Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

AJAMEN VA!!?

Av Nina Palm - 27 oktober 2010 09:05

Va e de här för skitväder  ?! Igår var det en redigt vacker dag och det började bra imorse men nu är det betonggrått ute och det blåser satan   . Hm. Vi får hoppas att det "blåser över"   .

_
Igår var det tävlingsmötestajm på klubben, jag ska vara biträdande tävlingsledare (med stol att vila på) för lydnadsklass 1 på söndag, 15 hundar   . Efter MH-effekten på min höft måste jag tänka på att sitta ner mellan varven så jag inte kraschar igen, därav stolen   . Jaja. På lördag blir det till att fixa ringar och markera upp planen   . Efter mötet tog jag en fika med Gosia och Berith innan vi gick ut för att träna lite. Vi började med Ajje-Bajje, som fick lydnadsettan och appellen i kul kombo kommenderad för sig och det gick bra   . Det var ju rätt intressant att nån stod och pratade bredvid inledningsvis men sen fattade han konceptet och gjorde alla sina trick med den äran   . Yaxxon sen och han fick börja med tunga apporten som han gjorde superbra 3 ggr i rad, han kunde apselut' ha haft lite bättre tempo in men resten gjorde han rätt utan hjälper   . Fortsatte med ett lååångt fritt följ med kommendering som var så nära perfekt man kan komma med en Kameluggla   . Härlig känsla det där. Han studsade inte, trängde inte, satte sig snabbt och rakt och det kom inte en vissling över hans fladdrande läppar ens i stegisarna och vändningarna  . Är vi där?! Finally?! Jag hoppas det. Krypet sen och det fungerade bra det med - lite väl låg bak kanske   , ā la skjuten kanin inledningsvis men sen började han jobba in under sig med bakbenen   . Skallet var helt ok, inte optimalt tätt men han skällde och tystnade på kommando iaf   . Efter en lekpaus fortsatte vi med inkallning med ställande och här prioriterar jag att han 1. sitter kvar 2. stannar snabbt på mitt kommando och jag gör vågen (mentalt) varje gång han startar i moderat hastighet (det förbättrar oddsen för att han stannar lixom   ). Betyg is the shit   . Mitt inkallningskommando måste vara ett av de mest deprimerande i SBK:s historia   . Hoppet blev dagens sista moment och det gick oxå bra, dvs. inga tjyvstarter   . Sättandet på andra sidan hindret är ju inte för snabbt precis men va fan - han hoppar, han sätter sig och han hoppar tillbaka   .

_
Efter en snabbfika till åkte jag hem och hittade faktiskt en parkering   ! Otroligt men sant och ett vardagsglädjeämne de luxe hemma på vår gata i stan  . Efter lite mys på locket blev det goggonannatajm   .

_
Ikväll väntar gruppträning och planen för idag är framåtsändande, framåtsändande, framåtsändande och så ett intervallpass   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 681

_
"Den friske har många önskningar - den sjuke har bara en."   

 
 
Susanne

Susanne

27 oktober 2010 10:02

Framåtsändande ja, det får man öva lite på idag!
Inom vetten först för en liten finne, som hon haft ett tag, på damens ben var betydligt större idag, och tur med återbud och att flickorna var med.
Ses ikväll. Kramis

http://.svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 oktober 2010 18:25

Inget FS-övande blev det idag nej :(. Liten finne går över snabbt, det är jag säker på. På nåt konstigt vis ordnar det sig alltid på Erikslust Veterinärklinik *tummen upp*. //Kram kram

 
mariana

mariana

27 oktober 2010 10:40

Med risk för att hamna i tvångströja men det kunde ju varit tisdag i dag istället, sicket räligt väder denna onsdag;)! Tumme upp för Yaxxon, det bådar gott;):p / Kraaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 oktober 2010 18:23

Ja men eller hur! Tvångströjevarning på mig idag ... Har trott det var torsdag i omgångar HELA dan. Smittar det ;)? Kraaaaaam

 
Cina

Cina

27 oktober 2010 15:05

vädermässigt kan jag hålla med om Ajamen va?!? Tyvärr berättade en kollega här något om att en meteorolog (eller hur det stavas) sagt typ "solen har varit fin idag (tisdag) hoppas ni njutit av den för nu lär vi inte se den förrän alla löven trillat av alla träd" :(

Jag hoppas innerligt att väderförståsigpåaren har fel ännu en gång ;)så vi snart ser "kulan" igen :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 oktober 2010 18:22

Visste att det fanns ett syfte med regn och blåst! Men det känns ju onödigt länge ändå. Det ser inte helt dystert ut på www.klart.se :).

 
Sabina

Sabina

27 oktober 2010 17:18

Blåste förbi gjorde det ju inte nä ;-( Särskilt sugen på att lyfta från sofflocket där jag precis landade är jag inte. Hoppas på finare helgväder! Kramis

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

27 oktober 2010 18:22

Inte det minsta - det blåste lixom fast *suck*. Locket is the shit en kväll som denna :). Håller tumme för helgvädret! //Kram kram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 oktober 2010 23:42

Håller med dig om vädret. Hade också kanon väder här igår :) Men idag mulet och blåsigt. Hade tur som klara våran promenad innan det började att regna :(

Vad bra du kan ha stolen med dig när du ska var tävlingsledare :) Du måste ju vara rädd om dig.

Vad duktig du är som hinner träna så mycke. Måste också komma igång med det nu när Vinja får röra på sig :)
Håller tummarna att erat framåtsändande gick bra idag :)

Hoppas vi alla får bättre väder i morgon :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

28 oktober 2010 08:32

Vädret urartade med kraft ju längre dagen gick igår så nån träning blev det INTE *suck*. Helt värdelöst! Men men. Det var hög mysfaktor att ligga på soffan och kolla på TV med Jonas oxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards