Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

MÅNDAG ... REDAN??!!

Av Nina Palm - 27 september 2010 08:19

Jepp. Det är måndag igen - redan   . Men men. Snart är det fredag, pensionen närmar sig och först är det faktiskt jul igen   .

_
Ok helgen som varit då. Jonas jobbade sitt sämsta möjliga schema 15.30 - 01.30 både fredag och lördag    vilket ju är så där kul för Sebastian så hans kompis Liam från Bara kom på besök i lördags och stannade till igår   . Man kan väl säga att Familjen Maņana Maņana nu äntligen har insett hur brådis det faktiskt är att fixa till Sebastians rum till ett riktigt RUM med vuxensäng, en bäddsoffa, TV-bänk + bord ...   . Det hjälpte ju föga rent praktiskt att tömma rummet på leksaker och plocka ner Bamsegardinerna   . Liam och Sebastian gillar att spela X-Box och kolla på fantasyfilmer och har man bara en enda stackars TV inkopplad och detta i vardagsrummet blir det som blir   . Jaja. Huvudsaken var att de hade roligt iaf    och det tror jag att de hade och medan de var på lokal och åt pizza i lördagskväll och när de sov igår morse fick jag kolla lite på TV jag med   .

_
I lördags på dan åkte jag till klubben för att träna lite lydnad tillsammans med Susanne, Lotta (ny blogg - OBS OBS!!), Cina, Mattias och Vicky   . Vi körde två omgångar vardera, detta med skoningslös kritik   . Jag skärpte upp Yaxxon och för allra första gången gick han ett helt felfritt fritt följ med kommendering   . Ett ngt snett sitt i en helomvändningshalt men annars - SHIT POMMESFRITES  så himla grisbra   ! Jag var helt lyrisk faktiskt och när han sen fortsatte med ett mycket bra kryp, kanonsnyggt skall och ett jätteprydligt hopp ... då kan man säga att jag började tro på tomtar eller att jag hade dött och kommit till himlen   . Tur då att han strulade satan i gatan när det var dags för inkallning   . För hög fart, för många steg, satt inte kvar ... ja - jag tror inte det finns nåt fel vi inte lyckades pricka i just det momentet faktiskt  . Jaja. Upp som en sol och ner som en pannkaka - det är väl så de brukar säga? I andra omgången körde vi vidare med inkallningen och sen med framåtsändandet som gick riktigt bra    - Yaxxon är en sån kille tydligen, som gör rätt på de första 2 försöken och hädanefter ska detta INTE nördas   . Inte mer än gåendet från gruppen då alltså   .

_
  

_
  

_
Igår när Jonas hade vaknat och Gråbenen hade varit på långtur åkte vi ut för att träna hårda spår med Yaxxon och Frasse   . Egentligen är det ju Frasse som behöver jobba med sina hårda spår för jobbets skull men Yaxxon är sjukt bra på sådana spår och tycker det är jättekul så ... why not lixom   ? Hur som helst.

_

Frasse behöver ju lugna ner farten lite och bli mer markbunden och fokuserad för att lyckas fånga busar/hålla ett spår och det här med "droppspår" med gottelåda på slutet verkar funka bra och nu håller Jonas på att jobba upp hans uthållighet   . Han har haft problem med att Frasse gått upp i en sån megastress att han bränt ut sig på 100 meter spår (obra) och nu när stressen minskat en del, även om det är en bit kvar, så blir spåren längre och längre (bra). Frasse fick 2 spår igår, ett som var dryga 200 meter och som var på 300 meter och det var först på slutet av det sista spåret som han började jönsa runt och avvika utåt för att leta spåret på lättare underlag   . Jonas kortade då av linan och talade om för Mr Klister vad som gällde    och vips skärpte Frasse sig och de kom till slutet    .

_
  

_
  

_
  

_
  

_
  

_
  

_
  

_
Yaxxons spårarbete är det faktiskt inte mycket att säga om men å andra sidan har han 1. aldrig haft en real life buse på slutet och 2. så är han inte fullt så temperamentsfull som Frasse + att han har en bättre koncentrationsförmåga (eller bättre nervkonstitution) än sin storebror   . Yaxxon är noga, tar inget för givet och har framförallt inga förutfattade meningar om var spåret går t.ex efter en husknut eller så. Jag la ju många sådana här spår hemma när han var liten (från 12 veckors ålder ungefär) och jag klättrade i lekställningar, upp på bänkar och kröp under staket för att utmana honom   . Sen har det ju tyvärr inneburit att han är lite väl laid back när det ska spåras i "plättlätta" skogen    så det är ju inte idel ädel fabulous med sådan spårträning ska ju erkännas ... men va fasen. ALLT handlar ju inte om tävlingsresultat. Eller  ? Man kan säga att skogen är svår för oss och om inte annat är det ju unikt, that we like   . Yaxxon fick oxå två ganska långa spår ... jag tror de var på 250 meter styck och han var INTE pigg som en pelikan på slutet   .

_
  

_
  

_
  

_

_
   

_
   

_
   

_
   

_
Väl hemma igen - via en tur in på ICA - fixade Jonas spaghetti och köttfärssås   . Bästa sortens   ! Jocke, Amina och Elliott kom och hämtade Liam efter fotbollen (MFF vann med 2-1   ) och sen kan man säga att vi svimmade i soffan så till den milda grad att disken faktiskt fick stå kvar till idag   . Kvällens största gåta var hur i all världen nycklarna till Caddyn, som låg i min jackficka, kunde hamna i baksätet på Jockes bil i Bara   !!??

_
Ja och vad hände mer igår DÅ ... Hmm. Det var nåt ... men jag minns inte vad    ?! JO ...
_
NINA & THELMA (AKA supersnygga boxerbaben Bippa Con Tilia) BLEV UPPFLYTTADE TILL ELITKLASS SPÅR   !

_
  

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 11 355

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 11 819

ANTAL STEG IGÅR: 13 794 

_
"Punktlighet stjäl en massa tid."   

 
 
Sabina

Sabina

27 september 2010 10:37

Fina bilder! Har inte tänkt på att man kan lägga spår hemma vid över leksaksställningar och liknande. Har du bara gått då, eller har du lagt godis i spåret?

Ha en bra vecka på väg mot pensionen!
Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

27 september 2010 12:34

Tack och ändå använde vi fickkameran :)). Jepp. Spår hemma går hur bra som helst och kostar inte lika mycket soppa (nu pratar jag bensin, inte korvsoppa) som en tur till skogen. Ja - jag har ju ringt dig nu så väntar vi bara på rapport *haha*. Ha en bra vecka du med! //Kram kram

 
Susanne

Susanne

27 september 2010 11:05

Ja så snabbt går det. Måndag-fredag-måndag-fredag, knappt man hinner med.
Lyckad träning både lör o sön. Vad mer att önska?
Kramkram

http://www.svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 september 2010 12:35

Fruktansvärt är vad det är! TACK för frukosten i lördags förresten till dig och Lotta, glömde jag ju alldeles bort! Man kan t.ex önska sig att få titta på TV i lugn och ro *hahahaha*. //Kram kram

 
Cina

Cina

27 september 2010 11:41

tänk va' - första tårtan är klar för höstsäsongen :) Härligt o gott ska det bli.

Kan inte släppa funderingar kring - hur hamnar en nyckel i baksätet på en bil som man själv inte åker/åkt i????

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 september 2010 12:38

Jepp och fler ska det bli :). Jag tror vi kommer att sluta på 2 (eller minst 1) upp till elit-tårta till, en eller 2 lägretårtor, en eller 2 appelltårtor, en lydnadsettantårta och ... ja. Jo, jag tror vi når målvikten innan jul det här året oxå!

Nyckeln förflyttades från min ficka, via Liams jacka till Jockes och Jennifers bil :).
//Kram kram

 
Mariana

Mariana

27 september 2010 13:23

Jag gillar bildbloggar, absolutely;) Idag ska Prillet få ett näringgspår, kom på att jag inte testat på henne än "skämmes";) // Kraaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 september 2010 12:35

Ja gillar bloggar överhuvudtaget jag (känn ingen press *moahahahaaa*). Näringsspår ā la dripp-dropp är inte alls så dumt nej. Inte ens för ett Prill fast skämmas tycker jag INTE att du ska göra faktiskt. Oh no! //Kramar

 
Noomi

Noomi

27 september 2010 20:07

Hårda spår är ju superkul att träna tycker både jag och Hobbe. Får bli lite sånt här också nu när jycken ska ta det lugnt.
Nog för att tiden går fort, men fredag, jul och pension.... Oops.
Finfina bilder :)
Kram, kram

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

28 september 2010 12:32

Det är kul + att man (för vår del) slipper ligga och köra tiotals mil för att träna :). Bra konvalescensträning dessutom! Just på måndagar känner jag att min tidsuppfattning är extra drastisk *haha*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards