Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

LITE LEDIGHETSBLOGG :)

Av Nina Palm - 25 augusti 2010 08:00

Har nannat till hela halv 8   och ute blåser det faktiskt nåt som kan kallas höststormar   . Det är bara 15 grader varmt och idag kommer LÖNEN   . I love LÖNEN   !

_
Igår var det oxå lite höstigt och jag åkte till Landskrona BK, Jyckebo, för att träna li  . Vicky har ju jobbträning där och det är ju alltid najs med lite sällis lixom   . Passade på att lägga plats med skottlossning - cheezuzz va de sköt   - och det gick bra. Fortsatte med ett redigt låååångt pass fritt följ som kändes bra   - grejen är att det är beslutsamhet och noll tolerans som gäller för att Kamelkungen ska skärpa till sig och så ett avmätt "bra" mellan varven   . Han tycker av någon anledning att det är überkul att gå fot och det är inte helt optimalt för utförandet om man säger så   . Körde inkallning med ställande - full längd - och jepp! momentet är ett våra bästa faktiskt   . Full rulle, tvärnit. Underbart! Nu får vi hoppas att det håller i sig helt enkelt och inte tjata fram bekymmer onödan   . Här tog vi en paus och Vicky och Shotti körde framåtsändande   .

_
Shotti med sin boll   :
  

_

Ut med Kamelkungen igen och vi körde framåtsändande vi med men det var ju hellre än bra just igår men å andra sidan har vi inte övat så mycket på det heller den senaste tiden men till slut gick han ut i trav (utan bocksprång   ) och traskade fint i sitt gående från gruppen   . Trägen vinner   . Fortsatte med kryp och donade med mitt gående mest och till sist hittade jag tempot IGEN   . Mycket kryp blev det   . Skallet funkar finfint och det fick avsluta vår lydnadsträning   .

_
Yaxxon, jag och en lina i full storm   

  

_
Vi körde igen appellen med Yohnsson och det såg verkligen jättefint ut   . 

_
  

_
  

_
  

_
Fotograferade ett par av Vickys kollegors vovvar   .

_
Daneskjolds Cero - en fd. kollega till Frasse Fräs   

  

_
Ujje

   

_
Avslutade dagen med sakletning i regn och herrejösses va bra DET gick då   - lyllig i mitt hjärta blev jag   .

_
   

_
   

_
Fler bilder HÄR   .

_

När jag kom hem hade Jonas och Frasse vaknat efter sitt händelserika nattpass   . De hade ett riktigt spännande tjyvspår som bl.a ledde dem ut i en kohage i trakterna av Höör där 20-25 kossamuer anföll dem (gick emot i klunga och stångades   ) - husse försökte vråla iväg dem medan Frasse var mer handfast (eller kanske tandfast   ) i sin approach   . Inte ofta ledningscentralen får info om att en ko eventuellt kan vara biten   ... skulle jag tro alltså. Det är nu dokumenterat att Frasse hasn't got cowskräck   . Tyvärr avslutade de troligen rutinerade busarna med att gå i ett vattendrag så de fångades inte in trots mkt bra spårjobb av Fräset.

_
På kvällen åkte vi till Jennifer och Jocke på en fika   .

_
Idag får vi se vad som händer. Ikväll är det träning med gruppen ... men det är ju ett tag kvar till dess   .

_
"Alla kan inte, somliga vill inte - så är det bara."   



 
 
Maria

Maria

25 augusti 2010 09:47

Underbara bilder Nina! Mycket ska de vara med om, tjuvjagarna :).
Vi börjar också vår träning snart "Fortsättning lydnad". Närmare bestämt den 6/9 tror jag det var. Skall bli superkul!
KRAM

http://copyrightmaria.se

Nina Palm

25 augusti 2010 16:58

Tackar för berömmet från duktigaste fotografen jag känner :). ELLER kanske hon med bästa kameran *fniss* - nä, jag är INTE avis :)). 6 september, ok - då bänkar vi oss! //Kramar

 
Cina

Cina

25 augusti 2010 10:03

gillar oxå bilderna :) Yohnsson apporterar så grästussarna yr :)))))) helfräckt att det kom med på bild liksom - snacka om fart o målinriktning.

Måtte ni får en härlig dag idag oxå ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 augusti 2010 16:57

Tack :)! När Y-bisarna spinner loss, står resten kvar å slåss *haha* Jösses Amalia va de går undan! Vi har haft en bra dag och nu fortsätter vi med kvällen :). Ses sen!

 
Mariana

Mariana

25 augusti 2010 10:27

Kanonbilder! Här behövs ingen kurs..;))
Hoppas ni inte blåser bort idag, det är väldigt friska vindar;) // Kraaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 augusti 2010 16:56

Asså så här: Jag tog 157 bilder - 63 klarade nålsögat. Kurs eller inte kurs? DET är frågan ;). Vi håller i oss! Kraaaaaaam

 
Susanne

Susanne

25 augusti 2010 11:38

Ja det är det som är charmen med ledighet, man gör i stort sett bara det som är kul och får man lite sällis oxå, så blir det genast roligare.
Duktig kamel dessutom!!
Då ser ni till att hustitt går bra idag så ses vi ikväll.
kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 augusti 2010 16:55

Sällis är bra :). Men ibland är det rätt gött att vara ifred oxå ... faktiskt, särskilt när man ska köra FS *hahaha*. Kamelen höll stilen och vi ses i afton :). //Kram kram

 
Sabina

Sabina

25 augusti 2010 15:50

Låter ju som en alldeles ypperlig första semesterdag i höstrusk. Själv traskade jag ju iväg aningens tunnkläd i sommartunika till jobb, mindre skoj vid 22-tiden då det var dags att traska hemåt igen.

Trevlig semester!

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

25 augusti 2010 16:54

Höstrusk it is ... för varmt för jacka men för kallt i vindarna för att vara utan. Schizovarning *haha*. Sommartunika: går fetbort! Frågor på det :)? Ha en fortsatt go vecka du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards