Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

RATTADE DJÄVULSMASKINEN ...

Av Nina Palm - 25 november 2010 08:48

...gjorde jag igår - isgata, bakhjulsdrift och automatlåda ... need I say more   . Fick nackspärr till på köpet när jag försökte att tänka på vad jag skulle göra om jag skulle få sladd   . Anti-spinn, ABS-bromsar och annat lull-lull i all ära - men vad GÖR man när det händer och man inte kan frikoppla reflexmässigt?! Försöker skapa en ny reflex   ? "lägg växelspaken i neutral, lägg växelspaken i neutral"? Skitsamma. Snart har jag vinterdäck på Silver Bullitt och jag fick ingen sladd igår iallafall *puh*. Det blev alltså en tur till klubben ändå och även Cina, Gosia, Vicky och Mattias dök upp   . Tog med mig Yaxxon och Frasse och både gossarna fick träna lite   . Jonas är jättedålig - feber, frossa, hosta och elände    - så jag kände att Fräset kunde få lite aktiviteter med mojjan. Körde fritt följ, sitt kvar, läggande under gång, gående inför framåtsändande, skall (sitt) och några inskick på mig själv och på Vicky  . Fria följet var jättebra - utmärkt position, snabb som en iller i sättanden och vändningar, han kan jaga upp sig allt efter som inspirationen rinner över men då drog jag ner på tempot både i mitt gående och i halterna som Frasse säkert tyckte tog ett år - styck   . Gåendet sitter där ganska bra och nästan alla halter/ställanden blev i riktning rakt fram   . Sitt kvar sen - och det är ganska svårt att träna själv (han gör blixtsnabba hopp/lyft med rumpan nämligen   ) så jag fick backa ut för säkerhets skull. Läggande under gång är han kung på så det gjorde jag bara ett par gånger men la in läggandena på lite olika ställen för koncentrationens skull och så använde jag tyst kommando. Skallet sen och där räcker det faktiskt med att säga SITT! när han är igång med att skälla för att han ska sluta stegra sig   . Avslutade träningen med att skicka in honom mot mig själv och så fick han skälla 150 ggr innan han fick sin belöning - inga tassar i, inget trams utan klockrena bevakningar   . Provade även att skicka honom på civilsändande på Vicky från 50 meter och han var SÅ ren - shit va kul! Full gas, sladdade in och gick i perfekta anskällningar och inget trams alls när jag anslöt ens en gång   . Den där linan har gjort susen   .

_
  

_
Yaxxon sen och han är snögalen som få den och halva träningen gick åt till att få honom att GE FAN I SNÖN!   Jättekul. Not. Men men. till sist fick vi iaf till något som man med lite god vilja skulle kunna kalla fritt följ   . Det enda som var rätt var att han höll fin position och satte sig snabbt men däremellan blev det mest skit av det   . Krumsprång, snöbus, skall och ljud och ... asså, det var verkligen inte bra   . Nu gäller det ju att inte bli galen utan att GÖRA KLART och det gjorde vi ju förståss men det kostade på    och slutresultatet var väl - om jag ska vara rättvis då - helt ok ändå   . Sen tog vi ett par varv framåtsändande .. eller gående från gruppen och efter att ha inlett med krumsprång och snöfotboll skärpte han sig och kunde gå relativt lugnt och rakt  . Det som var riktigt kul var att han skällde urbra igår - tätt, manligt och stillasittande    och även hoppet gick riktigt, riktigt bra   . Men som sagt - Yaxxon är en sanslös snödåre och då blir det som det blir, träningen får ett annat syfte än precision och noggrannhet och jag kände mig ändå rätt nöjd när vi var klara.

_
Liten Yaxxon i snö ... eller little Yaxxon in heaven   

  

_
Efter en mysg kväll rullade jag hemåt via ICA och väl hemma tog jag en tur med Nille Den Lille   . Han är så himla duktig och lydig när han är själv - traskar på i närheten utan koppel, stannar när det kommer folk eller hundar och lyssnar otroligt fint. Å ändå så är han jordens snödåre han med   .

_
Nixx + snö = gravitationen sätts ut spel   

  

_
Finaste Kajsa i snö   

  


_
Ja just ja - jag körde Pass 64 - ben, vader, mage - på gymet igår efter jobbet oxå. Jag undrar om jag inte är på väg in i ett stim nu   ? Hoppas bara att jag inte blir sjuk jag med *håller tumme*.

_
Ikväll väntar långpromenader i snön med alla pojkarna och the usual lockmys   . Imorgon ska jag förhoppningsvis kunna ta mig iväg med Silver Bullitt för däckbyte och välbehövlig service    .

_
"Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ifrån det levande."   

 
 
mia

mia

25 november 2010 09:46

hej svejs!

jäklar vilka coola bilder, snygga vovar!!
så skall schäfern se ut.
Mvh Mia

http://www.mygarden.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 november 2010 17:46

Tack :)! Visst e de fina - min hjärtegryn! Kul att du tittade in :)

 
Susanne

Susanne

25 november 2010 10:13

Haha koden-msny Mycket-Snö-Nu-yrväder. Passande igen.
Den maskinen hade jag INTE kört. Tur det var kort väg.
Fräset skötte sig ypperligt, han var så glad att få följa med så han bara donade på sitt allra bästa sätt, härligt.
Mr Y hade lite snöproblem, aha vem kunde tro det?!?!?
Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 november 2010 17:53

MSNY är en väldigt bra kod :))). Dax för lexikon (eller DFL)? Fräset var mkt lyllig över att slippa sjukstugan :). Snöproblem ... ja det kan man nog säga, frågan är bara om det var han eller jag som hade problem :)? //Kram kram

 
Cina

Cina

25 november 2010 10:28

I lajk manuell låda just nu...motorbroms liksom fattar jag bäst med vanlig spak ;)

Mysig o avkopplande stund full med nyttig träning fick vi allt till igår trots halka o sånt :) Frasse Fräs är bara favvisen bland fyrfotagrabbarna :) (fast det finns ju några på tillväxt...)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 november 2010 17:51

Aj lajk manuell låda oxå :). Värri match! Jag misstänker att Frasses Demo-päls gör sitt till *haha*. Söt är han dock! Tack för mysig kväll!

 
Ingen bild

Elin

25 november 2010 14:10

Vilak häftiga bilder då. :) Me like... tur att det inte bara är jag som kan vara surpuppa. Det känns skönt att veta.

kramar

Nina Palm

25 november 2010 17:49

Tack :)! Surpuppedagar de luxe är du INTE ensam om, inte om att smygnjuta lite av dem heller *haha*. Ha det bäst! Kramar

 
Sabina

Sabina

25 november 2010 16:34

Få traska själv med mojjan utan snöre låter ju fräsigt och himla duktigt!

Snödårar runs in the family tydligen. Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

25 november 2010 17:48

Nixx är världens duktigaste i just det avseendet + när det dax för platsliggning :). Man skulle kunna kalla honom Hunden som gav ordet Otippat ett ansikte :). Kan tänka liten Khan har förskottsjulafton nu! //Kram kram

 
Ingen bild

Mariana

25 november 2010 17:49

Tokiga pågar i snö, tur vi har tant Kajsa som håller stilen;):p! Jag valde att inte träna, bara promenixa igår, flickorna hade lite väl mycket glimten i ögat;) Kraaaaaam

Nina Palm

25 november 2010 17:50

Ja dessa pågar alltså! Tant Karlsson äter enligt säkra källor inte ens snö, hon plöjer runt och är allmänt exemplarisk

 
Nina

Nina

25 november 2010 17:56

MARIANA: Det är nåt mystiskt med våra kommentarer här *grr* ... Hur som helst så är en promenix exakt rätt medicin vid too muche glimt in the öga - det var jag idag :). //Kraaaaam

http://www.palmstrand.se

 
Petra

Petra

28 november 2010 16:39

Vilka härliga bilder, vem bryr sig då om gradtalet? Själv har jag ju ingen jyxx som motiverar ännu så jag blir inne och kör skrivbordsdag under inte mindre än 2 fleecefiltar. En fyrfoting hade gärna fått värma när pannan har ledigt! Hoppas helgen varit härlig! Kram

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards