Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

FOTOMODELLER JAG KÄNNER :)

Av Nina Palm - 27 augusti 2010 10:05

Nu är Bruks-SM igång uppe i Gävleborgs län och då kan jag passa på att berätta att jag känner tre kokomodeller som debuterar där uppe as we speak s.a.s.   . De hänger fint och fladdrar lätt i vinden i banderollform   :
_

Jonas och Frasse   
  

_

Prilla    
  

_
www.mach.nu gör inte bara superfina tjänstetecken - de har extremt gott fotomodellomdöme   .

_
Igår var vi i skogen och övade lite - jag, Vicky och Jonas   . Frasse fick träna på vindmarkeringar inför nästa tjänsteprov (2:an) + ett ganska långt krumelurspår med fokus på apportmarkeringar och tjänstehunden hade en riktigt bra dag på jobbet   .

_
  
_
  

_
  

_
Med Yaxxon grejade vi med vårt spår-issue, nämligen upptag ā la SBK som han verkligen inte har fattat vitsen med   . Vi la sammanlagt 6 upptag varav 2 med synretning vilket innebar att Yaxxon stod på vägen och så passerade Jonas framför honom. Sen gick vi undan en stund och så släppte jag på och DÅ minsann ramlade polletten ner   . De sista 4 la Jonas en bra bit bort längs med en elgata och då fick Yaxxon vara se husse promenixa iväg och sen körde vi "som vanligt" - vinda, välja, spåra   . Full rulle kanelbulle och det kändes så gott i mitt hjärta   .

_
Fotobevis:

  

_
  

_
  
_
  

_
Yohnsson fick oxå lite kul spårövningar   .
  

_
  

_
Shotti fick göra ett par vindmarkeringar kombinerade med skallmarkeringar och hon var så dutti så   .

_
Efter grillning och en långtur med de galna Gråbenen åkte vi hemåt. Trötta i våra tittor och med väldigt nöjda 4-beningar i lasten   .

_
Kajsa och Nixx - sletna pensionärer   

  

_
   
_
   

_
Efter lite fotofix - fler bilder här - och en powernap  åkte vi till Jennifer, som saknade kvällsfikasällis och hade en mysig kväll   .

_
IDAG SÄGER VI GRATTIS TILL VICKY VILSE - HIPP HIPP HURRA   !!

En snygg blond tjej som är skitbra på Fågeldansen ... bl.a alltså   .

_

_
"Ett skenben är en kroppsdel som främst används för att hitta möbler i mörker."   

 







 
 
Susanne

Susanne

27 augusti 2010 11:00

En härlig dag i skogen, ja vad mysigt!!!
Vi som jobbar, suck fick ta igen det på kvällen istället, hejåhå.

Var ni i Bara?!?!?!Nähä...hahahaha Där finns nog oxå hus till hyfsade priser.
Ses imorgon och ha en go fredag!! Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 augusti 2010 08:21

Det var hur mysigt som helst och vädret var med oss dessutom :). Love it! Bara är ganska mysigt måste jag erkänna och dessutom ligger det nära Malmö :). //Kram kram

 
Cina

Cina

27 augusti 2010 11:13

så attans fräckt alltså, två deltagare på SM som liksom bara poppar upp ;) :)))) Som Prillas matte brukar säga "fräckläckert" :)

ses imorrn

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 augusti 2010 08:20

Jepp - kanske nåt att rapportera till TS :)? Att vi faktiskt hade hela 4 ekipage med varav det ena är ett av det bästa bruksekipagen in Sweden ;)?

 
Mariana

Mariana

27 augusti 2010 11:50

Kanonväder igår för en träningsdag i skogen och så bra att det blev bra;) (väntade mig liasom allso inget annat men ändå) :-* // Kraaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 augusti 2010 08:19

Jag vet att du tror stenhårt på Kamelkungen och det värmer gott i en kamelmammas hjärta :). //Kraaaaaaam

 
Noomi

Noomi

27 augusti 2010 20:44

Haha, ja det finns ju olika sätt att vara med på SM :):) Finfina bilder! Gråbenen ser härligt pensionärslyckliga ut.
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

30 augusti 2010 08:18

Men ELLER HUR??!! Man får som ta alla chanser till 15 minutes of fame :). Gråbenen är onödigt pensionärslyckliga skulle jag vilja säga - fullt ös jätteklös alltid :). //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 augusti 2010 22:27

Vad kul att det går bra med Frasse, får väl önska lycka till med näst tjänsteprov :)

Vad bra att Yaxxon fattat åt vilket håll han ska gå i spåret;) Vinja hade också svårt i början och det kändes mera som ett lotteri om det skulle bli rätt eller fel. Men nu verkar hon fattat vad som gäller för det var jätte länge sen hon tog bakspår:)

Vad duktig du blivit med kameran då :) En massa jätte fina bilder på alla vovvarna :) Du kan ju bara du vill ;)

Ha en skön helg nu med alla fina vovvar :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

30 augusti 2010 08:17

Frasse tackar för lycka till :). Yaxxons problem har inte varit spårhållet *I wish* det har varit att fatta att han överhuvudtaget kan hitta ett spår på det viset *haha*. Jag kan en del om jag bara vill - fast nästa inlägg ... inga bilder :(.

 
GBA

GBA

30 augusti 2010 00:39

Ja jag säger då det..vänta 10 årtill ska du få upleva en del av de problems jag (tanten) har;)
För jag var in här för nån dag sen och läste,och skulle skriva DÅ...men tydligen inte *visslar*
Jag var sååå säker på det....

Fina bilder från härlig träning. Nice med Yaxxons upptåckt av" vind av spåret" snyggt !!!

Kraamm
Jag landar 20.35 på onsdag kväll

kjaaam

http://www.gbahundkonsult.n.nu

Nina Palm

30 augusti 2010 08:16

Gud va spännande det ska bli ... att bli 10 år äldre - not :). Fast kul att du kommer på onsdag - då ses vi ju megasnart :). Yiiihaaa! Jag ska puffa till soffhörnan ordentligt, bunkra med kaffe och mjölk. I promise! //Kjaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards