Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

MANLIG FÖRKYLNING AV VÄRSTA SORTEN

Av Nina Palm - 29 november 2010 19:06

Ja - så fick jag då den manliga förkylningen i present av Jonas   . Den smög sig på extremt lömskt i fredags när jag skulle iväg tillsammans med en massa andra goa människor och överraska Birgitta på hennes 50-årsdag   . På vägen mot Pers Krog började det riva i halsen och jävlas och när jag kom hem hade jag fått hostan from hell - det kändes som att jag hade ett öppet sår i halsen - på riktigt alltså   . Tur att Jonas höll på att piggna till exakt då kan jag säga för i lördags när jag vaknade var det INTE mycket med mig ... särskilt inte med rösten   . I lördagskväll preppade jag mig med tabletter av alla möjliga slag och åkte hem till Eva och Chrille för att ha en suveränt mysig kväll i glada vänners lag   . Som tur var fanns det både näsdroppar, huvudvärkskarameller och massor av servetter och - icke minst - 'prit så jag kunde vara med till rätt sent   . MEN att göra sin röst hörd i det gänget är svårt i vanliga fall och jag kan säga att det fan inte ens var lönt att säga hej! med den rösten jag låg (ligger) inne med   . 1000 tack Eva och Chrille för en supermysig kväll   !

_
Jag har fortfarande ingen röst, har en tradig hosta och är allmänt kass så ... ja. Jag fick stanna hemma från jobbet idag och det är öken att vara hemma och bara nöta sofflocket för att man inte orkar göra nåt annat   . Tacka vet jag en rejäl turksemester, när man lixom inte är så där skitsjuk utan bara lite matt   . Tyvärr får jag ju aldrig feber så det tar ett tag för mig att bli frisk från sådana här manliga förkylningar av värsta sorten   .

_
Tur - som sagt - att Jonas blev ok (fortfarande hostig) så hundarna har fått sitt i den fina vita och krispiga snön   ! Yaxxon är alldeles tosig och Nixx, han levererades ju lixom till ett snöigt Malmö på min födelsedag 2002 och sen låg snön till mars året efter, han är ett snömonster deluxe han med   . Frasse är ju uppifrån och tar snön med jämnmod men han är lyllig han med   .

_
"Hellre gå på is och ha det glatt än att gå i lera och sörja."   

 
 
Cina

Cina

29 november 2010 20:22

inte är det lätt annars att göra sig hörd i det gänget

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

29 november 2010 21:25

o så kort den kommentaren blev då???? spännande o se hur lång denne blir :))) En god lördag var det allt

Krya på dig och i tystnaden (pga nada röstresurs) lär du bli en än större fena på sms o fb o annan tyst kommunikation ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 november 2010 00:13

Men stackars dig då som blivit sjuk :( Inte kul alls. Vilken tur att Jonas blivit frisk då för jag kan inte tänka mig att era vovvar blivit så glada om ni båda varit sjuka :(

Hoppas ni i alla fall haft lite fint väder. Här har vi haft sol hela dagen. Så jätte skönt :)

Krya på dig nu och hoppas du blir fort frisk.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Susanne

Susanne

30 november 2010 08:21

Manlig förkylning, ja DEN skojar man ju icke med,hehe.
Härligt ändå att du kunde vara med både på fredagen och lördagen i goa vänners lag.
Krya på och vila undertiden!
kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mariana

30 november 2010 10:39

Klart den är manlig, förkylningen! Såna dumheter hittar inte vi Qvinnor på;) Det är inte helt fel att ha en härlig helg att falla tillbaka på när man är sjuker:-) Krya på

 
Ingen bild

mariana

30 november 2010 10:40

Krya på

 
Sabina

Sabina

30 november 2010 18:04

Fy vad tradigt med förkylning. Tur det finns medikamenter även på bortakalas.

Krya på dig!

http://cityclickers.wordpress.com

 
Marina

Marina

30 november 2010 22:29

Usch då, manlig förkylning är inte att leka med ;-)
Krya på dig!

http://toppdobbs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards