Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Å SÅ KOM SNÖN

Av Nina Palm - 24 november 2010 07:40

Igår kväll började det snöa så smått och imorse var det vitt ute   ! I love snö (ett tag alltså - sen hatar jag snö utan förbehåll   ) . Yaxxon och Nixx älskar snö mer än nåt annat och man kan säga att det var lite att hålla ordning på när jag gick morronturen   . Boink boink boink all over the place   ! Tur att vi har Frasse som tar snön med jämnmod   .

_
  

_
Annars hände det inte så vidare värst mycket i livet mer än att jag tog Pass 63 - powerwalk 40 min i busväder. Nixx och Yaxxon fick följa med   . Det är lika mycket träning att få dessa gossar att GÅ bredvid som själva gåendet och jag var helt slut efteråt   . Ja å så fick vi alla 8 Volvodäcken sålda till slut - skamligt billigt för han som köpte dem - men vi fick iaf en ganska stor del av vinterdäcken till Djävulsmaskinen betalda   . De sistnämnda däcken har fått bekänna färg idag och det hade gått bra   .  Sen var det ju inte helt fel att Sebbes rum tömdes på bildäck   . Igår slog även den tradiga höstförkylningen till på Köpenhamnsvägen och Jonas är så där pigg   . Ont halsen, feber och en rälig hosta på det. Peppar peppar känner jag mig pigg som en mört fortfarande   .


_
EN grej som vi förresten missade förra veckan var att Frasse firade ett år hos oss den 19 november   .

_
Jahaja. Idag är det alltså onsdag, jag har sommardäck på bilen (däckbyte + service på fredag) och vädret får tyvärr styra dagens aktiviteter   . Jag ska iaf träna en runda på gymet efter jobbet - så mycket vet jag och sen HOPPAS jag verkligen att det slutar snöstorma på riktigt till ikväll (ser lovande ut just nu!) så jag kan aktivera min stackars rastlösa Kamelkung   .

_
Stegräknaren är fortfarande ur funktion.

_
"Vi simmar alla i samma båt."  

 
 
Ingen bild

mariana

24 november 2010 08:22

Jag hatar snön direkt, utan förbehåll;) Prilla o Vera däremot - snö är livet! Jag fick asa Vera tillbaka in, inte ens dodis hjälpte:-)) Galenpannan:p Skönt slippa däck men trist för Jonas:( hälsa krya på i massor

 
Ingen bild

mariana

24 november 2010 08:23

Skönt slippa däck men trist för Jonas:( hälsa krya på i massor

Nina Palm

24 november 2010 12:19

*hahaha* - jag tackar ödmjukast för stödmail (man undrar varför meddelandena blir så rumphuggna ibland!!??). Ha en go dag i snön! //Kraaaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

24 november 2010 08:36

Ja snön kom ja, härligt på ett sätt och tur att man har arbetskamrater som bor där man själv bor, för utan vintersulor, hade man fått åka kollektivt annars, och det tar väl en ½ dag.
Ingen träning för mig ikväll alltså på klubben, utan det får isåfall göras hemmavid, efter en lååååångis i snön.
Jonas förkylning avklarades igår ju, moahahaha så ha en bra dag i el gruvo.
Kramkram

Nina Palm

24 november 2010 12:18

Kollektivt är ingen lek en dag som denna (heller). Du har mina fulla sympatier i träningsfrågan, det är SÅ dyrt att laga bilar och det gör onödigt att ont att krocka ibland :(. Jonas förkylning, navelludd och ölpölar - Facebook är ett fantastiskt forum :))). //Kraaaam

 
Sabina

Sabina

24 november 2010 09:09

Jaf får väl säga samma sak... med sommarsulor känns ju klubben lite väl risky. Så jag traskar till parken med kalven istället. Tur jag bara ska hålla koll på 1 st koppel på promenaden ;-)

// Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

24 november 2010 12:20

Det är kul att leva on the edge men om edgen involverar bilar och halka är det inte fullt så fräckt *usch*. 1 stycke koppel är överkomligt :). //Kram kram

 
Petra

Petra

24 november 2010 10:52

Me like snö, i lagom mängd såklart!

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Nina Palm

24 november 2010 12:17

Me like too ... ända till jag tröttnar :). Hoppas att ni får lite vitt i Leverpölen oxå. Plugga fint!

 
Cina

Cina

24 november 2010 15:52

varför kunde inte snöandet vänta typ en vecka till :(:(:(

Den vanliga stunden på morgonpromenaden med lite övning för mig o Yalla blev extra spännande idag ;) Tycker vi klarade det bra - såklart efter att första intresset för det vita dämpats (Skånsk Stäppkänguru i vinterlandskap kräver tålamod hihi)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 november 2010 20:13

Visst är det härligt med snö om det bara kommer i lagom mängd :) Inte så mycke som förra året, för det var inte kul :(

Har ni fått så mycke snö som på bilden eller är den från förra året ;)

Här blåser det jätte kallt och är inte skönt att vara ute alls :( Är mycke roligare och sitta hemma hos Ingrid och gosa med hennes valpar :) Fast Vinja skulle väl inte bli så glad då om det bara blev valpmys hela dagen.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards