Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Nina Palm - 13 september 2010 18:52

Hmm. Typiskt att vår fina kamera passade på att gå sönder - fråga mig inte hur, vad och varför   - just den här helgen när vi hade träningsläger med onsdagsgruppen. Alltså - inga foton signerade Nina eller Jonas men jag VET att Susanne klickade på en del och det gjorde även Gosia, som var med och kollade läget en stund i fredags   .

_
Kameran ska lämnas in på service iaf och förhoppningsvis går den att fixa   .

_
Shitpommesfrites vad det blir att skriva ... Kom jag på nu   . Jag kör kortversionen   .

_
TORSDAG:

Spårupptag med Yaxxon x 8 - de första 4 nära (från 5 - 15 meter), de sista 4 längre ut (från 15 - 40 meter ... det sistnämnde av misstag ska tilläggas   ). Shit så duktig han var, det kändes verkligen som han fattade grejen och jag fick chans att nöta in "tecken" och rutiner mitt i alltihop - bara så där   .

_
Lunch hemma hos Mariana och Göran - lasagne ā la Per Moberg *yummie*   !

_
FREDAG:

Frissan kl 9.00 - nya slingor, rejäl toppklippning och en mysig stund med bästa Alexandra   .

_
Anslöt till gruppen på klubben efter lunch och jag och Kamelen jobbade med skall, framåtsändande och hopp + förberedelser osv   . Kul att gå in och köra skallet direkt från bilen, utan värmning, faktiskt   .

_
Och här kommer några av  Gosias fina bilder:
_

_  

 
_
YAXXON I NÄRBILD - HAN FYLLDE 3 ÅR I LÖRDAGS DEN 11 SEPTEMBER    
 

_             

_
   

_
   

_
  

_

_
   

_
Lägg särskilt märke till den o-spända linan   
         

_
Susanne och Skrulla-Reda   

_
Vicky och Yohnsson   

 

_
Lotta och Änzo     

_
Nina och Thelma         

_
Cina och Yalla   

  

_
LÖRDAG:

Träning på Revinge och för Yaxxon del körde vi uppletande där jag måste jobba med farten in (han letar föremål även när han hittat ett och överhängande risk för byte föreligger   ). Vi fortsatte med upptagen och trots grymt svåra förutsättningar (en person med permobil som rastade 2 hundar körde runtrunt i alla 6 upptag   ) gjorde Yaxxon ett riktigt bra jobb och valde rätt håll/rätt spår alla gånger utom 1   .

_
Frasse hade stora problem i sitt långspår men kom nästan runt till slut med hjälp av husse och Susanne, som trampat spåret   . Problemet är att Frasse lägger mer muskler än hjärna i sitt spårarbete och det är ju inte så bra .. alltså "gör om, gör rätt" och det droppspår (vatten med doft av yummie) på dryga 100 meter som GB och Jonas la ut sen gick perfekt   . Nu gäller det att hitta ett sätt att förbereda Frasse för spår på ett bra sätt, så han inte lägger allt han har i kraft och energi de 200 första metrarna   .

_
SÖNDAG:
Jonas och Frasse åkte ut och la en massa droppspår med gottelådor som slut - de första spåren gick åt skogen men det sista långa spåret gick superduperkanon  . Lite klur hit och dit löste problemet kan man säga    . Kajsa var med ute på spårträningen och fick ett 6-700 meter långt spår som hon stampade igenom helt utan anmärkningar, mammas lilla tanks-tant   .

_
Övriga fortsatte med lydnadsjobbet och för min del körde jag alla högremomenten och fortsatte med att hitta rätt balans för att Yaxxon för bästa utförande   . Ja sen tror jag att jag fick in i kamelskallen att det är bra att skynda sig in med tunga apporten, sätta sig rätt och hålla fast för då får man bollen   . Herregud så trött jag var på slutet   . Ja just ja - sen la jag Yaxxon plats och gömde mig för första gången ever och det gick bra *hurra*   . Båda gångerna   .

_
Det var vår träningshelg det - the short version med inriktning på själva träningen   . Vi har haft helt suveräna dagar med ett regn av förslag på lösningar, kul övningar, många skratt och ... ja. Som det brukar vara när vi har GB på besök   . Det är en enastående fördel att hon kan våra hundar, vet hur vi funkar och allt det där - så det är bara att ta vid där man slutade sist   .

_
Å så dagens GRATTIS   !

_
STEFAN & ORIZZA - cert i spår
EVA-LENA & TANGO - cert i sök

SARA & NINJA - cert i rapport

CHRISTINE & VODOO - certpoäng i spår
_
ANTAL STEG IGÅR: 14 015

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 16 788
ANTAL STEG I FREDAGS: 12 195
ANTAL STEG I TORSDAGS: 11 697

_
"Ingenting är omöjligt för den som inte vad han pratar om."   

 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards