Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

TISDAG

Av Nina Palm - 12 oktober 2010 07:53

Veckorna rullar på och idag har jag föga att förtälja   . Efter jobbet igår körde jag Pass 56 på gymet - hela överkroppen - och det kändes riktigt bra faktiskt   . Ännu bättre kändes det när jag råkade hitta en våg att ställa mig på för att se att jag är tillbaka under 70 kilo i vikt   . Det har sina sidor att sitta på lallan och vila i över 2 månader   . Fluffifluff både här o där   .

_
När jag kom hem vankades vovveservice the short version eftersom de hade varit på en rejäl runda i krispvädret med ledig Hussa tidigare på dan   . Jonas och Sebastian kom hem så smångingom, vi käkade middag och sen blev det vad som i kontaktannonser brukar kallas "en mysig hemmakväll"   .

_
Det hände inte så vidare värst mycket igår mer än att jag efter att ha blivit arg som ett bi efter att ha läst en artikel i senaste Brukshunden (nr 5)     via Pierres blogg fick tipset att läsa en dementi eller ett klargörande som hette duga   . Vi får ju i sanning hoppas att reportern som fick i uppdrag att intervjua Leif Carlsson om projektet Schämall aldrig någonsin mer får författa nåt "faktaalster" utan för återstoden av sin anställning blir placerad på annonsavdelningen eller liknande. Det kan ju inte höra till vanligheterna att en person som blivit intervjuad blivit missförstådd och felciterad från första till sista bokstaven   . Inte snyggt att Brukshunden publicerade artikeln från första början utan att först bereda - i det här fallet - Försvarsmakten möjlighet att bemöta de påståenden som Leif Carlsson dessutom senare visade sig att inte ha gjort    . Jaja.

_
Idag blir det jobba jobba jo-obba som vanligt och så jag helt enkelt se vad som händer ikväll   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 268

_
"Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls."

 
 
Cina

Cina

12 oktober 2010 08:55

reportern som felciterar så grovt kanske t o m skulle passa bättre på någon form av "sladderblaska" där de än mer har för vana att förvanska och förglömma hela sanningen ;)

Tack o lov att det kom en ordentlig dementi :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 oktober 2010 07:35

Ja men eller hur??!! Det är bara att hoppas att det är på det viset för annars är det verkligen illa, illa, illa inom polismyndigheten oxå ... Apropå insinuationer i grundartikeln om att försvarets testare inte skulle vara objektiva ...

 
mariana

mariana

12 oktober 2010 09:01

Måndagsmys, lite fredagsbonus liksom;) Vi tog en jätterunda med flickorna på efterm, sen landade vi i soffan, tadaa;)
Nu ska jag läsa artikeln! // Kraaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 oktober 2010 07:35

Fredagsbonus på måndagar tackar man INTE nej till :). Ooooh no! Gud så mysigt med jätterunda och landning i nya skitsnygga soffan :). //kraaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 oktober 2010 09:25

Vad duktig du är med ditt tränande :) Önskar jag också orkade ta tag i det.
Att väga under 70 kg var länge sen man gjorde :( Brukade säga förut att nu är jag nere i den vikten jag absolut inte fick komma upp till ;)

Blir ju inte mycke röra på sig heller nu när Vinja vilar. Men med lite tur så kanske hon är bra nu. Tycker inte jag sett någon hälta sen söndag kväll. Har nu slutat med rimadylen så det är väl bara vänta tills den går ur kroppen och hoppas det ser bra ut då också :)

Ha en bra dag nu med alla vovvarna. Hoppas du får din kamera lagad snart då så man får se lite fina bilder igen :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

13 oktober 2010 07:37

Ja det lite segt att komma igång men har man hundar finns det ju som anledning att gå powerwalks iaf :). OM inte lilla vovven är halt :(. Usch! Hoppas att hon blir bra snart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards