Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Nina Palm - 30 augusti 2010 08:23

Tillbaka i Gruvan efter en knapp veckas ledigt och jag tycker mest det sa POFF! så var dessa sköna dagar slut   . Tur att jag är ledig torsdag och fredag nästa vecka och måndag i veckan därpå   . Nu blir det ju säkerligen inte så mycket relalalaxa på locket eftersom Onsdagsgruppen ska ha träningshelg med GBA men ändå lixom   . Eller så ligger jag på locket medan hon gör klart ingångarna på tunga apporteringen och framåtsändandet   . Typ så.

_
Jaja. Helgen har varit bra. I fredags träffade vi Anette och Gosia på klubben på dan och körde lite lydnad. Frasse har ju som sagt uppkörning snart och vi kollade av lydnaden som ser riktigt bra ut - han ligger på lite too much for a white woman i en del moment men så laborerade vi med bakom-externbelöning och det verkar vara Fräsets melodi   . Det är ett jäkla jobb att hålla sig på marken själv och andas genom näsan när Frasse Fräs kommer igång men det klarar Jonas bra nuförtiden. Det största problemet är fortfarande platsliggningen (som dock förbättrats avsevärt - han ligger KVAR i 5-6 minuter men med en oro som inte är helt optimal, förut gick han ju därifrån   ). Hoppet är inte heller nån höjdare eftersom han tar avstamp på hindret och vi har försökt en del varianter men ... nja. GB fixar   ?

_
Med Yaxxon körde jag ett hyfsat pass fritt följ, uthopp och lite kryp innan vi fastnade i tunga apporten där jag upptäckte att vi helt saknar ingångar   . Inte så bra och ännu sämre blev det ju när jag blev irriterad och Yaxxon tokbusig   . Men men. Nu är han ju inte särskilt känslig så efter en paus, meditation och djupa inandningar (för min del - Yaxxon sprang och huttade gräsbollar omkring sig) fick vi iaf till några hyfsade försök   . Efter träningen gick vi på långrunda och kvällen tillbringades hemma med god middag, lite 'dooodis ... innan båda somnade på soffan   .

_
I lördags hade gruppen mark på Sturup men där får vi inte plats allihop så värst bra    så vi ombestämde så att det blev lydnadsträning på klubben istället   . Jag fokuserade först och främst på platsliggning (först på långt avstånd och sen halvdold, hakan i marken) och sen på framåtsändande med Yaxxon   . Sattte upp riktningspinnar lååååångt iväg eftersom han börjat tramsa lite med riktningen och det funkade riktigt bra  . Kort trav ut (utan de två bocksprången som han lagt till den senaste månaden   ), tempoväxling till gående och riktning - allt gick bra för första gången på ett tag   . Gött! Efter ett tag körde jag fritt följ med hjälp av Jonas, som hade vissa synpunkter på Yaxxons flamsighet   . Han var verkligen flamsig så tyvärr kunde jag inte säga emot (jag hatar när det händer!) och till síst blev jag faktiskt sur på Kamelkungen   och, som jag skrev efter tisdagens träning, är det så att han behöver en tumme i ögat för att gå riktigt bra och göra rätt (som han verkligen KAN) och han svarar mkt bra på diskreta röstbekräftelser. Så får det bli. Även om jag själv inte tycker det är så där himla skitkul att hålla ett sånt tryck på honom   . Körde ett himmelskt bra kryp och några fina skallmoment efter det och ... SEN fick han bollar och karameller   . Jag var mycket nöjd med passet hur som helst   . Frasse låg ganska bra plats i 5 minuter och 1 sekund, sen gjorde han ett rejält krypsteg framåt så Jonas fick träna kvarstannande ett bra tag och inte så mkt lydnadsmoment i övrigt förutom hoppet ... Vi försökte med "oxer" och det gick bra ibland och ibland inte. Strömhopp går bra, då hoppar han som folk   . Hmm.


_
Bilder från lördagens träning finns hos Cina och Yalla   . Imorgon kommer bild på Marianas cheesecake med mascarpone som INTE gick av för hackor ... Oh my god va smarrig   !

_
Fr.o.m idag är min stegräknare med på banan igen   . Nu pallar jag inte hålla på och vila mer, får vara noga med att ha ilägg i skorna och känna efter om det tar emot + stretcha och vila ordentligt mellan varven   . Ikväll får vi se vad som händer, känner mig på G och imorgon är det gymtajm igen - oh yes it is   .

_
"For every rat you see, there's fifty you don't."   

 


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards