Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

INGET FRAMÅTSÄNDANDE - INGEN TÄVLING

Av Nina Palm - 16 september 2010 21:42

Under träningshelgen lyckades jag med konststycket att verkligen förstöra vårt annars rätt fina framåtsändande   . Eller förstöra är väl att ta i, vi har fortfarande ett jättefint och rakt gående efter gruppen och en supersnabb inkallning och finfin framföring MEN tyvärr har vi inget utskick längre     . Jag råkade skapa jordens ryck i linan just innan gruppen trots att Yaxxon gjorde prick allt rätt    - han gör alltid sitt bästa och är väldigt fokuserad på det han gör när han jobbar, särskilt när han lär sig nya saker   . Efter den händelsen blev han väldigt osäker på vad jag egentligen menade och tog det säkra före det osäkra - matte blev en loose canon om man så säger ... - och började tveka mer och mer inför att gå ut   . Man kan säga att han fick en regelrätt psykopatpropp. När han började tveka blev jag osäker och desperat istället för att bli beslutsam och tydlig (som jag brukar vara) och så blev utskicken sämre och sämre hela tiden för att slutligen - ikväll - sluta att fungera helt   . På kommandot framåt sprang han idag rakt ut åt sidorna, gick inte ut alls eller stannade en bra bit innan gruppen och han visade tydligt att det här fattar jag inte   . Från gruppen gick han för min 10:a   . Så ... ja. För att säkert (så säker man nu kan vara - obs obs!) klara uppflyttning behöver vi betyg på framåtsändandet och det vet jag att vi inte kommer att få, tyvärr, och med tanke på att det är 3 tävlingsdagar i Sjöbo eller en bit utanför Sjöbo är det för långt att åka för att träna på resten av lydnaden   .

_
Så här i efterhand inser jag ju att jag BORDE ha ställt tillbaka riktningspinnarna ett par gånger direkt efter det att jag såg mönstret med utskicken för att ta bort dem (pinnarna alltså - inte utskicken) snabbt igen, backa bandet en snabbis bara, men nu gjorde jag inte det och det får jag oxå kleta på mig  .

_
Hade tävlingen varit på en dag hade jag kört ändå - det kan ju teoretiskt funka med en nolla på framåtsändandet om allt annat går kanonas - men att ligga och köra 40 mil ... nä.

_
Det som gick riktigt bra idag var tunga apporten (med bollbelöning) och inkallningen med ställande.

_
Tack Jonas och Gosia för hjälpen och peppandet   !

 
 
Noomi

Noomi

16 september 2010 22:39

Men asch vad trist :( Så surt när såna där misstag händer. Har ni någon mer tävling på gång eller var detta "the one and only"?
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

17 september 2010 14:49

Ja det är trist på riktigt men det som inte dödar, det härdar. Hade ju egentligen tänkt vänta ett tag till med att anmäla pga sommarens sjukskrivning av mig själv. Vi har 5 tävlingar kvar här nere :). //Kramar

 
Susanne

Susanne

17 september 2010 08:28

Bra kombination jag fick idag thya...och det är ngt man måste ibland.
Tycker du gör rätt som inte tävlar när det blivit som det blivit, och hellre backa, precis som en annan,hmm, bandet och skapa "förtroende" igen.
Alltid trist när det händer, men frustrationen över att tävlingen är så nära när det skiter sig blir lätt att man tappar tanken själv och så blir det bara fel.
Lyssnade på Lou Rossling igår och nu ska detta förmedlas och tänkas på..shit vad nyttig föreläsinng!
kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

17 september 2010 14:48

Inte alls kul att åka iväg och inte ha ett av de dyraste momenten och det är ju inte så att Yaxxon kryper omkring (inte hans stil om man säger så ...) utan det är som du säger, han litar inte riktigt på mina avsikter och undviker istället. Tappade tankar är INGA bra grejer :)! //Kraaaaaaam

 
Ingen bild

Mariana

17 september 2010 08:32

Såg det, kände det:p Men, som sagt, såg även tungen och inkallningen, snyggt;)! Trada till Sjöbo x 3 dgr, det gör man inte med en klackspark, fråga mig, jag kör därifrån istället;) // Kraaaaaaam

Nina Palm

17 september 2010 14:44

Jag förstår att du både såg och kände - så blir det när man är nära vänner, man behöver bara SE personen på 100 meters håll för att förstå känslan

 
GBA

GBA

17 september 2010 09:57

Vi har ju pratat i går kväll å avhandlat det mesta:) och jag tycker att det är okey att göra missar, så farligt var det faktiskt inte, en feltajming helt enkelt. Nu ska du glömma det, annars BLIR det en grej, ut på prommisen å träna tonläget:)

Kjaaaaaaaaaaam

http://www.gbahundkonsult.n.nu

Nina Palm

17 september 2010 14:43

Ja preciis. Just därför la jag ner att ens försöka för om jag ska fixa en sån grej med tidsbrist blir det panik och en "grej" av det. As you know sen det stora uppletandedebaclet back in 2006 *hahahahaha*. Tonläget visade Jonas mig igår ... När han skickade gick han ut som "folk". MEN nu var det ju jag som skulle tävla och Jonas kan inte sufflera på publikplats pga annat uppdrag så ... ja :). //Kjaaaaaaaaaaam

 
Sabina

Sabina

17 september 2010 10:46

Nämen fy vad tradigt. Men jag håller med GBA bara att göra om och göra rätt. Visst önskar man minnet inte sorterade bort det här med rewind knapp så himla ofta ;-) Missar får vi alla göra (inte bara hundarna).

Kramis och ha en mysig helg istället.

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

17 september 2010 14:40

Ja det var värdelöst får jag lov att säga men som tur var var det inget nytt träningstips eller så utan ett rent och skärt misstag. Det är bara att greja lite så ordnar det sig! Ha en gosig helg du med! //Kramar

 
Jessica

Jessica

17 september 2010 14:21

Trist med såna missar men det händer-sen får man glömma det och försöka undvika att göra om det:)
Och joo jag bloggpausar lite till;)
Ha nu en skön helg!!

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

17 september 2010 14:39

Jo så är det ju och det var ju inte meningen ens en gång :(. Men men. Nu gör vi om (det blev ju bra innan lixom) och sen är vi på banan igen :). Bara det att man inte hinner riktigt på 2 dar' när man måste vara i Gruvan 8 timmar oxå ... Ha en skön helg du med så väntar jag på pausslutet :).

 
Nina

Nina

17 september 2010 14:50

Mariana - en bamsekram till dig

http://www.palmstrand.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 september 2010 21:54

Men attans vilken otur du haft då :( Inte kul när erat framåtsändande funkade så bra. Hoppas du kommer på någon bra ide för att få honom vilja gå ut igen.

Vinja har väl aldrig haft nått lysande framåtsändande och har varit seg ut. Jag la bollen då för att visa och lära henne att det var okej att springa ut. För att försöka få lite kontroll på det så löste jag henne med "BRA VARSÅGOD" vid gruppen. Sen när hon inte tveka längre så la jag in stanna inna gruppen och snabbt Bra Varsågod när hon sakta ner. Sen öka jag ut det där så hon skulle gå längre och längre innan "Bra Varsågod" kom.
Hu vad långt det blev, inte för jag vet om det är till någon hjälp men tänkte ändå ge tips hur jag gjort.

Hoppas iaf du hittar någon bra lösning som du själv tror på :)

Ha en bra helg nu. Själv jobbar jag och på söndag behöver jag nog hitta lite valium eller nått om jag ska vara kontaktbar ;) För då ska vi ju ut och tävla.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards