Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

POLITIK POLITIK POLITIK

Av Nina Palm - 20 september 2010 07:42

Ja det har varit mycket politik överallt den senaste tiden och det är ju kul eftersom ALLT som händer i omvärlden styrs av politik   - särskilt den egna vardagen ... Det är ingen självklarhet att leva i en demokrati - det påminns man om 100 ggr/år när andra länder i världen ska gå till val   . Folk dör som flugor och värsta militärinsatserna krävs för att folk ens ska kunna avge sin röst och i andra länder finns det bara ett parti att välja på och de som försöker välja annorlunda kastas i fängelse, avrättas eller torteras   . Så oavsett vad man tycker om utgången igår - HEJA SVERIGE   !

_
En reflektion kring Sverigedemokraternas inträde i riksdagen. Jag tror att de etablerade partierna i båda blocken får kleta på sig detta alldeles själva   - man har inte tagit i integrationspolitiken med tång eftersom det varit = politiskt självmord ... Folkpartiet har försökt och se hur det gick ... TV 4:s skjutjärnsreporter (not) antydde att Nyamko Sabuni (invandrade till Sverige som 12-åring från Burundi i Afrika) skulle vara rasist ..   ?! Ilmar Reepalu försökte stoppa flyktingmottagningen till Malmö ett tag - same shit, han var rasist och inte politiskt korrekt   . Man har dessutom inte tagit debatten med SD ens när de började närma sig 4 % spärren - big BIG mistake   . En debatt hade visat att de är ett enfrågeparti som nu tänker sig att samarbeta med att deras krav (stoppa 90 % av invandringen) ska få gehör, it won't happen. Som boende i supersegregerade Malmö - i synnerhet - och i Skåne kan jag förstå att man väljer SD, absolut. Inte för att man tycker att partiet har en särskilt genomtänkt politik utan för att man är frustrerad över utvecklingen. Vi har hög brottslighet här och områden där det allmänna inte kan utföra sitt arbete pga stenkastning, skottlossning och vandalisering. Vem som helst kan räkna ut att det kostar mycket kommunala skattepengar att driva runt en så hög procent av befolkningen med bistånd eftersom de som flyr hit inte får en ärlig chans att komma ut på arbetsmarknaden pga av en förstenad och passiviserande integrationspolitik  . Ja och nu sitter man där med sin tvättade hals och detta hade hänt även om de rödgröna hade blivit största blocket. Jaja. Vi får se hur det går   .

_

Rasist?
  

_
Hur som helst. I lördags tog vi sovmorron och efter det åkte jag med Jonas ut till skogen för att förbereda klubbens skyddstävling tillsammans med Mats och Cattis   . Medan de höll på med uppletanderuta, avsöksruta och spår trampade jag ett spår åt Yaxxon som man kan kalla teknikspår ... kort mellan händelserna och när jag väl gick det med Jonas som sällskap fick jag jobba som en gnu med linan och verkligen fokusera på uppgiften   . Kul kul! Spåret gick bra och Jonas hade väl iofs lite idéer kring vad jag som förare kan förbättra men det kändes ändå som vi har kommit en bit på vägen, jag och Kamelkungen   . Fortsatte med ett uppletande där jag fokuserade på utskick ā la GBA och efter 2 utskick med vindvisning, sitt kvar ute i rutan, inkallning till baslinjen och sen ut-skick gick han ut på de 3 återstående föremålen och tyckte dessutom att det kändes som en bra idé att lämna av föremålen sittande vid sidan   .

_
Igår var det stortävlingstajm på klubben och det var extremt nära att Vicky och Shotti blev uppflyttade till elit sök men efter betyg 8.75   på söket och ett dåligt uppletande (5:a) behövde de 222.5 på poäng på lydnaden och de fick "bara" ihop 222   . Shotti som annars har ett supertjusigt framåtsändande fick nån form av hjärnsläpp och 5:an var ett faktum och när domarna sen snålade med krypbetyget (enligt min uppfattning som såg det från sidan) och bara gav 6.5/7 var det kört   . MEN tydligen är man enligt expertpanelen "inte klar när man missar med en halv poäng"  (oavsett kanonfint betyg i själva söket och certpoäng sen tidigare i spår   ) så det var väl kanske lika bra det, att de får köra en vända till   . De tar det nästa gång   ! Dagens andra happening var Stefans och Orizzas 9.5:a på uppletandet   . Synd att de tappade en pinne i spåret annars hade Chorizza blivit SBCH i spår igår med eget cert  . Grattis oxå till Jeanette och Dizza som fick certpoäng på 569-nånting och kom tvåa och till Birgitta och Quincy som kom trea   . Grattis till Elin och Nixa som fick ett fint cert i skyddet på 696-nånting poäng, fast jag tror att Elin är gladast för att de INTE hade några som helst korgproblem   . Ja å så Tereze och Bosse - vad säger man   ?! Superuppflytt till elit sök med en 10:a på söket - jag tror de var klara även enligt expertpanelen   .

_
Jag passade på att köra ett lydnadspass med Yaxxon nere på klubben. Huttade ut riktningspinnarna och skickade honom fram och tillbaka några gånger utan regler och sen fick han trava och det gick riktigt bra   . Nu kör vi med pinnarna + grupp ett par gånger och sen tror jag problemet är löst   . Fortsatte med ett ganska långt pass fritt följ som jag var hyfsat nöjd med, lite sega sättanden hade han igår men han var rak och höll sig i rätt position i stort sett hela vägen   . Kryp och skall sen och även där höll han stilen tycker jag även om han faktiskt - ovanligt nog - gjorde ett bautaskutt innan han började skälla i en omgång   .

_
På kvällen blev det tvätt, valvaka och lock-koma   . Jonas hade ju varit igång hela dan med skyddstävlingen och själv ... ja, inte så aktiv men man kan ju vara seg ändå lixom   .

_
Avslutningsvis ett BAUTASUPERDUPER-grattis till Sussie och Yaxxons pappa Bosco som knep bronsplatsen i spårhundsgruppen på Polishunds-SM   !

_
  

_

BAUTASUPERDUPERGRATTIS oxå till Peter och Hex från Skåne som knep bronset i skyddshundgruppen!

_
Ja och så grattis till Carina och Tozas finfina MH förståss   .

_
Fler bilder från träningshelgen finns nu hos Svedalabrudarna   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 433

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 13 933

ANTAL STEG IGÅR: 11 278 

_
"Plikt är det man förväntar sig av andra, inte det man gör själv"   

 
 
Cina

Cina

20 september 2010 09:12

vårt land är fantastiskt på många sätt, framförallt för att vi får lov att uttrycka vad vi tycker :) Precis som du är jag övertygad om att situationen med ett "missnöjesparti" i riksdagen kommer att lösa sig oxå denna gång ;)

Härlig läsning med alla ansträningar som gjorts i hundvärlden....nästa gång når alla ända fram ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
mariana

mariana

20 september 2010 10:39

Väldigt händelserik helg;)! Nästan så man knappt vill återgå till vardagen. Men bara nästan, även den har ju sina ljuspunkter, onsdagar t ex:-) // Kraaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

20 september 2010 11:52

En massa framgångar..igen..då på en massa håll o kanter.Härligt
Såg Y:s boinkskall,hmm vad var det nu då?? Men resten bidde ju jättebra. Tyvärr såg jag inte mkt av den andra träningen, var ju lite upptagen, hmm det lät lite egoaktigt, men med MBS får man kanske vara det,hahaha

Kramis

http://www.svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Sabina

Sabina

22 september 2010 08:12

Härligt att ni är på rätt håll igen! Fint träningsväder är det idag.

Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

 
GBA

GBA

22 september 2010 21:17

Så sant så, det där om Politiken, å vi lever ju som sagt, med den varje dag:)

Härligt med pappa Bosco !!

Ha en bra kväll med gänget

kramis

http://www.gbahundkonsult.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards