Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Nina Palm - 31 augusti 2010 12:36

Igår var jag pigg som en mört på speed hela dan för att fullständigt rasa ihop när jag kom hem   . Fattar inte vad det är med måndagar ...   ? Jaja. Jonas hade jobbat dagpass (hundträning) och hur det nu var så sket det sig med byggsök i Svedala för att allt helt enkelt blev för sent för min måndagsork innan maten var uppäten, disken diskad och ordningen i hemmet återställd   . Susannes initiativ är vilt uppskattade och det var ju helt lovely att det blev en hel bunke Onsdagsgruppare som samlades i Svedala - se bilder HÄR   . Mariana är den skyldiga till förevigandet   . Gött att vara med fast man inte är med   !

_
Vi tog det lugnt och fint på locket. Sebastian ville ha Facebook och Jonas meckade iordning både en hotmailadress och ett Facebookkonto till honom på en halvmiss och efter det slog Sebastian troligen nån form av rekord i skaffande av nya vänner   ! Svoosh! sa det så hade han vänner över hela landet och för ordningens skull även i form av mamma och pappa   .

_
Jag traskade en truddelutt med Yaxxon där jag gjorde nåt så tradigt men sjukt nödvändigt som att träna på att mena vad jag säger   . Ja å så hörsamhet förståss. Oavsett alla goda avsikter blir det ju lite si och så med både ordning och reda och hörsamhet när man går med fler än en hund   . Yaxxon var väl så där nöjd med situationen inledningsvis   men sen så gillade han läget och det är möjligt att han faktiskt uppskattade att GÅ på promenad med alla tassarna på jorden  s.a.s.   . Kan hända han inte hade upptäckt handbollen i form en delikat sticksig bauta-igelkotte annars   . Jag vet inte hur vanligt det är med igelkottsapporterande hundar (kottarna överlever alltid även om de väser en del) men i vår familj har vi nu officiellt 4 stycken - Shotti (numera på andra sidan Regnbågsbron   ), Kajsa, Nixx och Yaxxon   . Shotti är ju moster till Nixx och Kajsa + att de har en annan moster som på sin tid hade en förkärlek för igelkottar så där kan man ju se sambandet ... men YAXXON   ! Det ligger närmare till hands att diskutera det här med betydelsen av arv och miljö vissa dagar än andra   .

_

Nu till temat övertid   : Det är ju inte ofta man får chansen att öka lönen med lite övertidsjobb inom domstolsvärlden - plustid på flexen har vi däremot troligen nån form av världsrekord i pga. extremt ambitiösa och högpresterande notarier utan eget liv   . Plustiden på flexen får man ta ut i fläckvis deltidsarbete eller lediga dagar (fast då måste man ha fler timmar än mina stackars 2 ...) men nån extra lön får man inte ... OM man inte - som nu - satsar på övertidsprojekt   . Jag har signat mig för vad domstolen beräknar vara en veckas arbete och för det får jag då lön för 1.5 vecka   . Tjohoooo! Nu slog det mig att man troligen får betala en satans massa extra skatt men ett liiitet "tjohooo!" tycker jag ändå att jag kan kosta på mig   .

_
Stegräknaren var igång igen igår   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 659

_
"Det är vad vi tror vi vet som hindrar oss från att lära oss något nytt."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards