

 
Sabina

Sabina

12 december 2010 17:13

Grattis i efterskott då alltså! ;-) Trist med ömma tassar, men det är ju klart att man kan hitta på emil-trix ändå.

Ha en go söndagskväll. Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

12 december 2010 19:07

Nixx är hunden som ger ordet HYSS ett ansikte! En knast är vad han är. Vojne vojne! Frasse tackar för grattis och hoppas att du oxå får en skön afterwork-söndag :). //Kramar

 
Ingen bild

Annika, Kalle & Papaya

12 december 2010 18:47

Jaha, det har varit födelsedag:-) Grattis! Och vilken liten söt Filip!!
Skrattade lite när jag läste din blogg idag. Jag hade långt hår tidigare och klippte halvkort page när jag var 32-33 år någonting. Jag bytte frissa någon gång efter det och då hon såg mitt körkort (där mitt hår var jättelångt och lockigt) så sa hon: "Jaja, du var ju ung på den tiden så då kunde du ha så långt hår! Det hade varit värre nu!"
My God!! Kände mig som världens äldsta "Lite-över-30-åring" och gick aldrig till henne igen:-)
Kram på dig Nina:-)

Nina Palm

12 december 2010 19:11

Tack! Men gode gud - det är ju tur att din frissa inte träffat mig *hahahaha* OCH att hon inte sett mitt passfoto. Då hade hon troligen rekommenderat omedelbar begravning :). Nu börjar gränsen att nås sakta men säkert men änsålänge röstar både frissan, vännerna och Jonas för bibehållet svall så då kör vi på det. Så är det att vara ett viljelöst väsen ;). //Kramar i massor till er och tack för titten!

 
Noomi

Noomi

12 december 2010 19:38

GRATTIS till finaste Frasse :)
Barmark låter bra på sitt sätt... Men själv älskar jag faktiskt vinter och snö och njuter ikapp med Juvelerna.
Ha en braig vecka!
Kram

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

13 december 2010 09:08

Tack säger Fräset :)! Barmark är inte så dumt faktiskt, så länge det inte är slaskigt och lerigt. Men snö har ju sina fördelar oxå. Ha en go vecka du med och hurra för att du uppdaterat bloggen. //Kramar

 
Susanne

Susanne

12 december 2010 20:28

Vilka söta födelsekillar!!! gratts till bägge.
Ibland måste man priotera lite här i livet för att kunna träffas.
Ett härligt byggsök blev det och fler lär det bli...
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 december 2010 09:08

Riktiga sötnötter båda 2 :). Prioritering is the shit helt klart och nästa gång är vi med. //Kramar

 
Cina

Cina

13 december 2010 14:37

inte bara FrasseFräs utan oxå Frasse Nobel kanske ;) Grattis i efterskott.

Bra reklampelare här i bloggen din för klubbens annandagsfirande och för vårt alldeles speciellt populära lotteri "the old fashion way" med rediga papperslotter :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 december 2010 08:31

Frassel Nobel är ju ett urtjusigt namn tycker jag :). Ja men gud ja - hur många klubbar bjussar på ett sådant evenemang och lotteriet är ju en happening i sig :).

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

13 december 2010 19:53

Grattis Frasse! Du e dutti du ;-)
Skoj att läsa din blogg, Nina! Ha det gott!

http://www.heldine.se

Nina Palm

14 december 2010 08:32

Frasse är en duktig kille han :). Tack Ann-Sofie, jättekul att du tittar in mellan varven trots att det är lite hundträningstorka just nu :). //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards