Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Nina Palm - 23 september 2010 07:40

Hugaligen - idag är det dags för besiktning av Silver Bullitt   ! I grevens tid kan man säga eftersom jag fullständigt förträngt att besiktningen för just honom skulle vara utförd senast senast senast den 30 september   . Jaja. Igår fick han därför ett välbehövligt bad, invärtes rengöring och - dagen till ära - en ny Wunderbaum med doften Classic   . Trädet i fråga har plasthöljet kvar, dock med en liten reva i, för att undvika kräkanfall - det värsta som finns är en ny doftgran UTAN plast   . Särskilt om doften är vanilj   . Nu håller vi bara tummen för att han klarar besiktningen ua så att man förutom servicen, som måste göras snart, slipper laga diverse delar   .

_
Vad har hänt sen i måndags ...? JO - jag har jobbat som gnu (övertidat oxå) och fått undan en del, jag har tränat med Yaxxon och så har jag varit attacktrött   - troligen pga höstmörkret. Nästa vecka ska jag börja träna mig själv igen efter 2 månaders vila pga. diverse skavanker och det ska bli rätt skönt faktiskt för det är sant som de säger, man BLIR piggare av att motionera   . Hälsenorna funkar bra igen, jag har inte ont i ryggen och det är inte så mycket kvar på min kur med Diklofenak   . Ev startar jag projektet ikväll redan med Pass 52 som då blir powerwalk med jyxen + lite magövningar och stretching   .

_
I tisdags åkte jag en snabbis till klubben där jag träffade Gosia och riktningspinnarna åkte fram för fortsatt återupplivning av framåtsändandet   . Jag hade fortfarande lite bry med själva kommandot "framåt" men han travade iväg så glatt när han väl hade fattat vad jag menade   . Inga tveksamma stopp eller så och det får man ju se som ett fall framåt   . Blev kommenderad i ett helt ok fritt följ, ett jättebra kryp och ett något i överentusiastiskt skall   . Har ju jobbat en del på tätheten och energin i skallet och tydligen var priset för detta studs i Kamelens framben - oavsett hur långt fram jag sätter blicken   . Jaja. Han sitter stilla iaf och jag, som sedan länge insett att otack är världens lön gillar läget och gör vad jag kan för att fixa till detta med tiden   . Han har ett väldigt manligt skall iaf - det är coolt   . Avlutade kvällen med en långtur med Yaxxon och Nixx i beckmörker och tackade gud för att jag faktiskt har en ficklampa liggandes i bilen   .

_
Igår var det träningstajm med gruppen och vi inledde med plats med skott som gick mkt bra, hakan i hela vägen trots liv i luckan på vägen bredvid   . Bra bra! Fortsatte med framåtsändandeprojektet och fortfarande fick jag dk:a kommandot "framåt" - verkar vara ett svårt ord det där för Yaxxon hade, när han väl hade kommit iväg, inga bekymmer alls med att trava iväg och bryta av i gående vid gruppen   . Hmm. Kanske ska byta kommando - föööre, marsch (njae ..), hoppla-hoppla (en gammal Malmöklassiker), stick iväg, i-väg  ... dra åt helvete ? Riktningspinnarna har jag kvar ett par gånger till men sen ska de bort   . Efter framåtsändandet körde jag lite med tunga apporten där jag, Nina och Gosia slog våra kloka huvuden ihop och testade lite grejer hit och dit och nu har jag bestämt mig för att träna "fast" med bollbelöning för sig + ingångar med fast och gripandet för sig. Han höll ordentligt och ganska länge flera gånger igår och fick bollen för besväret   . Skallet gick riktigt bra igår igen - fullt ös jätteklös   .

_
Idag väntar alltså jobb, extrajobb och bilbesiktning och - om andan inte faller av - ett rejält powerwalkpass ikväll   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 12 061
ANTAL STEG I TISDAGS: 10 771
ANTAL STEG IGÅR: 11 962

_
"Intuitionen är summan av den i det undermedvetna samlade informationen."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards