Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Nina Palm - 6 september 2010 08:19

Tillbaka i Gruvan efter en ganska händelserik helg   . I fredags efter jobbet gick jag och handlade ett par linnen och en kul spetströja hos Gina Tricot + lite ansiktsvårdande utrustning   . På kvällen vankades tvätt och italiensk husmanskost för mig och Jonas medan GB fortsatte på en inslagna vägen när hon kom hem med ... guess what?! Jo, räkbomb   . Vi kan nästan säga att vi har räkkrig hemma hos oss faktiskt   .

_
  

_
I lördags bar det av till skogen för mig och Hobbypälsarna och min plan var att träna på spårupptag, spår och ut-skick för uppletande med Yaxxon och att rasta Gråbenen och roa dem med nån form av tankeverksamhet   . Trampade ett spår med utrymme för 3 upptag och eftersom jag ville kolla av en teori jag har haft om Yaxxons spårarbete i skog blev spåret 2-delat ... typ   . Första halvan var "enkel" med rakor, vanliga vinklar och pinnar och andra halvan klurig med spetsar, virrvarr, serpentiner, apport-i-vinkel och lite sånt   . Upptagen gick bra (*puh* för det   ) - släppte på ganska nära på första och längre ifrån på de två återstående - och vi kom iväg bra på den lätta delen av spåret men så började han, sin vana trogen, att koppla in autopiloten och vara ganska slarvig   . Ojdå - här svängde det visst ... här nånstans ligger det en pinne kanske ... tralalalalaaa   . Visst, vi hittade alla pinnar och kom hyfsat rätt och han höll bra fart men vi hade lika gärna kunnat hamna helt åt helvete kändes det som   . När vi kom till den hyfsat skarpa spetsen, som var starten på klurdelen av spåret, var det som att Yaxxon blev en helt annan hund - SHIT så noga han blev   ! Han fixade alla svårigheter galant och det var ju hemskt kul så sett men mindre kul att den första delen var så flummig. Pratade med Jonas om det där och vi har en plan   . Återkommer till detta   . Nåväl. UT-skicken sen då. Gjorde en rätt smal ruta (ok då - en korridor   ) som låg exakt rätt i vind och la ut 6 grejer - 2 nära, 2 på mitten och 2 längst ut. De två längst ut la jag så att han skulle behöva komma ut en bit för att få vind på dem   . Körde två omgångar och både gångerna hade jag sjuk tur - han har ju ingen aning om vad "ut!" betyder lixom och när han vände tillbaka för tidigt kommenderade jag "stanna" och när han stått en stund sa jag "ut". Que?!   såg Yaxxon ut att tänka och prick då fick han en vindpust på en av ute-grejerna i nosen, kastade om och for ut och tog den   . När han var där ute fick han korn på den andra utegrejen så klart och när han kom in och hade lämnade av var det ju plättlätt att bara skicka honom på "ut!"   . (Plan B var att jag skulle gå ut till honom, vända honom på rätt håll, låta honom vinda en stund och sen skicka honom "ut" från en bit ut i rutan.) Det sjuka i turen var att exakt samma scenario utspelade sig i uppletande nr 2   . Avlämnandena var helt ok   .

_
På kvällen var det partytajm ute i Klagstorp. Jonas kusin Malin och hennes kompis Annika firade sina 40-årsdagar och vi hade en härlig kväll   . GB tog hand om alla bären    och Frasse, som skulle passa på att kolla exakt hur cool han är egentligen blev varse om att det i vart fall ska till liiite mer manlighet för att impa på just GB   . Ja å så fick Kajsa lära sig att "boffa" på kommando ... that may come in handy some day   . Kanske.

_
Igår skulle man ju säkert ha behövt sova lite längre men är det krispväder ute och en ledig dag har jag svårt att nussa   . Ska man sen ut och tävla om 14 dar' och har en del grejer som saknas blir man ju lätt träningsinspirerad om man säger så   . Nu verkar det dessutom som att jag blir tvungen att tävla själv (satan! jag som älskar att sola mig i uppflyttningarnas glans utan att behöva röra ett finger ...  ) eftersom Jonas är engagerad i klubbens skyddstävling och då känns det ju extra viktigt att öva   . Hur som helst. Åkte ner till klubben där jag träffade Gosia och Anette och vi värmde upp med en sedvanlig fika. Jag körde 2 pass som faktiskt gick riktigt bra. Började med inkallning med ställande med kommendering och fick en tjyvstart   ! Gosia transporterade tillbaka Kamelkungen till utgångspositionen och sen satt han bra (får' jevelen!   ). Ställandet var ingen höjdare (150 000 steg) så istället för att köra framåtsändande direkt fick jag tala om för unge herrn vad som gällde   . Man kan sammanfattningsvis säga att han hörde en aning bättre sen   . Framåtsändandet såg helt ok ut. Lite gummibandigt men lugnt och stabilt, travet ut verkar ha satt sig iaf och gåendet ... ja, det får jag påminna om men om han har lugn utgångsfart kan jag nog promenixa ikapp ett betyg   . Riktningspinnar lååångt ut och ett dassigt minne är förresten en match made in heaven   . Fritt följ med tumme i ögat innan start/i samband med uppställning gick riktigt bra, när t.o.m Gosia säger att det är bra så ÄR det bra   . Krypet har ju varit lite hackigt ett tag men just igår kröp han fantastiskt fint   . Inga dk, fullt tävlingskryp med kommendering och allt. Kul kul! Skallet med kommendering körde vi 2 gånger och jag kan väl personligen tycka att han kan dra på lite mer, dvs. skälla tätare, men han skäller, sitter och håller truten på rätt ställe och det är jag nöjd med i det här läget   . Avlutade träningen med hopp (med kommendering) och laborerade lite med avståndet och det får bli så att jag i princip står kloss med hindret (känns det som   ). Har jag för långt avstånd (vilket jag personligen tycker är snyggast   ) hoppar han av fel, flackar ut och slår i   . Det är bara att gilla läget. Ja just ja - sen körde jag tunga apporten och fick till ett par fina avlämnanden genom att helt enkelt sluta gulliplutta och förklara för honom att det är FOT-FAST som gäller   . Belöning = race med apporten   .

_
Efter träningen med Yaxxon tog jag en runda med Kajsa och Nixx som gjorde vad de kunde för att skämma ut mig   . Vilka dårar! Men men. Både de där två och Sibbarps fåglar var i vart fall välrastade sen   .

_
Medan vi övade (och skämde ut oss) på klubben fångade Jonas och Frasse Fräs en tjyv! Gött mos   .

_
Kvällen blev lugn och fin och med 4 stackars timmar nanna i kroppen svimmade jag ovaggad vid 22   . GB såg rätt sleten ut hon med så jag tror inte att hon blev så långvarig hon heller faktiskt   . Jonas och Frasse kom hem någon gång under natten pga 4.5 timmes övertid föranledd av en ny skottlossning i Malmö   . Mysigt   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 11 471
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 13 876

ANTAL STEG IGÅR: ingen aning

_
"Ingen är så blind som den som inte ville se."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards