Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

LEDIG LYXLÖRDAG

Av Nina Palm - 30 oktober 2010 19:54

Idag har vi haft en - som jag tycker - superduperkanon lördag   . Var är en superduperkanonlördag då exakt   ? Jo man sover till man vaknar   , man fikar i lugn och ro   , tar morronturer med hundarna i ljummet höstväder (går bra med krispigt vinterväder, soligt sommarväder och skönt vårväder   ), man åker ut och tränar när man är good and ready - ja, typ så   . Extra bra är det om man haft en mysig fredagkväll före oxå   . Vilket vi hade igår eftersom Sussie kom förbi på middag (med efterrätt) och vi hade en riktigt go kväll   .

_
Hur som helst. Idag åkte vi ut och spårade på Revinge och Sabina, hennes mamma och Khan hänkade på   . Jag ska ju tävla nästa helg och efter vad jag kunnat räkna ut kommer det att bli fältspår och för min egen skull ville jag ju gärna fältpåsläppa och spåra en gång innan dess   . Jonas trampade ett kul spår med tre upptag i början och Yaxxon gjorde ett superjobb   . Påsläppen/upptagen var helt utan anmärkning och själva spåret som var ganska klurigt med ett par spetsar och tajta U:n gick riktigt bra och - framförallt - så hade jag bra koll själv och kunde läsa min hund paw rikh-titt   . Uppletandet med fokus på "ut"-skick funkade oxå riktigt bra och grejerna avlämnade han faktiskt som folk   . Jag trampade ett spår åt Frasse    . Han fick inleda med "dropp-spår" - dropparna glesnade efterhand för att sen försvinna helt *moahahaaa* - och han gjorde ett superjobb   . Det bästa var att han, när kom ut mot en grusväg där jag hade gått ut vinklat och gått vidare mitt på vägen verkligen kollade noga om och om igen för att ringa in rätt spår   . Frasse kan ju gärna muskla och fara rakt över när det blir för krångligt men nej, inte idag   . Det var lite klurigt för precis innan hade en familj med barnvagn och hund gått i spårriktningen på vägen. Nixx fick leta godisar och det är en sysselsättning han lägger ner hela sin galna själ i   . Lille Khan fick så klart oxå spåra och springa ett par budisar och när alla var klara gick vi en truddelutt med alla pojkarna innan vi åkte hem och som av en händelse träffade vi Sabina & Co på Värdhuset Gyllene Bågen i Tiffanytown   .

_
Väl hemma i Malmö var det dags att åka till klubben och göra klart ringen för mina lydnadsettor, som jag ska försöka lotsa genom klubbens tävling imorgon   .

_
Nu vankas det lockmys och kanske nån film eller så   .

_
"Att lära utan att göra är som att älska utan att röra."   

 
 
Sabina

Sabina

30 oktober 2010 20:28

Tusen tack för en kanon lördag! Ett hett tips som sagt är att hålla hårt i de germanska hundarna. En tidigare skiträdd medpassagerare vill mer än gärna låna ;-)

Vi ses imorgon bitti för att bättra på de egna tävlingsnerverna.

Kramis

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

30 oktober 2010 21:52

Va roligt! Det ÄR inte lätt att vara skiträdd och samtidigt vilja lära sig förstå sig på de fyrbenta bautavovvarna :). Applåder! Tack själv för en mysig dag och en ny punkt på shoppinglistan: Thierra regnställ :). Ses imorron! //Kramelikram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 november 2010 01:36

Låter verkligen som du har haft en kanon dag :) Bra att spåren gick så bra om du nu ska tävla nästa helg, vi håller tummarna för dig :)

Men du har ju glömt bilderna;) Du skulle ju ha fotat vovvarna när dom var så duktiga att spåra :)

Hoppas det gick bra när du var tävlingledare :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

1 november 2010 11:31

Jag och Kamelkungen tackar för hållna tummar :). I love it! Alltså - kameran har jag fortfarande inte lämnat in på lagning ... lite nervös för priset *suck*. Tävlingslederiet gick nog rätt bra - liten miss här och där men inte nåt som inte gick att fixa snabbt och lätt. //Ha en go vecka!

 
mariana

mariana

1 november 2010 09:39

Mysig lördag och vilken söndag det blev! Tycker det är på plats att gratta tävlingsledaren också;):p // Kraaaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

1 november 2010 11:31

Tack tack :))! Du menar för att jag överlevde ;)? Men herregud vad tradiga en del låter som är TL!! Why?! //Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards