Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

HÖST

Av Nina Palm - 12 november 2010 08:42

Hujedamej så mörkt det är ute, det regnar och blåser satan mellan varven och det absolut mysigaste som finns nu är att vara inomhus, invirad i en pläd med ett par mjuka kuddar under huvet   . I onsdags när jag kom hem från jobbet - via gymet Pass 59 = ben, vader, mage - hade Jonas varit ute och kört pojkarna i en perfekt backe och de var så nöjda så ... alltså tog jag inte med mig en enda fyrbening till Gruppträningen på klubben   . Vi hade planerat genomkörning av Ulla och Vera inför helgens bravader och ibland är det faktiskt rätt skönt att inte ha nån egen hund som sitter och väntar i bilen när andras hundar behöver lite engagemang   . Genomkörningen gick riktigt bra faktiskt - bortsett från Ullas härdsmälta på FS, som gått SJUKT bra den senaste tiden - och jag tror allt att det KAN gå att få uppflytt med rätt förberedelser och lite pill innan lydnaden   . Efter genomkörningen donade vi lite med Khan och han är ju bara så gullig, glad och busig att man nästan (men bara nästan   ) får valpfeber   . Åkte hem ganska tidigt och parkerade mig på locket tillsammans med Jonas och så kollade vi på en film   .

_
Igår startade arbetsdagen på värsta tänkbara sätt för mig och mina medföljande mänskliga brister   . Sedan Lundatiden (som tog slut genom examen den 17 mars 1992 *tjohooo*) har jag utvecklat en allvarlig föreläsningsallergi och att sitta i tre timmar och lyssna på sånt jag redan vet - som vi alltså gjorde igår - har en extremt menlig inverkan på min vakenhetsgrad   . Jag var stentrött resten av dagen och fick ingenting gjort på jobbet   . Ajamen va!? Tre timmars tugg (9-12) om sociala medier i en biosalong ..  . För att kompensera det hela duktighetsmässigt åkte jag hem via ICA och meckade ihop en pastasallad som vi käkade till kvällsmat   . Vi borde ha tränat lydnad igår och vi borde troligen ha grundat med lite spår men det sket sig med kraft när det började regna och blåsa småspik ute   .


_
Idag ska jag försöka få fart och göra allt jag borde ha gjort igår här på jobbet och efter jobbet väntar en tur till gymet   . Imorgon har jag SOVmorron och inga planer i övrigt (Jonas nannar efter nattpass hela dan typ) och på söndag ska vi gruppträna på Revinge   .

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 11 394
ANTAL STEG IGÅR: 7 548
   

_
"Freedom's just another word for nothing left to loose."   

 
 
Sabina

Sabina

12 november 2010 09:10

Ajamen bara nästan? ;-) Full rulle kanelbulle all day long.

Föreläsningar är ju rätt B, men å andra sidan får man betalt för att sitta och degga. ;-) Det skulle väl vara det ända mysiga med höstrusk, filt, värmeljus, varm dryck och så film.

Ha en gosig helg// Kramisar

http://cityclickers.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

12 november 2010 10:04

Härdsmälta är det minsta man kan säga om hennes FS!
Ett bra tag sen det var såååå dåligt, suck.
Soffan är rätt go en ruskig dag.
Vi får se om vi ses på söndag. kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Mariana

Mariana

12 november 2010 13:00

Det ska vara lite knaskalas på genrep;)
Så skönt med obestämd lördag, njut av den:p // Kraaaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

12 november 2010 13:01

höstrusk ute förhöjer soffans värde liksom effekten av lite filmtajm o att bara slappa :)

Ha en skön fredag o lördag :) vi ses på söndag ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 november 2010 10:21

Ja usch vad det här vädret är tråkigt :( Inte alls kul med regn och slask. Även om det var lite tidigt för att få snö så hade den gärna fått stanna kvar och det varit torrt och ljust ute.

Kan tänka mig du som har så många vovvar att dom släpar med sig en hel del grus in efter varje gång dom varit ute :(

Hoppas du fick dig en skön sovmorgon nu då:)
Ha en bra lördag.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Jessica

Jessica

13 november 2010 17:10

Föreläsningar kan verkligen vara något av det värsta man kan utsättas för och tre timmar är ju verkligen människoplågeri:)

Ja vi ses kanske på heden i morgon, vi lär vara i trakterna vid möllan och röja och även pang-panga lite:)

http://www.yrlabus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards