Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

LÅÅÅNGBLOGG

Av Nina Palm - 22 november 2010 08:25

Måndag igen och superkylan from hell har INTE nått Malmö *tackar*   . I brist på verkliga händelser (som att det t.ex är catfight i Bonde söker fru   ) basunerar tidningarna ut diverse väderkatastrofer som Rysslandskylan, Polenregnet och Tysklandsorkanen och enligt förra veckans rapportering skulle det bli skitkallt fr.o.m idag MEN så är alltså icke fallet    . Fråga: finns det nåt väder som börjar i Sverige   ?

_
Jaja. I fredags efter jobbet tog jag en runda till gymet - Pass 62 - hela överkroppen   - och det gick riktigt bra faktiskt   . Ska dela upp det hela på 3 pass snart och hoppas att jag ska kunna lägga in lite skonsam kondisträning oxå (hälsenor och höfter har ju, om man nu ska vara helt ärlig, blivit lite rackliga de senaste åren   ). Hoppas jag kan hålla i det. På kvällen kom Sebastian och vi hade en redig myskväll med räkor och vitt vin (Seb drack cola okej   ). Gud så gott   !

_
I lördags var det träning i skogen med gruppen och ett gäng från Birgittas grupp   . Jonas körde uppletande och sök med Fräset och det gick riktigt bra, lite grunda skick på uppletandet men med uppskärpning och riktning sprang Frasse rakt och fint ut och letade sina grejer   . Söket gick oxå bra vilket Jonas var jättenöjd med eftersom Frasse hade varit lite oengagerad sist   . Han har grymt fina markeringar och just i lördags gjorde han riktigt tjusiga framslag oxå   .

_
  

_
Och en bild "bara för att"   

 

_
Yaxxon fick leta saker och gjorde riktigt bra. Lite hallaballoo i första skicket men i övrigt gick han bra och höll dessutom fast alla grejer utom en av 6 möjliga     . För att göra ett 28:e försök att komma igång med rapportträningen körde vi en frispårsliknande övning och det visade sig att vi haft rätt i våra tankar kring att han INTE fattar det här med frispår   . Yaxxon stannade kvar på A, Jonas gick ut och försvann utom synhåll inom 50 meter, jag skickade och Yaxxon stack dit han sist hade sett Jonas och sen satan i mitt hjärta sprang han runt i världens lov utan minsta tanke   . Jonas gjorde en pop-up - samma sak, Yaxxon sprang dit han sett Jonas och sen *wrrrooooom*   . I hate pop-up i rapporten för min egen del (trots att jag vet att det funkar för många) men man får ju testa lixom   . Sist jag gjorde pop-up i träningen var med Shotti och hon betedde sig exakt likadant som Yaxxon, sprang ut dit hon hade sett mottagaren och sen började hon söka stort där, inget spårbeteende alls   . Alltså. Jag tog Yaxxon i kopplet, gick ut till försvinnandepunkten och kommenderade SPÅR ... Aha   ! Ja just det. Pucko   ! Yaxxon spårade nästan hela vägen ut till Jonas (ca 200 meter) och sen gick jag tillbaka och skickade och vips kom han rätt, i full fart   . Körde ordentliga skick med framföring, nedräkning osv och Jonas gjorde mindre förflyttningar i "rätt vind" alla efterföljande skicken och Yaxxon kom klockrent i 190 alla 4 skicken ut till honom   . Herregud vad Kamelkungen springer fort   ! Nu väntar frispårsträning så ofta vi får chansen och förhoppningen är att han ska klara lägre klass till våren   . Extra fräckt ur koncentrationssynpunkt: sista skicket skickade jag Yaxxon med ryggen mot sträckan och han gjorde ett avstamp i den helomvändningen som hette duga och så drog han järnet   . Han har ingen problem med att bli återkallad 2-3 gånger pga tjyvstart heller, det är jag impad av.

_
   _
En underbar lördag i skogen med många goa vänner avslutade vi med en promenix med alla pojkarna   . Nu var det upplagt för en minut på lilla visaren innan vi skulle åka till familjen Jarny i Bara för god middag och så ... MEN så fick Jonas punka på Djävulsmaskinen   . Förutom att vi är en domkraft rikare (tack gode gud för Biltema som har öppet till 18.00 på lördagar   ) och har 4 färre däck än tidigare i Sebastians rum så vet jag nu att begreppet "punkteringsfria däck" inte alls innebär vad man tror det skulle innebära utan enbart att man kan köra på ett däck med punka en bit om man högst håller 80 km/tim   OCH att man därför varken har reservhjul eller domkraft i bilen   . Det var ju bara att byta till vinterdäck och se glad ut. Men men. Nu är DET gjort iaf och en timme försenade anlände vi till Bara där vi hade en go afton   .


_
Igår gjorde vi inte många knop alls   . SÅ skönt! Framåt eftermiddan gick jag på en rejäl GÅ-tur med Frasse iaf och right out of the blue fick jag lite träningslust och körde ett riktigt bra pass lydnad med honom   . Vi började med framåtsändande som han verkligen inte kan och därför började jag med gå/stå/gå/stå och han gjorde detta så grymt bra att jag blev helt rörd   . Han stampade på så fint och rakt i löst hängande koppel med tjocköronen riktade bakåt ... Ajamen va!? Fortsatte med lite fritt följ, sitt kvar, plats och avslutningsvis ältade jag kryp på mitt sätt   . Nedläggande, nedläggande, nedläggande med godisar mellan framtassarna och när det var kavlugnt fick han sträcka sig efter godisar lite längre fram några gånger innan vi körde kryp - stanna - kryp - stanna i dryga 30 meter   . Rakt, lugnt och i rätt position   . Varför jag tränar med Frasse? Jo, för att jag har med honom att göra mycket och jag tror att det är bra att ha en relation med honom även om han inte är min hund   . Ja - å så är det kul oxå förståss   .

_
Jonas gick en långis med Nixx och Yaxxon och sen blev det locket resten av kvällen   .

_
En fin bild på Travemündefärjan får avsluta dagens låååångblogg   .

  


_
STEGRÄKNARENS BATTERIER HAR TYVÄRR GÅTT TILL DE SÄLLA JAKTMARKERNA.

_
"Läraren kan öppna dörrar men du måste gå in själv"   

 
 
Sabina

Sabina

22 november 2010 09:23

Smart affärsidé det där med punkteringsfria däck, det går och köra ju ;-) Måste komma ihåg att fixa på vinterdäcken helst utan punktering först.

Härligt med spontanträning bara sådär som dessutom gick kanon.

Ha en gosig vecka. // Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

22 november 2010 14:03

Vinterdäck is da' shit tider som dessa. GLÖM INTE VINTERDÄCKEN! Vi har ju en del bra spontanställen på våran långrunda och jag riktigt kände hur jag drogs ut på planen :). Ha en gosig vecka du med! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

22 november 2010 09:41

Härliga bilder på Pojkarna;) Då ses vi kanske på en rappaport-tävling till våren:p Schpännande! Det där med punkteringsfria däck var ju mindre spännande, sicket aber!! Skönt det ordnade sig;) Kraaaaam

Nina Palm

22 november 2010 14:01

Tack :)! Ja det får vi då verkligen hoppas att vi gör. Schpännande till max kan det bli *moahahaaa*. Punkteringsfria däck - not so punkteringsfria *suck*. Ha en fortsatt go måndag! //Kraaaaaaaam

 
Susanne

Susanne

22 november 2010 09:49

Du o dina tänkvärdheter, och nu vet jag vad inside var,hahahaha.
Nixx ser ut som en liten valpis på det fotot ju.
Fräset gjorde ett skitsnyggt sök!
Ännu en helg att minnas m.a.o
Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

22 november 2010 14:00

*haha* Inside is the shit :). Trodde ni att skulle smygträna eller? *stor risk hallonfisk*. Visst är han fin på bilden, vår finaste Färja. Jonas var mkt nöjd med Fräset. Ännu en helg att minnas - så sant som det är sagt :). //Kramar

 
Jessica

Jessica

22 november 2010 11:48

Yaxxon är ju som gjord för rapport så det bör väl gå lysande. Minns ju att han korsar appellplanen på klubben i tre galoppsprång :D

Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

22 november 2010 13:58

Jag hoppas verkligen att han är lika smart som han är snabb :). Kajsa var ju lixom mer tvärtom - jättesmark och säker men inte snabb *haha*. Mammas snigel

 
Nina

Nina

22 november 2010 14:04

... Jessica: Mammas snigel. Ha en go vecka du med!
(fattar inte varför text försvinner ...?!)

http://www.palmstrand.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 november 2010 20:05

Ni verkar ha haft full rulle hela helgen :) En massa kul träning :)
Vad bra att Yaxxon fattade till slut på rapporten.

Fina bilder på vovvarna :) Hur gick det med din kamera föresten, fick du den lagad?

Sv. Ja visst är valparna söta :) Rätt behändiga just nu också för dom bits inte så mycke än ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

24 november 2010 12:22

Ja det är full rulle mest hela tiden tycker jag ;). Kameran tillfrisknade av sig själv så nu har jag verkligen ingenting att skylla på :). JÄTTEfina puppies! Ha en go onsdag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards