Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

SÖNDAG :)

Av Nina Palm - 22 augusti 2010 08:44

Har just vaknat efter 8 timmars nanna   . Love it! Hundarna var rastade och matade när jag vaknade och nybryggt kaffe fanns det oxå   . Lyx!

_
I fredags kväll åkte vi hem till Jennifer och Jocke, som hade meckat god sallad och vitlöksbröd   . Yummie! Jonas jobbade natt och det gjorde Jennifer oxå så jag var hemma ganska tidigt men på fredagar är det ju ingen nackdel som man så säger   .

_
Igår var det träningsdags i skogen med gruppen och rätt vad det var tyckte högsommaren att det var en bra idé att göra comeback och herrejösses så varmt det var   . Kläderna klistrade på kroppen och man kunde dållet' andas.

_
Yaxxon fick hur som helst 5 spårupptag som Catta lagt så fint MEN de gick verkligen inte bra   . Eller jo 1:a och 5:e var acceptabla men de däremellan var rena rama döden - iofs bajsade Yaxxon som en elefant efter det 4:e (jodå - han var rastad och bajjad innan spåren) så det kan ju hända att han var väldigt bajsnödig och därmed inte kunde fokusera men ... nja. Jag tror helt enkelt att han hade en sjukt dålig dag på jobbet   . La ett spår till sen - på fält - och bortsett från upptaget gick det bra trots svåra vindförhållanden, lite i vimsigaste laget men bra tryck i linan och fint engagemang   . Vi avslutade vår träning med långa fina budisar till Cina - inget uppletande igår alltså.

_
Vi hade en jättemysig dag trots värmen och jag hade kameran med mig *tadaaaa*   .

_
Nixxon
  

_
Catta, Bea och Nixxon

  

_
Rille Inte Rullsson
   

_
   

_
Thelma
   

_
Asti
   

_

YallaYalla
   

_
   

_

Yaxxon
   

_
   

_
   

_

Ajaxx
   

_
   

_
 

_
Prillerill, Vera och Tischa fastnade inte på bild men de var osså i skogen faktiskt   . Fler bilder finns HÄR.

_
Väl hemma hände det inte så mycket. Var helt slut! Gick en runda med Gråbenen och Frasse bara och sen blev det powernaptajm      ... lagom till Jonas hade vaknat efter nattpassnanna   . Vi lever inte i takt alla gånger - den saken är klar   .

_
Lugn hemmakväll blev det innan Jonas åkte till jobbet för andra natten av 4   .

_

Idag får vi se vad som händer - tänkte starta med att ta en dusch iaf    . Den här veckan jobbar jag bara måndag och sen är jag leeeedig resten av veckan   . GUD så skönt det ska bli   .

_
 " Det är bara i lexikon som lön kommer före möda." 

 
 
Mariana

Mariana

22 augusti 2010 09:32

Tror också Yaxxon hade en dålig dag på jobbet, med hans glada humör o energi är det svårt att tro annat;)!!
Härlig dag igår men värmen var i hottaste laget, tyvärr:( hade så gärnat stannat lite till! Nu väntar jag på frukost, Mr B är i full fart. I like bli serverad;) // Kraaaaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 augusti 2010 09:14

Ja GLAD är han ju alltid den pojken :). Fast jag var ju mindre glad där ett tag ... tur att han inte bryr sig så mkt om att jag blir sur *hehe*. Mr B i full fart - that we lajk! //Kraaaaaam

 
Cina

Cina

22 augusti 2010 10:06

svittipannan blev man alltigår *pust* Både jobbigt o härligt..jobbigt med klibberiet, härligt att få lite sol på näsan :) Tror att värmeböljan som slog till faktiskt kan ha gjort sitt till när det gäller Y-jobben.....eller jag skyller iaf lite på det :))))))

Ha en härlig söndag

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 augusti 2010 09:11

Jag skyller på allt som kan skyllas på - bajsnödighet, hitta', solsken, gravid spårläggare :)). Hormoner har man ju förstått kan ställa till det menar jag *haha*. Ha en go måndag! Kram kram

 
Noomi

Noomi

22 augusti 2010 10:31

Vilka megatrattar på lille Ajjax :) Lika förvånande varje gång att de växer i dem till slut.
Dåliga dagar har vi ju alla nu och då, men det tycks ju ha slutat på ett bra sätt i alla fall. Skönt det, för det är så megatrist att åka hem med känslan av helt misslyckad träning.
Ledig vecka låter helt suveränt tycker jag som återvänder till kneget igen i morgon ;)
Kram, kram

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

23 augusti 2010 09:10

Näää - Ajaxx har väl inga megatrattar inte :)). Det är skitsegt att åka hem med misslyckad träning i bagaget och det enda sättet att undvika detta är ju som sagt att göra om och göra rätt *traska traska traska*. Ledig vecka ÄR suveränt! //Kramar

 
Jessica

Jessica

22 augusti 2010 16:13

Dåliga dagar på jobbet har vi alla, tvåben som fyrben:)
Vad flitig du var med kameran, kul med massa bilder.
Ha en skön semestervecka:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

23 augusti 2010 09:08

Ja men visst är det så! Tur att det andra spåret blev bättre ändå :). Kameran är kul att ha när den väl får åka med men ibland är själva batteriladdandet och det lite segisch *skäms*. Ha en go arbetsvecka!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 augusti 2010 22:02

Vad härligt med sovmorgon och ny rastade vovvar :) Här ringde klocka 4,30 och det var inte kul alls :(

Vad härligt med en tränings dag i skogen, men inte så kul om det går dåligt :( Du får väl skylla på att han var nödig ;) Går säkert bättre nästa gång :)

Vad duktig du är som tagit med kameran och fotat lite :) :) Det börjar ju bli lite ordning på dig också ;) Det blev ju en massa fina bilder :)

Hoppas du haft en bra söndag.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

23 augusti 2010 09:07

04.30 borde vara förbudet! Så är det :). Nä det är inte så kul när det inte funkar bra MEN å andra sidan är det ingen disaster heller. Vi ska spåra imorgon redan - har lite idéer kring ffa upptaget som ska testas. Bilder blev det ja - kanske nya redan imorgon *hehe*. //Ha en go vecka! Kramis

 
Susanne

Susanne

23 augusti 2010 10:03

Ah, ni blev ett gäng trots allt, härligt!!
INgen spårfantom igår, nä så kan det va ibland..men visst känns det inte så kul inte.
Bra bilder, som vanligt!
Ha nu en skön semester och med det en massa hundträning!!!! Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards