Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Nina Palm - 3 september 2010 07:57

... typ   . Efter lägretävlingen i våras kastade jag mig direkt över tävlingskalendern och kollade efter högretävlingar att sikta in mig på för Yaxxon och september kändes som ett bra val ... just då. Skitsamma att det stod rottweiler-SM som anmärkning på en tävling inom rimligt avstånd lixom - kommer man med så kommer man med   . Nu kom ju en fetstukad fot, kraschade hälsenor och ryggskott i ländryggen emellan i nämnd ordning    och jag struntade (trodde jag) att betala in till tävlingen ... I förrgår kom PM:et   ! Det är Yaxxon och en bunke rottwilers i högre och Dizza och en bunke rottweilers i elit (fler än jag som fick idén alltså   ). Teoretiskt har alltså både Yaxxon och Dizza chans att bli svenska mästare i rottweiler och det är ju humor kan jag tycka   . Dizzas chans är troligen större i eliten än vad Yaxxons är i högre men ändå lixom   . Det är inte ofta man får känna sig unik med en Germansk Urhund eller med en Malleplutt   .

_
Problemet är bara att vi inte har tränat med nån reda på hela sommaren ...  . Framåtsändandet är inte klart, tunga apporten saknar avslut (har fokuserat på grip utan morr och kamp), spårupptagen fattade han inte så sent som för en vecka sen och uppletandeföremålen kan lika bra hamna i en annan del av Köping som i min hand när de hittats   . Jaja. Blev så matt av detta att jag inte orkade träna en meter igår   . Hur som helst så tänker jag åka och tävla OM det nu inte är så att all the above inte har löst sig till chans på betyg iaf   . Tur att vi har träningshelg nästa helg   .

_
I onsdags var det minst sagt full rulle kanelbulle hemma hos oss. Jonas mådde INTE bra när han vaknade efter för lite sömn (övertid efter nattpass)   och eftersom Sebbe hade åkt hem på morronen där så var det ju bädda rent i hans säng, städa undan (hans sinne för ordning lämnar en del i övrigt att önska när han idkar klädval på morgnarna   ), mumma resten av hemmet och rasta hobbybären som skulle hinnas med innan arrivaltime för GB   . Ja å så fick Jonas gå och shoppa den obligatoriska Räkbomben förståss   .

_
Igår var GB ute på sightseeing med Catta, Nixxon och Bea och kom inte hem förrän ganska sent och så skulle det ju handlas, lagas mat. ätas (Jonas supergoda kycklingwok ā la HOTHOTHOT   ), fikas och långrastas hundar och vips var klockan hur sent som helst   . Men en mysig kväll blev det iaf   . Mysiga kvällar med tända ljus, gott fika och bra sällskap har bara en nackdel (som jag kan komma på) ... nämligen att man inte får nåt färdigt framåtsändande   .

_
Idag ska jag föredra 2 mål, fixa med axel-målet from hell och få undan en del här på jobbet. Jag ska gå en vända på stan och handla lite hudvårdsprylar, kolla efter nåt nytt att ha på mig på kusin Malins 40-årsskiva imorgon   och hitta ett nytt färgglatt nyckelband till Silver Bullitts nyckel (ja - jag har viss sjukdomsinsikt när det gäller mina talanger att tappa bort saker på obra ställen   ) och så ska jag verkligen göra ett seriöst försök att få lite tävlingspanik (det är ju högre klass för guds skull så det borde gå att få fram med min bakgrund) och ordna till ett nujävlarihelveteskärperdudig-starttecken för Yaxxon   . Diskret, lågmält och tydligt ska det vara   . Återkommer om detta.

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 14 742
ANTAL STEG IGÅR: 9 724

_
"Alla människor föds lika men det är få som kommer över det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards