Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Nina Palm - 16 september 2010 21:42

Under träningshelgen lyckades jag med konststycket att verkligen förstöra vårt annars rätt fina framåtsändande   . Eller förstöra är väl att ta i, vi har fortfarande ett jättefint och rakt gående efter gruppen och en supersnabb inkallning och finfin framföring MEN tyvärr har vi inget utskick längre     . Jag råkade skapa jordens ryck i linan just innan gruppen trots att Yaxxon gjorde prick allt rätt    - han gör alltid sitt bästa och är väldigt fokuserad på det han gör när han jobbar, särskilt när han lär sig nya saker   . Efter den händelsen blev han väldigt osäker på vad jag egentligen menade och tog det säkra före det osäkra - matte blev en loose canon om man så säger ... - och började tveka mer och mer inför att gå ut   . Man kan säga att han fick en regelrätt psykopatpropp. När han började tveka blev jag osäker och desperat istället för att bli beslutsam och tydlig (som jag brukar vara) och så blev utskicken sämre och sämre hela tiden för att slutligen - ikväll - sluta att fungera helt   . På kommandot framåt sprang han idag rakt ut åt sidorna, gick inte ut alls eller stannade en bra bit innan gruppen och han visade tydligt att det här fattar jag inte   . Från gruppen gick han för min 10:a   . Så ... ja. För att säkert (så säker man nu kan vara - obs obs!) klara uppflyttning behöver vi betyg på framåtsändandet och det vet jag att vi inte kommer att få, tyvärr, och med tanke på att det är 3 tävlingsdagar i Sjöbo eller en bit utanför Sjöbo är det för långt att åka för att träna på resten av lydnaden   .

_
Så här i efterhand inser jag ju att jag BORDE ha ställt tillbaka riktningspinnarna ett par gånger direkt efter det att jag såg mönstret med utskicken för att ta bort dem (pinnarna alltså - inte utskicken) snabbt igen, backa bandet en snabbis bara, men nu gjorde jag inte det och det får jag oxå kleta på mig  .

_
Hade tävlingen varit på en dag hade jag kört ändå - det kan ju teoretiskt funka med en nolla på framåtsändandet om allt annat går kanonas - men att ligga och köra 40 mil ... nä.

_
Det som gick riktigt bra idag var tunga apporten (med bollbelöning) och inkallningen med ställande.

_
Tack Jonas och Gosia för hjälpen och peppandet   !

Av Nina Palm - 16 september 2010 07:38

Hmm. Anmälde till en bra högretävling direkt efter Yaxxons och husses uppflytt till klassen i våras ...  . Ah - Sjöbo! Den klubben har jag alltid gillat och jag har en del både pinsamma (Shottis högrelydnad för x antal år sen ... "välkomna till vår tävling i högre klass spår här i Sjöbo - idag börjar vi med lydnaden!"   ) och roliga minnen därifrån - Nixx uppflytt till högre på 12:e försöket    och Kajsas sista tävling, som innebar att hon blev godkänd i elitklass spår till slut med världshistoriens sämsta men gladaste (o-)lydnad    . Nu borde jag ju ha förstått att rottis-SM inte är en vanlig dagstävling men att jag skulle behöva bränna till Sjöbo 3 dagar i rad hade jag ju INTE tänkt mig   . Fredag - samling, lördag - spår, uppletande och söndag lydnad   . Jaja. Det var den helgen det   .

_
Igår var det träning på klubben och jag började med dold plats med skott (aldrig provat) och det gick bra, ska försöka få till en omgång till för min egen skull bara och sen tränade vi faktiskt enligt plan   . Framåtsändandet som nr 1 och här har vi momentet som vi riskerar att nolla, han vet på ett ungefär vad jag menar men inte riktigt   . Får jag bara iväg honom rätt på utskicket ska det kunna gå att ordna betyg men längre än så har vi inte kommit träningsmässigt - bara att gilla läget och försöka   . Han går fint och rakt iaf   . Körde tunga apporten med bollbelöning och första försöket (man får ju lixom bara ett på tävling ...) sprang han ut bra, grep och vände tillbaka i kort galopp (viss tempoväxling) MEN släppte apporten på marken   . Vi borde få betyg 7 ungefär för det. Hopp och sen skall med kommendering gick superduper på första försöken och så där kan vi hämta hem lite points om inte nåt oerhört oförutsett skulle inträffa   . Ikväll väntar ytterligare ett pass med framåtsändande och sen inkallning med ställande och kryp   . Innan dess blir det ett uppletande + dold plats. Ingen rast ingen ro   .

_
Annars en mysig kväll med Gruppen + Röeeva och Molle som var nere och tittade till oss   .

_
Nu ska här skrivas psykdomar så tangentbordet glöder och sen ska jag hålla koll på Susannes blogg för att se om det kommer upp lite fler bilder från Träningshelgen med GBA   .

_
Ja JUST det ja - om någon mot förmodan skulle ha missat det - så vann MFF Skånederbyt mot Helsinghåla igår med 2-0   !

   (foto: www.mff.se)

_
Synd att inte Jennifers systerson nr 28 Alex N inte fick spela men man kan ju inte få allt   . Han lär ju få vara med nån annan gång med tanke på att han inte har fyllt 18 än   .

  
(foto: www.mff.se)

_
Det var det om detta.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 455

_
"Jag bantar inte, jag äter bara inte så mycket som jag skulle vilja."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards